טקס הפרידה נערך כבר ביום שלישי בשבוע שעבר, אבל הנחיתה של חללית הדרגון ובה ארבעת האסטרונאוטים הפרטיים נדחה פעם נוספת - ונכון לעכשיו איתן סטיבה ושלושת שותפיו למשימה ינחתו מול חופי פלורידה ביום שני ב-20:00 בערב (שעון ישראל). החללית הייתה אמורה לנחות ביום רביעי השבוע, אך אז נדחתה הנחיתה למחר בערב וכאמור הנחיתה נדחתה פעם נוספת ליום שני בערב. נכון להערב שוהה סטיבה 15 ימים בתחנת החלל. במשימת "רקיע" של קרן רמון הודיעו כי סטיבה השלים את כל הניסויים שהוא היה אמור לבצע.


בהודעה שפרסמה הערב (שבת) סוכנות החלל האמריקנית נכתב כי בתום בדיקת מזג האוויר, צפוותי נאס"א, SpaceX ו-Axiom Space החליטו לדחות את הנחיתה פעם נוספת. בנאס"א אמרו כי הסיבה היא רוחות עזות במקום שבו אמורה לנחות החללית, מול חופי פלורידה. עוד נמסר כי נכון לעכשיו החללית תעזוב את תחנת החלל הבינלאומית בלילה שבין ראשון לשני בשעה 3:55 לפנות בוקר (שעון ישראל).
כתוצאה מהדחייה של חזרת האסטרונאוטים הפרטיים, מתעכב גם שיגור משימת NASA’s SpaceX Crew-4. נאס"א עדכנה כי המשימה שבה ישוגרו לחלל שלושה אמריקנים ואסטרונאוטית מאיטליה נדחתה שוב ליום רביעי הקרוב ב-10:52 בבוקר (שעון ישראל). ארבעת האסטרונאוטים צפויים לשהות חצי שנה בתחנת החלל הבינלאומית, והם יחליפו ארבעה אסטרונאוטים - שלושה אמריקנים וגרמני - השוהים בתחנה מאז נובמבר.
כאמור, כבר ביום שלישי התקיים טקס פרידה מהאסטרונאוטים הפרטיים. סטיבה, שאיחר לטקס, אמר בעברית: "איחרתי לפגישה הזו כי בדיוק היה מעבר מעל ישראל עם שמיים בהירים. זה היה כיף לראות את ישראל מצפון עד דרום. עשרת הימים פה היו מיוחדים במינם. כל הצוות פה נתן יד ואנחנו עזרנו להם בפעילות שלהם. למדנו המון ואני מרגיש שרק התחלתי. ואני מרגיש שאני מוכן להישאר פה עוד חודש. שלום לכולם וחג שמח".
2 צפייה בגלריה
סטיבה מימין, עם כניסתו באיחור לטקס
סטיבה מימין, עם כניסתו באיחור לטקס
סטיבה מימין, עם כניסתו באיחור לטקס
(צילום: נאס"א)
סטיבה שוהה בתחנת החלל מאז 9 באפריל, לאחר שהגיע לשם בחללית דרגון יחד עם לארי קונור ומארק פאת'י והאסטרונאוט הוותיק מייקל לופז-אלגריה. בטקס קבלת הפנים, שבו השתתפו שבעת האסטרונאוטים והקוסמונאוטים הנוספים השוהים בתחנת החלל, אמר סטיבה: "ברוכים הבאים לתחנת החלל הבינלאומית, זו הפעם הראשונה שאפשר לדבר פה בעברית. זכינו להיות צוות של 11 אנשים. זו קבוצת עבודה שתעבוד ביחד, כולנו ביחד נעזור לשני להשיג את המטרות. בהצלחה לכולם, בהצלחה ל'רקיע'".
במהלך שהותו בתחנה הוא ביצע עשרות ניסויים מדעיים, השתתף בטקס של "זיכרון בסלון", שוחח בשידור ישיר עם נשיא המדינה וגם תיעד שדון ברק. בשל הדחייה בשידור, סטיבה חגג את ליל הסדר בחלל.
2 צפייה בגלריה
איתן סטיבה בריאיון ל-ynet
איתן סטיבה בריאיון ל-ynet
איתן סטיבה בריאיון ל-ynet
(צילום: נאס"א, אקסיום, משימת רקיע)
ביום הרביעי לשהותו בתחנה, התראיין סטיבה לאולפן ynet. האסטרונאוט הישראלי סיפר על סדר היום העמוס בחלל: "מתחילים ב-6:00 בבוקר בהתארגנות אישית מול אזור השינה, רחצה, ארוחת בוקר. ב-7:30-7:00 אוספים חפצים לקראת המשך היום ואז יש תדריך בוקר לכולם ביחד, לכל הצוות שבתחנה, 11 אסטרונאוטים. אחר כך מתפזרים לעמדות העבודה בהתאם לתוכנית העבודה. יש הרבה עזרה הדדית, מי שמסיים משימה לפני הזמן הולך לראות איך האחרים מסתדרים ומי שמתעכב מקבל עזרה מאחרים. הצוות המקצועי שנמצא פה מנאס"א עוזרים מאוד בכל מה שאנחנו עושים פה".