השנה האחרונה הייתה שנה קשה למשק הישראלי. נתוני האבטלה המדאיגים לצד הסגרים הממושכים וחוסר הוודאות שריחף מעל הכל, הולידו את אחת השנים הקשות גם בעולם המסעדנות. אבל היו כאלה שהאמינו שזה בדיוק הזמן לקפוץ על הזדמנויות חדשות. מסעדנים מעידים כי האתגרים שבתחום והקורונה חידדו אצל אצל רבים מהם את הדברים, במטבח ובמסעדה עצמה, ועכשיו אולי אפשר לעשות את זה יותר "רזה" ויותר יעיל.
אולי הדוגמה הכי טובה שמזקקת את הרעיון הזה היא המיזם הקולינרי החדש שייפתח בקרוב בראשון לציון בבניין גזית גלוב החדש במערב העיר (ההגנה 13). שם, על פני 200 מטר, מטבח אחד יבשל לשלוש מסעדות שונות - צרפתית, יפנית וויטנאמית. המיזם, השייך לבעלי רשת זה סושי ומסעדת וונג בתל אביב, מאמינים כי זו השיטה כרגע, "המתאימה לתהליכים האסטרטגיים שמתרחשים בארץ ובעולם", לדבריהם. בפועל, בהמשך למצוקת העובדים הקשה בתחום, זה אומר מלצר וירטואלי (שיעזור מרחוק בעת ההזמנה) ומטבח אחד שמוציא אוכל לשלוש מסעדות. והשיטה ברורה: פחות כוח אדם ומקסימום יעילות.
18 צפייה בגלריה
פוד טרמינל
פוד טרמינל
פוד טרמינל
(צילום: בועז לביא)
גם בסניף החדש של רשת הברים Lager & Ale בפתח תקווה, אין תיווך של מלצרים: הלקוח מקבל הודעה לנייד עם מספר ההזמנה, וברגע שהאוכל מוכן הוא מגיע לאסוף את האוכל, ללא תיווך של מלצרים. זה העתיד, והוא כבר כאן.

פרא

שני טבחים ממסעדת הוטל מונטיפיורי של רותי ברודו וקבוצת R2M, אביעד פלד ואורי שטיינברג, לקחו על עצמם את החלל הלוהט של הוטל נורדוי, שם פעלה עד תחילת הקורונה מסעדת קפה נורדוי (עם השף עינב אזגורי, שייפתח בקרוב מחדש את הבר-מסעדה ברחוב נחלת בנימין בתל אביב, הבושוויק), ופתחו את מסעדת פרא.
18 צפייה בגלריה
מסעדת פרא
מסעדת פרא
מסעדת פרא
(צילום: עומר תירוש)
הקרבה לאזורי הבילוי - שוק הכרמל, מדרחוב נחלת בינימין ורחוב אלנבי - הפכה את הפינה הזאת לבילוי מגניב - אך יחד עם זאת בוגר, יחסית לאזור.
בתפריט של פרא צ'יפס שמכינים אותו במשך מספר ימים, לחם שנאפה במקום וגם צ'יזבורגר בלחמניית בריוש.
נחלת בנימין 27 תל אביב, 050-3339900, לא כשר

ביסטרו מייזון קייזר

בפינת הרחובות רוטשילד והרצל בתל אביב, בחלל שבו שכן בית הקפה דא דא ודא, נפתח ביסטרו צרפתי של השף קונדיטור אריק קייזר, המחזיק בסניף צמוד של הקונדיטוריה - מייזון קייזר. על התפריט אמון השף הראשי של מייזון קייזר בישראל, שף מוריס אביטן. התפריט מציע מנות ביסטרו צרפתיות אותנטיות לצד מנות בסגנון ים תיכוני.
18 צפייה בגלריה
(צילום: MySocial)
18 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
בין המנות שניתן למצוא בתפריט: מרק בצל, טרין כבד אווז - צ'טני עגבניות שרי, ג'לי יין רוזה (88 שקלים), סביצ'ה דג ים - קרם חציל שרוף, עגבנייה, בצל, כוסברה, צ'ילי, שמן זית, לימון, פיסטוק (68 שקלים), סינטה מחוות צוק ברוטב פלפלת (178 שקלים).
רוטשילד 7 תל אביב, 03-5040567, לא כשר

VESPERR

מרכז תרבות אלטרנטיבי חדש שנפתח בבניין בית האיכרים ההיסטורי. מצד אחד אמור לשמש המקום בית לקהילת הפרילנסרים והיזמים, המספק בין היתר חלל עבודה גדול, ופלטפורמה דיגיטלית במקום אחד, ומהצד השני אירועי תוכן לקהל הרחב. בשעות הערב יתקיימו במקום שיחות אמן, סדנאות מקצועיות, הופעות ואירועי תרבות סביב עולמות התוכן של Fiverr, בשילוב תפריט איטלקי שעליו אמונים השפים נרקיס אלפי, ורז אברהמי.
18 צפייה בגלריה
(צילום: מאיה אבגר)
18 צפייה בגלריה
(צילום: מאיה אבגר)
עד הצהריים יש שם ויטרינה עם כריכים, מאפים וסלטים. בצהריים מוגש תפריט איטלקי הכולל פיצות ומאפים מהטאבון. אחר הצהריים והערב אפשר לנשנש שם גבינות, נקניקים וירקות.
אליעזר קפלן 8, תל אביב, לא כשר

פיטשטש

במתחם התחנה בתל אביב, בבית תחנת הרכבת המיתולוגית, נפתח דוכן אוכל רחוב, המגיש גרסה ישראלית בפיתה של מנות מהמטבח הגרוזיני. מאחורי המיזם עומדת דמות צבעוניות במיוחד - מיקי מיראל, המוכר יותר בכינוי "מיקי טש טש" (הזמר של מסעדת ננוצ'קה המיתולוגית), שפתח את טש וטשה, מקום בילוי שמשלב מוזיקה ואוכל. חמש שנים אחרי פלוס קורונה, והמסעדה נודדת למתחם התחנה.
18 צפייה בגלריה
(צילום: דרור עינב)
18 צפייה בגלריה
(צילום: דרור עינב)
וכיאה למסעדה גיאורגית, תמצאו שם גרסה של חינקאלי (48 שקלים), חאצפורי (גבינה, שעועית או תפוח אדמה, 30 שקלים), חאליה לאללה - תבשיל בשר בקר מקולאשי אוריגינל בתמר הינדי (52 שקלים) והסביח של טש - גלילות חציל במילוי ממרח אגוזים, תפו"א מדורה פיקנטי ועשבי תיבול (38 שקלים).
מתחם התחנהתל אביב, 03-6771373, שני-שבת 12:00-22:00

Pink Golda

רשת גולדה ממשיכה לגדול, ובמקביל לפתיחת סניף במיקום אסטרטגי ברחוב בוגרשוב בתל אביב, היא השיקה סניף קונספט ראשון בשם פינק גולדה, שיציע שלל מוצרי פטיסרי, המזוהים עם המותג, בגדלים שונים, לקחת הביתה.
18 צפייה בגלריה
(צילום: אור בין)
18 צפייה בגלריה
(צילום: אור בין)
תוכלו למצוא שם את ממרח הבייגלה המפורסם (700 גרם 89 שקלים, 300 גרם 49 שקלים), Pink kiss מרנג וניל ותות (18 שקלים), Yogo pops פצפוצי אורז מצופה (9 שקלים), Coco loco חטיף קוקוס (15 שקלים) ועוד.
השחם 30, פתח תקווה, 03-6578119

ג'לידו

מול גינת שינקין בתל אביב נפתח בזמן הקורונה סניף נוסף של הגלידרייה ג׳לידו, גלידה ארטיזנלית (בעבודת יד), שמציעה טעמי גלידה לצד קינוחים. מאחורי הגלידרייה עומד עידו לביא, שפתח לפני שש שנים את ג׳לידו ברמת החייל. לביא בוגר בית הספר "אסטלה", לביא הבין שהאהבה האמיתית שלו היא דווקא גלידה, ולכן טס בעקבות האהבה לבולוניה שבאיטליה, כדי ללמוד באקדמיה לגלידה, שם קיבל את התואר שף גלסייר.
18 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
18 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
בג׳לידו תמצאו טעמי גלידה על בסיס חלב ושמנת לצד גלידה טבעונית וגלידה ללא סוכר. לצד ויטרינת הגלידה שלו יש שם קינוחים מגרים, אשר כולם נרקחים במקום, ובהם - ופל בלגי עם גלידה (47 שקלים), קרפ במילויים שונים (23 שקלים) וצ'וקו בורגר - לחמניית בורגר עם שוקולד וכדור גלידה (32 שקלים).
שינקין 22 תל אביב, 03-5041113, לא כשר

כנאפקס

מאחורי כנאפקס עומדים עז א-דין וסעיד סאלח מנצרת, שאת האהבה שלהם לכנאפה הם ירשו מסבם, שלימד אותם להכין את המתכון הסודי שלו לכנאפה הקלאסית. בני משפחת סאלח הם גם הבעלים של מפעל לייצור שערות קדאיף בנצרת, המספק את בצק הקדאיף לרוב המסעדות באזור. את כל הטוב הזה, הם הביאו לתל אביב, עם טוויסט שלהם.
18 צפייה בגלריה
כנאפה טבעונית
כנאפה טבעונית
כנאפה טבעונית
(צילום: אסמאא גבאלי)
אפשר למצוא במקום מנות כמו השוקוסטית – כנאפה במילוי שוקולד נוטלה, כנאפה לטבעונים - קדאיף בשילוב גבינת סויה - טופי ותערובת גרנולה, עם קשיו, שקדים ואגוזים, וכנאפה איסטנבולית – שתי שכבות של בצק קדאיף במילוי גבינה ערבית וצנוברים. המחיר: 25-50 שקלים.
אבן גבירול 9 תל אביב, 03-7436948

Maris

מסעדה חדשה למסעדן יקי כביר (ממייסדי TYO והבעלים של סרפינה), יחד עם האחים חג'ג' ועופר שבתאי כמשקיעים. המסעדה שואפת להביא את הטעמים של טורקיה צלחות של הסועדים. גולת הכותרת של מאריס הוא הגריל והטאבון והתפריט כולל מגוון שיפודים כמו אורפה קבב (78 שקלים), אדנה קבב (78 שקלים), שיפוד כנפיים במרינדה של תבלינים (74 שקלים), מזטים ומנות מהטאבון.
18 צפייה בגלריה
קבב מאריס
קבב מאריס
קבב מאריס
(צילום: ארקדי רסקין)
18 צפייה בגלריה
מסעדת מאריס
מסעדת מאריס
מסעדת מאריס
(צילום: ארקדי רסקין)
את התפריט למאריס בנה השף, למי ניפוסי, בן למשפחה יהודית טורקית, שעלה לארץ מטורקיה בשנת 2003 עם הוריו. כשהיה ילד גדל סביב דוכני הקאבב והמסעדות הקטנות באיסטנבול, וכבר הספיק לעבוד בישראל בלא מעט מסעדות נחשבות (ובהן טוטו ובר 51).
איינשטיין 7 תל אביב, לא כשר, בהרצה

Lager & Ale

רשת הברים הלונדונית Lager & Ale משיקה בימים אלו שני סניפים נוספים - הסניף השלישי של הרשת ייפתח במרכז יכין סנטר בפתח תקווה, והסניף הרביעי ייפתח בלובי הרחבה החיצונית של "ספוט TLV" בכניסה לנמל תל אביב. מחירי הבירות של הרשת ידידותיים והיא מחזיקה 25 ברזי בירה ועוד עשרות בירות בבקבוקים. תפריט האוכל המבוסס על אוכל רחוב מרחבי העולם.
18 צפייה בגלריה
(צילום: אנטולי מיכאל)
18 צפייה בגלריה
(צילום: אנטולי מיכאל)
גם כאן אין תיווך של מלצרים: אחד הדברים הייחודים למקום זה תהליך ההזמנה שבמלהלכו הלקוח מקבל הודעה לנייד עם מספר ההזמנה, וברגע שהאוכל מוכן הוא מגיע לאסוף את ההזמנה מעמדת הפוד טראק שבקצה הבר, ללא תיווך של מלצרים.
בתפריט: סנדוויץ קורנביף (38 שקלים), צלחת גבינות (38 שקלים), נאצ'וס מוקרם (28 שקלים) ועוד. הבר מעוצב ומנוהל כמו בלונדון, כך שהלקוח מזמין משקאות ישירות מהברמן בעמדת הבר ומלווה את תהליך המזיגה, בין היתר תוכלו להנות: גינס מהחבית (16 שקלים לשליש - 22 שקלים לחצי), ויינשטפן (16 שקלים לשליש - 21 שקלים לחצי), ברודוג (21 שקלים לשליש), נגב אמבר אייל (18 שקלים לשליש - 22 לחצי), (סטלה ארטואה 16 לשליש).
דרך יצחק רבין 17, מתחם יכין סנטר, פתח תקווה; התערוכה 3 ספוט TLV, נמל תל אביב, 051-5151865

פרידה

בימים אלה נפתחה מעדנייה חדשה בבאר שבע, השייכת לבני הזוג אור דאי ורועי שמחון. במעדנייה הזאת תמצאו תפריט יין מכל העולם, גבינות בוטיק של מחלבות מהדרום לצד גבינות צרפתיות, פסטות, חומרי גלם אסייתיים ועוד.
18 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
יעקב כהן 4, באר שבע, 08-6887073, שני - חמישי 10:00-16:00, 17:00-23:00, שישי 9:00-16:00, שבת 12:00-23:00