כבר דיווחנו לא מעט בעבר על שווארמות יקרות, כמו השווארמת ואגיו של איציק הגדול בכניסה ליפו, אבל עכשיו התברגה אל המקום הראשון בתואר "השווארמה הכי יקרה בארץ" מסעדת הגריל החדשה טיבי'ס בבת ים (ולא להתבלבל עם המסעדה הותיקה והמוערכת בורד הגליל של השף חיים טיבי).
3 צפייה בגלריה
שווארמה טיבי'ס
שווארמה טיבי'ס
שווארמה עסיסית בחצי כיכר לחם
(צילום: יח"צ)
השווארמה הזאת, השוכנת במרכז מסחרי חדש בעיר (ברחוב הקוממיות 14), הצליחה בחודשים המעטים שהיא פתוחה לעורר לא מעט רעש ברשתות, לא בגלל המחיר אלא דווקא בגלל הקונספט: מנת שווארמה עגל בחצי כיכר לחם.
כתבות נוספות שיכולות לענייין אותך:
וזה הולך ככה: לוקחים כיכר לחם אחיד של פעם (כזה שאפשר היה למצוא בכל מכולת, והיום תרבות הבייקרי תפסה את מקומו), מרוקנים לה את כל התוכן, ואז מתקבל כיס פריך שאליו מתייחסים בדיוק כמו לפיתה ואותו ממלאים בשווארמה - והרבה שווארמה. המחיר של כל הטוב הזה: 77 שקל למנה.
חובבי הלאפות יכולים להישבע שזה סידור הרבה יותר טוב משווארמה בלאפה כי כאן אתם לא אוכלים הרבה פיתה וקצת שווארמה אלא בדיוק להיפך - הרבה שווארמה וקצת לחם. חוץ מזה זה גם פיתרון מדהים לאנשים רעבים במיוחד, כאלה שמנה אחת של שווארמה בפיתה לא מדגדגת להם והם תמיד צריכים עוד קצת. הסידור הזה טוב גם פרקטית - הוא מאפשר לא רק ליצור כיס עמוק אלא גם ליצור כיס יציב מאוד שלא נקרע ושממנו הטחינה, העמבה והמיץ של הסלט לא מטפטפים על הבגדים, כמקובל בז'אנר.
3 צפייה בגלריה
שווארמה טיבי'ס
שווארמה טיבי'ס
שווארמה טיבי'ס: "לא מתלוננים על המחיר"
(צילום: יח"צ)
"המקום פתוח כבר שלושה חודשים אבל רק בחודש האחרון הכנסתי את המנה הזאת", סיפר ל-ynet טיבי קליין, בעל המקום שעל שמו נקראית השווארמה. "רק בדיעבד אמרו לי שיש עוד מקום כזה בפתח תקווה שמוכרים שם שקשוקה בחצי כיכר, אבל לא ידעתי את זה כשחשבתי על המנה הזאת".
ולמה לא פשוט לעשות שווארמה בלאפה? "כי אין לי כאן טאבון ואמרתי לעצמי שאם אני מגיש לאפה אני חייב לאפות אותה במקום. את הבגטים שלי אני אופה במקום וגם חצי כיכר הלחם מקבלת חריכה בתנור לפני שממלאים אותה בשווארמה".
תגיד, אף אחד לא מתקומם על המחיר? בכל זאת, שברתם שיא. "זו מנה גדולה, אף אחד לא מתלונן על המחיר כי מבינים מה אנחנו שמים שם בפנים".
3 צפייה בגלריה
שווארמה טיבי'ס
שווארמה טיבי'ס
שווארמה טיבי'ס: קריספי בחוץ, רך בפנים
(צילום: יח"צ)
כמה גרם של בשר נכנס בחצי כיכר לחם? "אני לא מסתכל על הגרמים, אין לי מושג, לא שקלתי את זה, אבל אנחנו מפוצצים את הלחם בבשר ולא מפסיקים עד שהשווארמה נופלת לצדדים. יש כאן בערך פי שניים או שלושה ממה שיש בפיתה רגילה. זה אולי נראה במבט ראשון כמו שואו או גימיק, אבל אנשים באים מכל הארץ וחוזרים, כל מי שאוכל אומר שאין טעים כזה. בדרך כלל אנשים לא מצליחים לסיים את המנה, הרוב משאירים שלושה-ארבעה ביסים אחרונים".
אני סקרנית לדעת מה אתה עושה עם כל "הלבן" של הלחם שאתה מוציא החוצה. "אני נותן את זה ליונים או שאנחנו תורמים את זה לבית תמחוי. מה בטוח זה שאנחנו לא זורקים את זה לפח".