בזמן שבמסעדת בלאגן בפריז שוברים קירות, בונים מטבח חדש ומשפצים בשיא המרץ את המקום (שעתיד להיפתח מחדש בשם אחר בעוד כשלושה חודשים), פותחים אסף גרניט וקבוצת מחניודה מסעדה חדשה, גם היא יוקרתית וגם היא בצרפת, רק שהפעם הלכו שם על נוף לים התיכון: מסעדת "באבא" החדשה נפתחה בימים אלה בחבל פרובאנס בדרום צרפת, בעיר החוף אנטיב בריביירה הצרפתית.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
"באבא" ממשיכה את הקו הקולינרי של גרניט והשותפים - אורי נבון, דן יושע ותומר כצמן - אוכל ים תיכוני עם נגיעות מהמטבח הירושלמי. המסעדה שוכנת על חוף הים התיכון, באזור התיירות הגדול ביותר בצרפת' אחרי פריז. החופשות בריביירה הצרפתית נחשבות ליקרות ויוקרתיות, והיא מוגדרת כיעד "מותרות" שמושך אליו את עשירי העולם, וככזה - יש באזור לא מעט מסעדות מכוכבות מישלן.
3 צפייה בגלריה
אסף גרניט, מסעדת באבא, ניס
אסף גרניט, מסעדת באבא, ניס
אסף גרניט, מסעדת באבא, אנטיב. "יהיה שמח"
(צילום: יח"צ)
מסעדת "באבא" שוכנת בבית מלון בעל דירוג של חמישה כוכבים, ששופץ לאחרונה ונפתח מחדש. את השם של המסעדה הגה ניקולא סלטיאל, השותף הצרפתי של גרניט במיזם, שהחליט לקרוא למסעדה על שם הכינוי של אביו. ב"באבא" יש 100 מקומות ישיבה, אבל התפקיד של גרניט לא מסתכם בזה כי המסעדה אחראית גם לתפריט של החוף (עוד 100 מקומות) והבריכה (50 מקומות). התפריט בחוף ובבריכה יהיה מושתת כולו על "פינגר פוד", אוכל שאפשר לאכול רק בידיים, כמו מנה של קלמרי מטוגן במעטפת עמבה עם איולי סומאק. המסעדה בצהריים תהיה קלילה ובערב תקבל צביון חגיגי יותר.
3 צפייה בגלריה
אסף גרניט, מסעדת באבא, ניס
אסף גרניט, מסעדת באבא, ניס
(צילום: יח"צ)
3 צפייה בגלריה
אסף גרניט, מסעדת באבא, ניס
אסף גרניט, מסעדת באבא, ניס
מסעדת באבא בריביירה הצרפתית
(צילום: יח"צ)
כרגע במסעדה פועל צוות הקמה שמורכב משפים ישראליים, והשף בפועל של המסעדה הוא צרפתי מקומי, שכבר עובד כמה חודשים עם הקבוצה על הפתיחה. כרגע מחזיק גרניט בלא פחות משישה עסקים בצרפת - שבור, טקס, המעדנייה, סאנה בר יין, באבא ובקרוב, כאמור, גם בלאגן במתכונת החדשה. בשלב זה גרניט עובד על פרויקט נוסף בפריז - מסעדה חדשה באזור המארה.
"דרום צרפת זה אחד האזורים הכי קולינרים בצרפת ודומה מאוד לישראל בטרואר", הסביר גרניט ל-ynet, "הבישול כאן שונה מהבישול בשאר חלקי צרפת, כי אנטיב קרובה לאיטליה וזו הסיבה שיש זליגה מהמטבח האיטלקי ומשתמשים גם כאן הרבה בירקות ובשמן זית. חומרי הגלם כאן משוגעים, בעיקר כל מה שקשור לתוצרת הים. אבל מה שאין כאן זה חוויאג', סילאן, טחינה ורכז רימונים, אלה דברים שצריך לחפש ולהשיג. לשבוע הראשון של הפתיחה הבאנו את כל זה איתנו במזוודות מפריז".
ומה עם עמבה? "עריסה, עמבה וסומאק היה קשה למצוא, אבל בדיוק עכשיו מצאנו. אנחנו עושים הדרכות למלצרים ולברמנים על תבלינים וחומרי גלם שהם לא מכירים, אני מרגיש שפתחתי פה תיכון לקולינריה ישראלית, יש כאן הרבה התרגשות ולמידה של כל הצוות, מדהים איך כולם מתעניינים".
מה עם הפלייליסט - יהיה עומר אדם בפול ווליום? "המוזיקה תהיה מתונה יותר מזו שבמחניודה או בבלאגן. יהיו שירים של עומר אדם ונועה קירל אבל גם מצאנו את המקבילים הצרפתיים של זה וגם אותם נשמיע. יהיה כאן שמח, זו מסעדת חוף. אבל המקום רק נולד אז צריך להרגיש אותו. גם במחניודה בירושלים התחלנו עם מוזיקה מהתקליטים של אבא של אורי נבון, ותראי איפה סיימנו".
והמחירים? "לא זול בריביירה, ויש הרבה תיירים רוסים ואמריקאים. יש כאן תיירות טובה ואיכותית, אנשים מגיעים לחופשות במטוסים פרטיים. גם המקומיים מאוד בקטע של אוכל, שותים כאן יין כל שעות היום. באבא היא כמו מסעדת חוף - אבל בסטייל גבוה. יש הרבה מסעדות מסביב והרבה תחרות".