חברת הפוד-טק הישראלית לתחליפי בשר, רידיפיין מיט, השיקה השבוע את מוצריה לראשונה במסעדה בפריז, לאחר שחתמה על עסקה עם יבואנית שתפיץ את נתחי הסטייק המתורבת שלה, המיוצרים במדפסות תלת-מימד באירופה.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
המנות שנכנסו לתפריט של המסעדה, ששייכת לרשת המסעדות האירופאית BEEFBAR, הן בשר מפורק, סטייק בקר שמדמה פילה מיניון, ונתח בסגנון סטריפלוין בקר. המוצרים הושקו השבוע לאחר שהוצגו בתערוכת המזון והפוד-טק SIAL בפריז.
3 צפייה בגלריה
רידיפיין מיט
רידיפיין מיט
נתח טנדרליון של רידיפיין מיט
(צילום: מתוך אתר החברה)
כניסתה של החברה לשוק הצרפתי נעשית על רקע החלטתה של ממשלת צרפת, בהובלת לובי החקלאים ותעשיית הבשר, לאסור את השימוש בשמות של מוצרים מהחי עבור מוצרים מהצומח, במטרה למנוע בלבול בקרב הצרכנים.
צרפת היא מדינת האיחוד האירופי הראשונה שאוסרת על שימוש במילים כמו "סטייק", "נקניק" או "המבורגר" לתיאור אוכל מהצומח, כך על פי צו רשמי שפורסם לאחרונה במדינה, על מנת למנוע בלבול לגבי מוצרי הבשר האלטרנטיביים. האיסור, אשר לגביו הוחלט כבר ב-2020, אמור להיכנס לתוקף החודש, וחברות המזון הצרפתיות ייאלצו בקרוב להתמודד עם אתגר חדש - למצוא שמות חדשים למוצרי הבשר האלטרנטיביים, מבלי להשתמש במילים המזוהות עם עולם החי.
עם זאת, בית המשפט המנהלי הגבוה בצרפת השהה את האיסור הממשלתי לבינתיים, וקבע כי הוא לא נותן לחברות המזון מספיק זמן על מנת להיערך להחלטה. עדיין לא ברור אם האיסור יחול גם על מוצרים מיובאים ועל תפריטי מסעדות או רק למותגים המיוצרים בצרפת.
3 צפייה בגלריה
רידיפיין מיט פריז SIAL
רידיפיין מיט פריז SIAL
3,000 מסעדות עד סוף השנה. אשכר בן שיטרית, מנכ"ל רידיפיין מיט בתערוכת הפוד-טק בפריז
(צילום: יח"צ)
"אולי זה ידרוש מאיתנו להיות קצת יותר יצירתיים בשמות שאנו משתמשים בהם, אבל זה לא יעצור את הלקוחות", אמר מנכ"ל רידיפיין מיט, אשחר בן שיטרית, לסוכנות הידיעות רויטרס.
רידיפיין מיט הביאה חידוש לעולם תחליפי הבשר: אם עד כה תחליפי הבשר של חברות הפוד-טק השונות היו טחונים, רידיפיין מיט הוציאה לשוק נתחים שלמים של בשר, דמויי סטייקים אמיתיים, המדמים בשר אמיתי גם במרקם. את מוצריה של רידיפיין מיט מגישים שפים בכל העולם, ובהם גם השף האנגלי פייר וייט.
תחליפי הבשר מן הצומח העשויים בדרך כלל מחלבון אפונה או סויה, נמצאים בתנופת פיתוח והשקעה מסיבית מצד ענקיות מזון, אם כי החשש מאינפלציה ומהמיתון עודדו חלק מהצרכנים לחזור לצרוך מוצרי בשר מהחי אשר מחירם זול יותר.
3 צפייה בגלריה
רידיפיין מיט
רידיפיין מיט
זה לא סטייק, זה רק נראה ככה
(צילום: אליה מלינקוב)
השוק העולמי של תחליפי הבשר נמצא בתנופה ומושך השקעות גדולות מצד חברות מזון גלובליות בתקווה למנף את מגמת הבריאות, הכוללת גם הפחתה בצריכת בשר אדום. באמצעות טכנולוגיות חדשות שנכנסו לייצור המזון, תחליפי הבשר הולכים ומתקרבים למקור ונראים טוב מתמיד.
מוצריה של רידיפיין מיט נמכרים בכ-1,000 מסעדות בישראל, בריטניה, הולנד וגרמניה, שקונות את נתחי הסטייק של החברה במחיר של כ-40 דולר לק"ג. לדברי בן שטרית, החברה מכוונת להגיע ל-3,000 מסעדות עד סוף השנה. המנות שהושקו השבוע בצרפת יושקו גם במסעדות בארץ במהלך השבועות הקרובים.