אם מיציתם את תוכניות הריאליטי בישול המוכרות ואתם רעבים לתכנים נוספים, תשמחו לשמוע שבשבוע הבא יעלו סרטים תיעודיים המוקדשים לתכנים קולינריים. מדובר בסרטים חדשים ומסקרנים שמגיעים ישר מפסטיבלים נחשבים וכוללים סרטים על עולם האוכל והקולינריה, המסעדות והשפים הגדולים בעולם. בנוסף, אפשר לצפות בתופעות שמובילות את עולם הגסטרונומיה ובסיפורים המעניינים שמאחוריהם.
במסגרת השבוע הקולינרי, שודרו בעבר הסרטים "נומה" על המסעדה הטובה בעולם בקופנהגן, "פודי'ז" שעסק בתופעת הבלוגרים הקולינריים, סדרה על "המסעדות המוזרות ביותר בעולם" ועוד. מעבר לסרטים הקולינריים שאפשר למצוא בנטפליקס ובבתי הקולנוע, אלו סרטי הדוקו אוכל שישודרו בשבוע הראשון של ספטמבר - ביס, בהוט, בנטפליקס ובקולנוע.

ג'וליה | Julia

הבשלנית האיקונית ג'וליה צ'יילד פרצה לחייהם של האמריקנים בימים שהם עוד מילאו את המקררים באוכל מוכן וישבו מול הטלוויזיה עם מגשיות מחוממות במיקרו. צ'יילד הציעה להם להחליף את הארוחות האלו בביף בורגיניון, קיש לורן ובויאבז, ולמרות יחסם המפקפק של המו"לים והמפיקים היא הפכה לכוכבת בגיל 51.
12 צפייה בגלריה
סרטי דוקו שף
סרטי דוקו שף
(צילום: יח"צ)
צ'יילד, חלוצת תוכניות הבישול הטלוויזיוניות והסלבריטי-שף הראשונה, חייתה חיים יוצאי דופן עוד לפני שהתפרסמה. כבת למשפחה עשירה היא זכתה להשכלה משובחת אך סירבה להינשא בגיל צעיר, טיילה בעולם ואפילו התגייסה לצבא. מתוך אהבתה העמוקה לבישול, ראיונות עם שפים גדולים וחומר מצולם מרהיב מתוכניותיה, עולה דמותה המורכבת של צ'יילד – על חולשותיה, אופייה הכובש ותשוקתה הגדולה לחמאה.
בכורה: שבת ה-3/9 ב-Yes VOD, וביום ראשון ה-4/9 בשעה 22:00 בערוץ Yes דוקו וגם בערוץ Hot8

שף: סרט על אנתוני בורדיין | Roadrunner: A Film about Anthony Bourdain

הבמאי זוכה האוסקר, מורגן נוויל ("20 צעדים מתהילה"), משרטט דיוקן אינטימי ומרתק של השף האמריקני-יהודי אנתוני בורדיין. בורדיין פרץ לתרבות האמריקנית כשף במסעדה בניו יורק והפך לכוכב עם פרסום ספרו "סודות מחיי המטבח" שהפך לרב-מכר. לאחר מכן הגיעה ההצלחה ככוכב טלוויזיה בינלאומי עם סדרת מסעות ששודרה ברחבי העולם.
12 צפייה בגלריה
סרטי דוקו שף
סרטי דוקו שף
(צילום: יח"צ)
הסרט, שהוקרן בפסטיבלים המובילים בעולם, משלב קטעים מהסדרות של בורדיין, סצנות שלא שודרו, סרטונים אישיים ותובנות של מי שהכירו אותו מקרוב, וחוגג את האישיות הגדולה, הלב הרחב והסקרנות הבלתי נלאית של סלבריטי מורכב בעל תשוקה אמיתית לבישול, טיולים ותרבות. 118 דק', ארה"ב, 2021.
בכורה: שבת ה-3/9 ב-Yes VOD, ובשישי ה-10/9 בשעה 22:00 בערוץ Yes דוקו

סודות השפים: מדע הבישול | Chef Secrets: The Science of Cooking

אנתוני מורגן לא יודע לבשל אבל הוא מדען לחקר המולקולות ובשבילו הבישול הוא בעצם סוג של ניסוי מדעי מתמשך. מורגן חוקר את המרכיב הסודי בכל מתכון - המדע. בסרט הוא יוצא למסע מסקרן בעזרת מומחי קולינריה ביניהם - מדענית גלידה וד"ר לפירה, כדי לברר אם הבנת המדע היא המתכון הסודי שיהפוך אותנו לבשלנים טובים יותר.
12 צפייה בגלריה
סרטי דוקו שף
סרטי דוקו שף
(צילום: יח"צ)
תוך כדי הכנת מתאבנים, מנות עיקריות, תוספות וקינוחים, בעזרת כימיה תוססת, מיקרובים נמסים, טכניקות חימום, הקפאה, צריבה ועישון, השפים חולקים טיפים איך לדייק את כישורי הבישול שלנו. 52 דקות, ארה"ב, 2022.
בכורה: יום ראשון ה-4/9 ב-Yes VOD, ובשלישי ה-6/9 בשעה 22:00 בערוץ Yes דוקו

משתגעים על צ'ילי | Chiliheads

מה יש בתבלין החריף שמסעיר כל כך את בני האדם? "משתגעים על צ'ילי" מתעד את היחסים הלוהטים בין בני האדם לצ'ילי ויוצא למסע בעקבות הפלפל החריף בחמש מדינות: קנדה, ארצות הברית, מקסיקו, טרינידד והודו ובדרך פוגש את ה"צ'יליהדים" - מעריצי הפלפלים החריפים, שדרכם הוא מספר את סיפורה של צריכת הירק החריף הייחודי הזה.
12 צפייה בגלריה
סרטי דוקו שף
סרטי דוקו שף
(צילום: יח"צ)
בעזרת חקלאים, שפים, מדענים, היסטוריונים ואפילו פסיכואנליטיקאים, הסרט מפרק את ההיסטוריה של הפלפלים החריפים ואת היחס שלנו אליהם. במקביל, מוצגת מלחמתם של המגדלים הקטנים שמנסים לפרוץ את הגבולות ולזכות בתואר "הפלפל החזק בעולם". 72 דקות, קנדה, 2022.
בכורה: יום ראשון ה-4/9 ב-Yes VOD, ובחמישי ה-8/9 בשעה 22:00 בערוץ Yes דוקו

ציידי הכמהין | The Truffle Hunters

ביערות האלון והאגוז של חבל פיימונטה שבאיטליה צדה קבוצה קטנה של גברים בשנות השבעים לחייהם אחר פטריית הכמהין הלבנה של אלבה, פטריית הכמהין היקרה והיוקרתית מכולן. סודות הציד עוברים מאב לבן כבר דורות רבים והגברים נעזרים לצורך כך בכלבים שאומנו במיוחד.
12 צפייה בגלריה
סרטי דוקו שף
סרטי דוקו שף
(צילום: יח"צ)
בימינו, שינויי האקלים, ביעור היערות וחוסר העניין של הדור הצעיר בציד הפטריות, הופכים את סודותיהם של ציידי הכמהין ליקרים מפז. בימוי: מייקל דווק, גרגורי קרשאו. 84 דקות, איטליה / ארה"ב / יוון, 2020.
יום ראשון ה-4/9 בשעה 23:35 בערוץ Yes דוקו וגם בערוץ Hot8

דלישס | Delicious

סרט דרמה עלילתי ומעורר תיאבון שעלילתו מתרחשת ערב המהפכה הצרפתית. פייר מנסרון, שף מוכשר אך גאוותן, מאבד את עבודתו כשף פרטי באחוזה ומוצא את עצמו ללא עבודה או מקום מגורים, ובעיקר ללא טעם להמשיך לבשל. כשאשה צעירה זרה ומסתורית מגיעה אליו על מנת ללמוד ממנו את רזי המטבח, הוא מסרב בתוקף, אבל היא לא מוותרת, נותנת לו את כל כספה ומתחננת שילמד אותה.
12 צפייה בגלריה
דלישס
דלישס
(צילום: באדיבות בתי קולנוע לב)
פייר חוזר למקומו הטבעי במטבח ומגלה מחדש את התשוקה לבישול. נחוש בדעתו להביא את האוכל שלו לכל אדם בלי קשר למעמדו, פייר יצטרך להשתמש בכל היצירתיות שבו, ועל הדרך ישנה את ההיסטוריה. שחקנים: גרגורי גאדבואה, איזבל קארה, בנז'מן לוורן. במאי: אריק בנארד. 112 דקות, צרפת, 2021.
מוקרן בימים אלה בקולנוע לב, בסינמה סיטי וביס פלאנט

אלוף הראמן: תבואו כל יום | Come Back Anytime

מסמאטו אואדה הוא מאסטר אוטודידקט שמפעיל עם אשתו את חנות הראמן המיתולוגית של טוקיו – ביזנטאי. ללא יורש או שוליה, המתכונים של אואדה ימותו איתו וזו אולי הסיבה לחיוניות המופלאה שלו ולרעב הבלתי-נגמר לטכניקות ולאלמנטים חדשים בבישול שלו, אפילו אחרי 40 שנה.
12 צפייה בגלריה
סרטי דוקו שף
סרטי דוקו שף
(צילום: יח"צ)
הסרט המקסים ומעורר התיאבון עוקב במשך שנה שלמה אחר המאסטר – במסעדה, בבית עם אשתו ובמסעותיו מחוץ לעיר בחיפוש אחר המצרכים המושלמים. בימוי: ג'ון דאשבאך.81 דקות, יפן, 2021.
יום שני ה-5/9 בשעה 20:35 בערוץ Yes דוקו

פשוט טעים: דיאנה קנדי | Nothing Fancy: Diana Kennedy

סיפורה של מלכת המטבח המקסיקני וגורו הבישול, דיאנה קנדי, שכתבה תשעה ספרי בישול שחשפו לעולם את נפלאות המטבח המקסיקני. קנדי, שקבעה את מושבה במיצ'ואקאן שבמקסיקו לפני כחמישים שנה, הגיעה לכל פינה שבה יכלה לגלות מתכון, ירק, תבלין או צורת בישול שלא הכירה.
12 צפייה בגלריה
סרטי דוקו שף
סרטי דוקו שף
(צילום: יח"צ)
גם היום היא דוהרת במכוניתה, מטיילת בשווקים, מבשלת, חוקרת, לומדת ומלמדת באותה התלהבות ממש. בימוי: אליזבת קרול. 82 דקות, ארה"ב / מקסיקו, 2019.
יום שני ה-5/9 בשעה 23:55 בערוץ Yes דוקו

פנקי | Funke

סיפורו של שף שנלחם למען האמנות הנכחדת של הכנת פסטה בעבודת יד. כשהשף המפורסם אוון פנקי החליט לפני שנים לסגור את המסעדה האיטלקית שלו שזכתה לביקורות מהללות, החיים האישיים והקריירה שלו נסחפו לתוך מערבולת חשוכה.
12 צפייה בגלריה
סרטי דוקו שף
סרטי דוקו שף
(צילום: יח"צ)
כעת, בעודו סובל עדיין מההרס הרגשי והכלכלי שעבר, הוא מנסה לטפס בחזרה אל הפסגה אך הקאמבק לשוק התחרותי של המסעדות האיטלקיות בלוס אנג'לס לא קל, במיוחד למי שלא מוותר על האמנות הגוססת של הכנת פסטות בעבודת יד. בימוי: גאב טרבולסי. 90 דקות, ארה"ב, 2018.
יום שלישי ה-6/9 בשעה 22:55 בערוץ Yes דוקו

שולחן השף: פיצה | Chef's Table: Pizza

שנתיים עברו מאז שהסדרה הסתיימה בנטפליקס, וכעת אנחנו מקבלים הצצה לפיצות הטובות בעולם, מעשה ידיהם של שפים ידועים שלשים תשוקה, יצירתיות ועבודה קשה לתוך כל משולש. בסדרה אפשר לפגוש את הדור השלישי של פיצה "פרנקו פפה" בקאיאצו, איטליה, שיש לו "בצק ב-DNA" והמציא מחדש את המרגריטה; שרה מינניק מפורטלנד, אורגון, שמקשטת את יצירותיה בפרחי מאכל שסופקו על ידי שוק האיכרים;
12 צפייה בגלריה
סרטי דוקו שף
סרטי דוקו שף
(צילום: יח"צ)
גבריאל בונצ'י מרומא שחולל מהפכה בפיצות בסגנון רומי וכונה ה"מיכלאנג'לו של הפיצה"; אן קים מפיצרית לולה במיניאפוליס שהיא שחקנית שמכנה את היצירות שלה "רועשות, נועזות ומתובלות"; ויושיהירו אימאי מקיוטו שזכה לשבחים על הפיצות הטריות שלו בחווה הכוללות מקרל ופטריות שיטאקי.
החל מיום רביעי ה-7/9, בנטפליקס

המסעדה הטובה ביותר בישראל

השף יובל בן-נריה הוא שם דבר. לפני שמונה שנים פתח את המסעדה הראשונה שלו והפך במהרה לאחד השפים הנחשבים ופורצי הדרך בישראל. אבל השאיפות של בן-נריה מגיעות הרבה יותר רחוק: ב-2019 גייס יותר משלושה מיליון דולר כדי להשקיע במסעדה חדשה שאמורה הייתה להיות משהו שטרם נראה כאן. אלא שאז העולם התהפך על פיו, והקורונה שינתה הכל – גם בחייו המקצועיים, וגם באישיים.
12 צפייה בגלריה
סרטי דוקו שף
סרטי דוקו שף
(צילום: יח"צ)
במשך שנתיים תיעדה אותו הבמאית טליה ענבר ("יס מן"), כאשר הכל מונח על הכף – כסף גדול, המשפחה, המוניטין שלו: האם זו אכן תהיה המסעדה הטובה ביותר בארץ? אבל מעבר לכל הלחצים, מתברר במהרה שמה שהכי חשוב לו בעולם זה – בישול.
רביעי, ה-7/9 בשעה 22:00 בערוץ Yes דוקו

אוטולנגי והעוגות של ורסאי | Ottolenghi and the Cakes of Versailles

בקיץ 2018, מוזיאון המטרופוליטן לאמנות בניו יורק גייס את השף הישראלי, יותם אוטולנגי, כדי להפיק ערב גאלה קולינרי בהשראת התערוכה המוצגת במט - "מבקרים בורסאי". נושא הערב – ארוחת קינוחים בסגנון המפואר של הארוחות שהוגשו בארמון ורסאי.
12 צפייה בגלריה
סרטי דוקו שף
סרטי דוקו שף
(צילום: יח"צ)
לשם כך יצא אוטולנגי למסע תחקירי מקיף בארמון ורסאי ומביא הצצה חד פעמית אל הדקדנטיות של בית המלוכה הצרפתי. בימוי: לורה גאברט. 75 דקות, ארה"ב, 2020.
יום רביעי ה-7/9 בשעה 23:00 בערוץ Yes דוקו