לא רק לפודי'ס: בסיטואציה שבה בתי הקפה הומים באנשים והאוכל - מהרחוב ועד מסעדות שף - הוא שיחת היום, זה אך מתבקש שיקומו עוד ועוד מקומות בילוי ברחבי הארץ. דבר אחד משותף כמעט לכל המקומות החדשים שברשימה שלפניכם - להוציא מקומות בודדים, רוב המסעדנים הולכים בתקופה כזאת של חוסר ודאות - על בטוח.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם:
כמעט אף אחד לא יכול להרשות לעצמו להעיז יותר מדי ולצאת להרפתקאות שאין לדעת איך ייגמרו. לכן נראה מקומות פחות נוצצים והרבה אוכל רחוב, כמו חומוסיות ופיצריות, ששם ההשקעה והתפעול קטנים הרבה יותר מאלה של בית קפה או מסעדה.
17 צפייה בגלריה
r48
r48
R48: בקרוב מישלן?
(צילום: אסף קרלה)
אבל בתוך אי הודאות דבר אחד בטוח - שנת 2023 התחילה בכיוון אופטימי, לפחות למה שקשור לעולם המסעדנות והבילוי. אחרי שלוש שנים קשות, אפשר להגיד שעולם האוכל מתחיל לחזור למסלול, ומי יודע, אולי אפילו נזכה לראות כאן מסעדות עם כוכב מישלן. אחת כזאת, אגב, נמצאת ברשימה הזאת.

תל אביב והמרכז

נאיפה

אחרי שנים של עבודה קשה ומסורה במסעדות הטובות בארץ ביניהן מסעדת יפו תל אביב של השף חיים כהן; השתתפות במשחקי השף; והמיזם הקולינרי מסעדת L28 בו שימשה כשף הראשית של המקום - נאיפה מולא מגשימה חלום ופותחת את המסעדה הראשונה שלה, ללא שותפים, ללא משקיעים ובכוחות עצמה.
17 צפייה בגלריה
מקומות חדשים נאיפה
מקומות חדשים נאיפה
(צילום: חיים יוסף)
המסעדה ממוקמת במבנה היסטורי בנווה צדק (בחלל שבו שכנה מסעדת בליני) ומבוססת על הקו הקולינרי של המטבח השאמי עם טכניקות בישול מסורתיות ונגיעות מאירופה עם מנות כמו סיגר מסח'אן - פיתה דרוזית במילוי עוף ובצל בבישול קונפי, יוגורט שום וסומק; ניוקי מקמח פריקי עם כרישה צלויה, חמאה חומה ורוטב שמנת יוגורט או קובנייה של ירכא מטרטר שייטל בקר, בורגול, אריסה ועוד.
יחיאלי 4 רחבת סוזן דלאל תל אביב. לא כשר

R48

המסעדה הראשונה מתוך שתי מסעדות שיפתחו במלון היוקרתי והמושקע R48 Hotel & Garden מבית קבוצת R2M של המסעדנית רותי ברודו. המסעדה שנפתחה עכשיו היא מסעדה קטנה ואינטימית שיש בה רק תשעה שולחנות. על המטבח מופקד השף אוהד סולומון, שמגיש ארוחת טעימות לא שגרתית שמתחילה ממנות ביס שגדלות למנות ביניים בהמשך הארוחה.
17 צפייה בגלריה
מקומות חדשים r48
מקומות חדשים r48
(צילום: אסף קרלה)
הארוחה הזאת מורכבת ממנות שאינן כבולות תחת מטבח או סגנון מסוים לצד תפריט קוקטיילים מושקע ויין (500 שקלים לסועד). ואם לא הבנתם עד עכשיו, אז מדובר בקונספט שמראש כיוון למישלן, אם וכאשר הסוקרים שלהם יגיעו לארץ. למען האמת, גם המיקום, גם החלל, גם האוכל וגם המחיר, בהחלט מתכתבים עם הז'אנר.
בעוד כחודשיים תיפתח המסעדה השנייה במלון, מסעדה גדולה שתהיה בסגנון בראסרי, ותמוקם בקומת הקרקע, כשדלתות המסעדה ייפתחו ישר אל השדרה.
R48, רוטשילד 48 תל אביב, הזמנות דרך האתר בלבד. לא כשר

טאיזו טאון

רק לפני כחודש פתח השף יובל בן נריה חנות דגים מפונפנת בדרום תל אביב, ועכשיו הוא כבר בדרך למיזם הבא שלו: מזה כמה שבועות שהשף יובל בן נריה מריץ בימי שישי פופ-אפ מוצלח של קוג'י בורגר במידטאון - המבורגר מבשר בקר מפורק שנצלה באיטיות ומוגש בלחמניה רכה עם איולי יפני, חסה, עגבניה ומלפפון כבוש.
17 צפייה בגלריה
יובל בן נריה
יובל בן נריה
יובל בן נריה
(צילום: יובל חן)
כעת המקום שאיכלס את הפופ-אפ מקבל את השם הרשמי "טאיזו טאון" והולך להגיש את המטעמים הידועים של קפה טאיזו עם מנות הקארי או הפרייד רייס, המנות מתאילנד כמו הפאד ק׳פאו והלארב גאי, או המנות מהודו כמו הצ'יקן מסאללה.
בימי שישי החל מ-12:00 ימשיכו להגיש את הקוג׳י בורגר עד שייגמר, וגם ייפתחו במוצ"ש.
החשמונאים 99 תל אביב. לא כשר

קפה קלמטה

ביום- קפה משובח, תפריט צהריים יווני שמח ותצפית מרהיבה לים התיכון ובלילה - חלל חדש. אירועי קונספט יווניים פרטיים - זה מה שמחכה למבקרים באחות הקטנה החדשה של מסעדת קלמטה. סוף סוף יוכלו המבקרים במסעדת קלמטה ליהנות מהנוף הנשקף מהחלונות גם באור יום.
17 צפייה בגלריה
מקומות חדשים קפה קלמטה
מקומות חדשים קפה קלמטה
(צילום: בועז לביא)
החל מהשעה 10:00 בבוקר יוגשו כאן קפה וארוחות צהריים יווניות עם מנות דגים, פירות ים ובשרים, לצד פאבה, סקורדליה ושאר מאכלים יווניים אהובים. בחלל של קפה קלמטה החל מהשעה 17:00 אפשר יהיה לערוך אירועים פרטיים של עד 100 אורחים עם חלון לים התיכון, הכי קרוב לטברנה יוונית שהיה לנו פה.
כיכר קדומים 10 יפו העתיקה, 03-6819998. לא כשר

Bánh Mì Nong

לילך רווה וגיא רובננקו, הצמד עם הנשמה הויאטנמית, פותח מסעדה ויאטנמית חדשה בדרום תל אביב, שבה יוכלו להגשים את כל מאווייהם הויאטנמים ולהגיש מנות שהן תוצאה של שנים של מחקר, ניסיון ואהבה גדולה למטבח הויאטנמי וגם למטבחים שמסביב. ברזומה שלהם אפשר למצוא את מסעדת אסיה שרווה הובילה, ואת המקונג של רובננקו, מה שהיה האקסטרה ברוט, ורגע לפני הקורונה הם פתחו את ניט נוי בנמל תל אביב, שכעבור חודש וחצי נסגרה יחד עם כל המדינה.
האזינו: גיא רובננקו מספר את סיפורו של הבאן מי הויטנאמי ב-ynet radio
כעת הם יוצאים להרפתקה חדשה עם האוכל שהם עושים כל השנים, עם לא מעט שיכלולים ושיפורים ויחד עם שני שותפים חדשים - יובל סופר ודן קרייצר (ג'ין קלאב סופרים, גסט רום, AKA44) שמביאים איתם הרבה ניסיון באלכוהול. במרכז התפריט של באן מי נונג עומד כמובן הבאן מי - הבגט הויאטנמי עם חמוצים ורטבים תוצרת בית ומילויים שונים, החל מפטה כבדי עוף ויאטנמי שהם מכינים בעצמם, דרך כתף חזיר בברביקיו סיני, פרגיות במרינדה שעושים במקום, ועד שרימפס ברוטב חריף ואפילו באן מי טבעוני עליו הם עדיין עובדים בשיתוף עם חברת רידיפיין.
מלבד הסנדביץ', יהיו מנות נוספות כמו bún שהן איטריות אורז עבות יחסית חלוטות, מוגשות בטמפרטורת החדר עם כל מיני עשבי תיבול כמו בזיליקום ונענע, בוטנים שקולים במקום, חמוצים תוצרת בית ושאלוט מטוגן, בתוספת מנות החלבון שמוגשות עם הבאן מי במעין משחק בין בסיס ותוספות. יהיו שם גם עוף צלוי ויאטנמי וגם פטה כבד טבעוני שהם פיתחו בעצמם, ועם הזמן התפריט יתרחב למנות נוספות. בעזרת השותפים סופר וקרייצלר, יוגשו גם משקאות גזוז וברד תוצרת בית עם אופציה לחיזוקים אלכוהוליים, קינוחים ואפילו טבעוניים. המקום יפתח במהלך השבועיים הקרובים, בהתחלה רק לצהריים ובהמשך גם ימי חמישי ערב.
מקווה ישראל 1 תל אביב. לא כשר

בר היין של המולה

במולה, בית הקפה הטבעוני שמול מסעדת באנה, נפתח בחצר בר יין טבעי ראשון מסוגו בעיר עם תפריט אוכל המבוסס על פיצות ללא גלוטן. הבעלים של המקום הם דוד שיסל, הבן של צבי שיסל ז"ל, שלומי בונפיל ועופרי נוימן ממסעדת באנה, ואופיר יעקב שמגיע מעולמות הוולנס, מרצה על בודהיזם ומקיים ריטריטים בארץ ובעולם.
17 צפייה בגלריה
מקומות חדשים בר יין המולה
מקומות חדשים בר יין המולה
(צילום: יח"צ)
הקבוצה רצתה ליצור מענה ייחודי לחוויית היין התל אביבית ולהתמקד בטרנד ההולך וגדל של יינות טבעיים מאיטליה, ספרד, צרפת, פורטוגל ועוד. הפיצות המוגשות במקום עשויות קמח כוסמת ואורז ועליהן גבינת פולנטה אגוזים, ויש אפשרויות כמו פיצה סלק עם כרוב ופטה שקדים (54 שקלים) או פיצה ירוקה עם קייל, ברוקולי, זוקיני ופטה שקדים (55 שקלים) ועוד.
יהודה הלוי 52 תל אביב, 03-6192192. לא כשר

פיצה בדש

פיצרייה חדשה שתיפתח בקרוב בפריים לוקיישן בתל אביב: נחלת בנימין פינת רוטשילד. פיצרייה צעירה ועדכנית שמציעה לצד הפיצה גם לא מעט אלכוהול ומכוונת לקהל הבליינים הצעיר שמציף את האזור בשעות שבהן שותים ומבלים, אבל לא רק. מאחורי המתכון של הפיצה ומי שמייעץ לגבי בניית התפריט עומד השף תומר אגאי (סנטה קתרינה, צ'נה). סגנון הפיצה הוא משהו שאותו מגדירים אנשי המקום "בין נאפוליטינית לאמריקאית" - מצד אחד קראנצ'יות ובצקיות ומצד שני מקום ראוי לחומרי הגלם והתוספות שעל הפיצה. ב
פיצה בדש תוכלו למצוא גם מגשים להזמנה במקום בתוספת פפרוני, בצל, זיתים, פטריות, שום או פלפל חריף, אבל גם את מה שהם מכנים "סלייס לשיכורים" - סלייסים מוכנים בויטרינה שיימכרו בנפרד, במחיר נוח, וידרשו רק חימום זריז למי שיירצה רק משולש בודד ליד הקוקטייל או הבירה. בסיום ההרצה יוכנסו גם מעט מנות מתוקות לתפריט על בסיס בצק הפיצה.
נחלת בנימין 52 תל אביב. לא כשר

קפה MAE בשרונה

MAE - בית הקלייה הוותיק, פותח סניף נוסף לרשת בתי הקפה במבנה טמפלרי במתחם שרונה במרכזו תוצב מכונה משוכללת. המקום בנוי כבוטיק קפה קטן אפוף ניחוחות של טחינה וחליטת קפה, עם מכונות ומטחנות קפה מהטובות בעולם, לצד תפריט פטיסרי מוקפד שנבנה במיוחד עבור קפה מאה בשיתוף מאפיית אפוי של השף רז רהב.
17 צפייה בגלריה
מקומות חדשים קפה מאה
מקומות חדשים קפה מאה
(צילום: נועם פריסמן)
הסניף החדש של הרשת הוא תצוגת תכלית של חדשנות בעולמות הקפה כאשר השיא הוא פיתוח טכנולוגי חדש של מיקרו מכונת קלייה המוטמעת בתוך מכונת הקפה ומאפשרת רכישה של פולי קפה ירוקים ישירות מהחלקאים וקלייתם במקום בו זמנית עם הכנת כוס הקפה.
דוד אלעזר 17 תל אביב, מול מסעדת A. לא כשר

Softy

גלידת Soft Serve, מה שמכונה פה "גלידה אמריקאית", כמעט ונעלמה מהנוף ועכשיו מגיעה אלינו לגלידרייה חדשה בצפון תל אביב. ב-Softy עושים שימוש במכונות גלידה אמריקאיות מסורתיות אך בניגוד לגלידה האמריקאית הנפוצה, לא מייצרים את הגלידה מאבקה וחלב אלא, בדומה לג'לטו האיטלקי, משמנת איכותית ותוספות אמיתיות כמו פירות טריים, מחיות אגוזים טבעיות ושוקולדים עם אחוז גבוה של מוצקי קקאו.
התוצאה היא לא גלידה אמריקאית ולא ג'לטו איטלקי אלא בן כלאיים של שתי הוריאציות האהובות: גלידת שמנת במרקם רך, אוורירי ומדוייק בטמפרטורה נכונה שמזכירה בנראות גלידה אמריקאית. מרקמה מאפשר להגיש גלידה גבוהה ומפוארת שלוכדת בין פיתוליה כל מיני רטבים ותוספות. במקום מציעים שלל טעמים כמו וניל, פיסטוק, לוטוס, שוקולד, תות, מנגו ויוגורט לצד עשרות תוספות שונות ומגוונות.
יהודה המכבי 53 תל אביב. לא כשר

גליאנו

השף גיא בן שמחון חיפש במשך תקופה מטבח הכנות לאירועים הפרטיים שהוא עורך אבל החלל שמצא התאים להרבה יותר מסתם מטבח הכנות. כך הוא הקים את גליאני - מעדנייה איטלקית וחנות בפלורנטין, שבה הוא מוכר פסטה איטלקית טרייה ובצקים לפיצה לצד מוצרים איטלקיים נוספים כמו רטבי עגבניות, שמן זית, חומץ מכל מיני סוגים, יינות, קינוחים, ואפילו גלידה של סטודיו ג'לטו.
במקום יימכרו גם מנות פסטה ופיצות מוכנות שבקרוב ייכנסו למשלוחים של וולט כמו למשל רביולי פולנטה, טורטליני קממבר, אנילוטי פרמזן ובר בלאן, ספגטי קרבונרה, לינגוויני קאצ'ו אה פפה ועוד.
אברבנאל 17 תל אביב. לא כשר

קפה עברי

בחלל של קפה אלבי הוותיק קם לו בית קפה חדש, קפה עברי, שעוצב כמו חדר אוכל קיבוצי עם אלמנטים קיבוציים הלקוחים מתקופת הקולקטיב הקיבוצי אי אז בהקמת המדינה ועם ריהוט שמזכיר את בית סבתא.
על הקירות יש פוסטרים מתקופת קום המדינה, וגם התפריט מציע מנות שמזכירות את הקיבוץ של פעם כמו לחם עם חמאה ודג מלוח (28 שקלים), גרנולה עם אשל של הקיבוץ (21 שקלים), חביתה בפיתה (21 שקלים), סנדביץ' פסטרמה בפרעצל (28 שקלים) או דייסת סולת עם סוכר וקינמון (21 שקלים) ותאמינו או לא - יש גם קורנפלס עם חלב (12 שקלים).
הגדוד העברי 8 תל אביב, לא כשר

פאפא ג'ונס

רשת הפיצריות הבינלאומית פאפא ג׳ונס פותחת שני סניפים חדשים בתל אביב, שמצטרפים ל-23 הסניפים הקיימים ברחבי הארץ, ומרחיבה גם את אזורי החלוקה של שירות המשלוחים הישיר של הרשת.
17 צפייה בגלריה
מקומות חדשים פאפא ג'ונס
מקומות חדשים פאפא ג'ונס
(צילום: יח"צ)
שני הסניפים החדשים יהיו בצומת הפיל, המאפשר משלוחים לשכונות אפקה ורמת אביב, והשני ברחוב לבונטין, שמאפשר לתושבי דרום העיר להזמין משלוח. ויש גם ישיבה מסודרת בסניפים עצמם.
בני אפרים 280 / לבונטין 30 תל אביב. לא כשר

Real Greek SOUVLAKI

אם אין שווארמה, נאכל סופלקי: מותג משלוחים חדש מביא לישראל את שני מאכלי הרחוב הפופולריים ביותר ביוון: סופלקי - בשר צלוי המוגש בפיתה עם ירקות טריים וצ'יפס פריך, והגירוס - המקבילה היוונית לשווארמה, נתח בשר שנצלה על שיפוד ענק ומוגש עטוף בפיתה יוונית. שתי מנות אוכל הרחוב האלו בגרסה נאמנה למקור מגיעות לתל אביב עם מותג משלוחים חדש המבוסס על מתכונים מסורתיים וחומרי גלם נבחרים מארץ המקור.
התפריט מציע מנות סופלקי בפיתות שמגיעות ביבוא אישי מיוון, נמשחות בשמן זית יווני, נצלות על הגריל ומקבלות אליהן שלל מילויים כמו בשר עגל שנחתך ישירות מסיח לוהט, סופלקי עוף בתיבול יווני שנצלה בגריל פחמים, נקניקיות יווניות בעבודת יד וגם אופציות צמחוניות וטבעוניות (48-64 שקלים). לצד כל אלו יש תוספות כמו סקורדליה, ציזיקי ועוד. מאחורי המיזם החדש עומד שיתוף פעולה בין חברת המשלוחים וולט למסעדן צביקי עשת, מבעלי רשת גרקו היוונית.
להשיג בוולט

יאפא כנאפה

סניף שלישי ליאפא כנאפה, הכנאפה הטורקית המסורתית מיפו, והפעם - בלב תל אביב ועם מנת קינוח חדשה לחובבי הפיסטוק. פרח אבו ניג'ם ושחאדה אבו שחאדה הם צמד החברים שעומדים מאחורי הכנאפה האהובה ופותחים כעת סניף ברחוב דיזנגוף שם יגישו את הכנאפה במלאכת יד שלהם העשויה על גחלים וגם כנאפה חדשה - כנאפה פיסטוק קראנצ'ית עם שלגון פיסטוק שמכינים במקום מעל הכנאפה חמה.
17 צפייה בגלריה
כנאפה
כנאפה
(צילום: אופיר האוזמן)
לצד אלו יוגשו גם כדורי עוואמה חמים נוטפי סירופ מתקתק, למעלה מחמישה סוגי בקלוואות בעבודת יד, עוגת טרס לצ'ס קרמלית ונימוחה ועוד קינוחים טורקיים מסורתיים.
דיזנגוף 175 תל אביב. לא כשר

CAFFÉ MARTINI

קבוצת מסעדנות מפריז פתחה את הביסטרו-בר CAFFÉ MARTINI בלוקיישן מרכזי בעיר. בתפריט יש אוכל של השף עידן פרץ וקוקטיילים של המיקסולוגית מור קורל. במקום יש לא פחות מ-11 גרסאות לקוקטייל הפופולרי, מרטיני, כפי ששתו בכל עשור לאורך המאות האחרונות ועם נגיעה אישית של מיקסולוגית הבית.
התפריט הוא איטלקי מסורתי אבל מאופיין בנגיעות ישראליות ים-תיכוניות של עידן פרץ (לה שוק, פופינה). לצד פרץ מבשלת יונה ששון, הבעלים של מסעדת טופולינו הירושלמית לשעבר ואחר כך של מסעדת לוקה ולינו שנסגרה זה מכבר. על הקינוחים עומלת השף קונדיטורית הצעירה רבקה אמו. בין המנות: גראטן ארטישוק עם כמהין, ספגטי קאצ׳ו אה פפה עם פלפל שחור ופקורינו, פיצטה מרגטלה עם עגבניות ושום קונפי, טורטליני פקיילה של יונה ששון, פקיילה מנגולד ועוד. המקום מעוצב כבר אפרטיבו איטלקי משנות ה-60 מבפנים וכגן איטלקי מבחוץ עם עצי לימון ועגלת לימונדה.
דיזנגוף 130 תל אביב, 077-9386465. לא כשר

ברבור

בבניין של קאנטרי נווה בארבור, ברדיוס שאין בו כמעט בתי קפה או מסעדות, נפתח לאחרונה בית קפה שכונתי באווירה רגועה, שמאפשר לתושבי השכונה מקום בילוי ומפגש, שאפילו מתאים לשבת עם מחשב. בית הקפה מעוצב יפה, במיוחד ביחס לשכונה האפרורית, עם כיסאות ורודים בחוץ ובפנים תמונות של תל אביב הישנה.
יש כמובן קפה מכל הסוגים ובכל הטמפרטורות, משקאות, סלטים טריים וכריכים תוצרת בית מלחם של מאפיית טלר ולחמים ועוגות ממאפיית ביסקוטי.
דרך ההגנה 135 תל אביב. לא כשר

פרימו

פרימו הוא בר אוכל איטלקי חדש רחב ידיים ועם מטבח פתוח מבית מסעדת סילו הוותיקה מחולון. פרי שיתוף פעולה של בנצי ארבל ("כפרה מיו", "קלבריה") והמסעדן ברנרדו בלחוביץ ("סילו", "קפה גן סיפור"). את המסעדה יוביל שותפם השף אופיר וידבסקי בדגש על תוצרת חקלאית מקומית, מגוון בשרים ודגים טריים, פירות ים מובחרים וחיבור לחומרי גלם איכותיים מאיטליה.
17 צפייה בגלריה
מקומות חדשים פרימו
מקומות חדשים פרימו
(צילום: אמיר מנחם)
המסעדה מתמקדת בפאן דיינינג סביב אלכוהול ועם טאבון איטלקי ורוד יפהפה שממוקם במרכז החלל ממנו יוצאות מנות של ירקות, דגים ובשר וגם פיצטות ופוקאצ׳ות, לצד קוקטיילים ויינות. בתפריט יש גם סלטים, מנות ראשונות וקינוחים בסגנון איטלקי קלאסי. המקום מעוצב מדליק והאווירה אלגנטית אבל מהנה.
שדרות ירושלים 216 חולון, 03-5565955. לא כשר

דליקטסן גני תקווה

סניף ראשון לדליקטסן של רותי ברודו מחוץ לתל אביב: בימים אלה נפתח סניף נוסף לדליקטסן, הרשת של קבוצת R2M של רותי ומתי ברודו. הסניף, הממוקם במרכז מסחרי בגני תקווה, מציע קונדיטוריה גדולה ומגרה עם מאפים וקינוחים, לצד מקבץ מוצרים כמו פרחים וגם גלידה (ג'לטו איטלקית טרייה) הנרקחת במקום.
17 צפייה בגלריה
דליקטסן, כוכב הצפון
דליקטסן, כוכב הצפון
(צילום: עידית בן עוליאל)
עוד בתפריט: עוף בגריל עם תפוחי אדמה ופיצות הבוקעות מתנור האבן המוצב במקום - פיצות מלבניות מבצק אוורירי במיוחד, על בסיס פוקאצ'ה, עם תוספות משתנות, וגם פוקאצ'ות ממולאות, היוצרות מעין כריכים.
מתחם צים אורבן, ריט 1 גני תקווה. לא כשר

ציון בר טרסה

הבר חדש והאח הצעיר של מסעדת קפה ציונה נפתח בימים אלה ומצטרף ל"קומה למעלה" לאירועים פרטיים ועסקיים שנפתחה לא מזמן בקפה ציונה. בציון יש אוירה של חצר כפרית בלב העיר, הבר ממוקם על טרסה גבוהה מתחת לעצי פיקוס ענקיים ועם מקומות ישיבה גבוהים על הבר או בשולחנות נמוכים מסביב.
יש תפריט קוקטיילים ותפריט יין המארח יקבים ישראלים ויינות מהעולם במחירים נגישים וכמו אצל אחותו הגדולה, תפריט האוכל מציע מגוון מנות דגים או דגים נאים, סלטים, פסטות ומנות של ירקות. בימי שני מתקיימים במקום ערבים מוזיקליים.
וייצמן 18 נס ציונה, 08-8586565. לא כשר

מקומות חדשים באיזור השרון

חומוס זאמאן

אחד המקומות הכי מפתיעים שנפתחו זה חומוס זאמאן, חומוסייה חדשה מבית היוצר של שווארמה אבו אדם, השווארמה בבור מקלנסווה. מדובר בחומוסייה קטנה עם מעט מקומות ישיבה בחוץ, שהגימיק המשוגע שיש בה מהפנט ממש: מכונה המחקה פעולת אבן ריחיים וטוחנת שומשום לטחינה גולמית.
17 צפייה בגלריה
חומוס זאמאן
חומוס זאמאן
(צילום: יח"צ)
התהליך מתרחש במקום, והוא לא פחות ממרתק. בתפריט יש מנות של חומוס עם מקבץ תוספות כמו בשר ושקשוקה וכמובן טחינה שהיא גאוות המקום.
רמתיים 88 הוד השרון, 09-7778073

פיצרייה דולצ'ה

הפיצריה הנאפוליטנית הידועה מרעננה, שהפכה בשנתיים בהן היא פועלת לאחת מהפיצות הנאפולטיניות הטובות בארץ, עושה מהפך והופכת מפיצרייה נאפוליטנית לטרטוריה איטלקית קטנה עם תפריט עשיר במנות כמו ברוסקטות, סלטים, פסטות בעבודת יד וקינוחים איטלקיים אותנטיים.
כל זה לצד הפיצה הנאפולטנית של דולצ׳ה בסגנון contemporania, העשויה בצק מחמצת איטלקי שתפח 48-72 שעות ונאפה בטאבון אבן עגול שהובא מאיטליה, לפי המתכונים והחוקים המחמירים של נאפולי. בין המנות החדשות בתפריט אפשר למצוא כרשה קונפי צרובה בטאבון, קראמבל לוז וגבינת עיזים (41 שקלים), פסטה פפרדלה חלמונים עם חמאת שרי, זעתר טרי ולאבנה (65 שקלים), או פיצה קרם פטריות כמהין, מוצרלה, ארטישוק ופורטבלו צלויים בטאבון (69 שקלים) ועוד.
המסגר 1 אזור התעשייה רעננה, 077-2302535. כשר בהשגחת צהר

מישקה

דוכן אוכל חדש במתחם חוצות שפיים המתמחה בכריכים חמים עם נקניק ובשר ומגוון רטבים תוצרת בית. התפריט מבוסס על הקומבינציה המוכרת של לחמניה טרייה, בשר ורטבים עם אפשרויות כמו קורנדביף ניו יורקר, רוסטביף, בשר כתף מתובל, פסטרמה שעושנה על גחלים, פסטרמה דבש, פסטרמה דלת שומן, סלמי איטלקי ואווז (33 שקלים לטוסט).
17 צפייה בגלריה
מקומות חדשים מישקה
מקומות חדשים מישקה
(צילום: יח"צ)
לכל אלה מצטרפים רטבים טריים בעבודת יד כמו איולי חלפיניו או איולי שום, פסטו, חרדל מתקתק או ממרח ארגמני ממכר על בסיס פלפל צ'ומה - הכול בטכניקת הכנה מיוחדת שכדאי לעקוב אחריה עם המבט בשביל להתרשם. בתפריט יש גם נקניקיות עוף, עגל ובראטוורסט (7-15 שקלים כנישנוש, 25-33 שקלים כטוסט או בלחמניה קלאסית), וגם יצירה של ממש בדמות אסאדו מפורק עם ביצת עין ורוטב ברביקיו או הדרים, בלחמניה עגולה (45 שקלים).
מתחם חוצות שפיים. לא כשר

מקומות חדשים באיזור הצפון

לוקנדה

מסעדת לוקנדה היא מסעדה גלילית ערבית ותיקה הממוקמת במלון רמדה אוליבייה נצרת, שנפתחה בימים אלה מחדש עם השף רמי אבו-ליל, לאחר שיפוץ מסיבי שכלל עיצוב חדש ובניית בר במרכז החלל. גם התפריט עבר שיפוץ אך הוא עדיין מכיל את מיטב המנות מהמטבח הערבי עם פרודוקטים טריים מהשוק בנצרת.
17 צפייה בגלריה
מקומות חדשים לוקנדה
מקומות חדשים לוקנדה
(צילום: שגיא מורן)
הירקות המוגשים במסעדה גדלים בחוות גידול אורגנית הממוקמת מחוץ לכותלי המסעדה ומספקת לסועדים גם הצצה נחמדה על תהליך הגידול. מנות הדגל של המסעדה כוללות צמחי בר כמו שומר בר ועולש, תרד ועכוב בשילוב בשרים ודגי ים טריים למשל קובה-נייה עם בשר עזים, עולש בר עם קרם לאבנה בשילוב מג'דרה עדשים, טורטליני במילוי גבינות מקומיות ועוד.
מלון רמדה אוליבייה נצרת, דרך הציונות 29 נצרת, 04-6130351. לא כשר

קפה שכנים

בפינה ירוקה ושקטה בגן האם במרכז הכרמל, במבנה אבן יפה ומיוחד שמקושט בעציצים וחפצים יפים, נפתח בשבוע שעבר קפה שכנים - בית קפה קטן שמתמקד בקפה ספשליטי שזה אומר קפה איכותי במיוחד בסחר הוגן שעבר טיפול מקצועי וקפדני.
החזון של הבעלים הוא להנגיש את הקפה המשובח לחיפאים ולאפשר ללקוחות המקום טעמי קפה משובחים ומגוונים לצד מאפים טובים או כריכים מינימליסטים. קפה שכנים מיועד לחובבי קפה נלהבים שמחפשים כל הזמן לנסות סוגי קפה חדשים וגם לכאלה שמחפשים את הקפה הכי טוב שאפשר להשיג.
שדרות הנשיא 116 חיפה, 077-4492572. לא כשר

פאפיאנו

המסעדה האיטלקית הכשרה מטירת הכרמל פותחת אחות קטנה בשכונת דניה בחיפה. המאפיין החמוד של פאפיאנו זה שמן הזית, החומץ, ועציצי התבלינים המקשטים את השולחנות וכל אלה הגיעו גם לסניף החדש, לצד כמובן התפריט האיטלקי שמציע פוקאצ'ות לוהטות מכל מיני סוגים עם תרד או זוקיני (32 שקלים), קרפצ'יו חציל עם גבינת פטה (48 שקלים) או ארנצ'יני ערמונים בסלסה של עגבניות שרי (49 שקלים), סלטים איטלקיים וישראלים, וגם מנות דגים, לזניה, ריזוטו, ניוקי, פסטות מכל הסוגים ופיצות.
כל התפריט נרקח מפרודוקטים מיובאים מאיטליה עם הרבה השקעה ומחשבה, ועם נסיון מוצלח במסעדה האהובה בטירת הכרמל.
אוסקר שינדלר 7 חיפה, 04-8507777. כשר

ברדא תלפיות

סניף חדש לברדא: דניאל אדלר טריפון ויאריק פטרנקו הקימו את מאפיית ברדא כבר לפני חמש שנים וחצי ומאז הם לא מפסיקים לגדול ולהתפתח: לפני שנתיים פתחו את ברדא מרין, סניף קטן בעיר התחתית שמתפקד במהלך היום כבית קפה ומגיש את המאפים של ברדא המאפייה, ובערב מגיש ארוחות ובימי שישי ושבת בראנץ'.
אבל עכשיו ארוחות הערב בברדא הופסקו לאחרונה בשביל לפתוח בעוד כמה חודשים מקום המיועד רק לארוחות ערב, ויש את הפופ-אפ המבורגר שכולם עומדים בשבילו בתור. בקיצור, בברדא לא נחים, ולאחרונה פתחו גם את ברדא סניף תלפיות במקום שעד לאחרונה שכנה בו מאפיית פירור הזהב שנסגרה. ברדא תלפיות זה עוד סניף של הבייקרי שבו תוכלו להשיג את המאפים המעולים של אדלר ופטרנקו, קרואסונים, לחמים מיוחדים, בורקסים מעניינים, פרעצלים ועוד. גם כאן שוקלים את הפעילות בשעות הערב עם תפריט מיוחד של מנות של דגים נאים, פסטות, פיצות ותבשילים שונים.
סירקין 21 חיפה. לא כשר

דלי קפה

סניף חיפאי שני לדלי קפה, בית הקפה מבית רשת ויוינו. הסניף הראשון שנפתח לפני כשנה בהיכל הספורט רוממה התהדר בכריכים מלחמים תוצרת בית, מאפים וקינוחים, קפה משובח, וגם מוצרי מעדניה ואלכוהול מעניינים.
כעת, שנה לאחר פתיחת הסניף ברוממה, שלושת השותפים שמאחורי רשת ויוינו, עודד שטראוס, דדי צורף ואלי הדדי, פותחים לדלי קפה סניף Downtown בבניין הטיל בעיר התחתית חיפה ומביאים גם לשם את הקפה, הפטיסרי, הכריכים והסלטים שהם כולם תוצרת בית ומוגשים בשירות עצמי.
נתנזון 32 בניין הטיל חיפה, 073-2377030. כשר

שירת הבשר

קבוצת "צמח שאן" פתחה את הסניף הראשון של רשת הקצביות שירת הבשר. שירת הבשר היא מסעדה ותיקה מעמק הירדן שהוקמה על ידי אלעד קורנפיין, ואותה רכשה לאחרונה הקבוצה במטרה להפוך אותה לרשת קצביות ומעדניות כשרה ברחבי הארץ. הסניף הראשון הושק במתחם "מול כנרת" בצמח.
ברשת תוכלו למצוא מוצרי עוף טרי ממוצרי עוף טוב - עוף ללא אנטיביוטיקה והיחידי הנושא תו תקן סימון ירוק, מוצרי קצביה טריים מבשר גלילי, כריכי בשר מעושן, עוף רוטיסרי וכן נתחים מעושנים. השקיעו כאן במיוחד בחוויית הקנייה שמשלבת בין מעדניה שאפשר לאכול בה ממוצרי החנות וקצביה מתמחה.
מתחם מול כנרת, צמח

מקומות חדשים באיזור הדרום

פיצה חצי חצי

לא מעט פיצות הגישו במאפיית ברויטמן עד שהביו שהוא כנראה צריך לפתוח מקום שיתמקד רק בזה. השבוע נפתחה פיצה חצי חצי, הפיצה של ברויטמן שגם נמצאת ממש בצמוד למאפייה. מדובר בפיצה רומאית במגשים מלבניים שנמכרת לפי משקל ואפשר לבחור כמה ומה בדיוק אתם רוצים לאכול. יש לדוגמה פיצה מרגריטה עם עגבניות שרי צלויות, פיצה ארטישוק, פיצה עם פטריות, זיתים, בולגרית, טונה אורטיז ותירס, או פיצה תפוח אדמה וגבינה כחולה.
ליד הפיצה יש סלט קיסר מחסות כמו לאליק או באטר עם קרוטונים מבריוש של ברויטמן לצד ויניגרט מייפל ופרמזן. ויש גם קינוחים כגון פנקוטה עם קרם דובדבנים, טירמיסו, קרם לימון, עוגת גבינה ופירורים או מוס שוקולד. ויש גם משלוחים.
אלמוגים 17 אילת, 053-3000260. לא כשר

ויוינו

רשת המסעדות האיטלקיות ויוינו פתחה את הסניף העשירי והדרומי ביותר שלה בנתיבות במרכז הקניות פריז. לסועדים שיגיעו למקום תתגלה מסעדה רחבה ויפה עם תפריט איטלקי שמציע החל מארוחות בוקר ומנות פתיחה איטלקיות של ירקות ומאפים, ועד סלטים, פיצות ופסטות מכל הסוגים, ומנות של בשר ודגים לעיקריות.
17 צפייה בגלריה
(צילום: דניאל לילה)
יש תפריט ילדים ותפריט טבעוני, אלכוהול וקינוחים איטלקיים כמו קרם ברולה, אפוגטו, קסטה סיצליאנית, טירמיסו ועוד. המסעדה מתאימה למשפחות, זוגות, ילדים ולכל הרכב שתחפצו בו.
בעלי המלאכה 3, מתחם פריז, נתיבות. כשר

רשתות

גרג קיטשן

רשת גרג פותחת ארבעה סניפים חדשים של גרג קיטשן - מסעדות ביסטרו כשרות למהדרין, בנוסף לשני הסניפים הקיימים בחיפה ובאשדוד. הסניף הראשון ממוקם בקניון עופר הקריון ובו כ-150 מקומות ישיבה, וכמו כן יפתחו עוד סניפים חדשים: בקניון ארנה נהריה, בקניון חוצות כרמיאל ובפארק הקרח בעיר אילת.
17 צפייה בגלריה
מקומות חדשים גרג קיטשן
מקומות חדשים גרג קיטשן
(צילום: אנטולי מיכאלו)
מסעדות גרג קיטשן מציעות תפריט מגוון של מנות ראשונות, ביניים, עיקריות ואחרונות כמו מחבת דגים (59 שקלים), טרטר טונה אדומה (61 שקלים), פולנטה פטריות (39 שקלים), בנדיקט סלמון (75 שקלים) ועוד ארוחות בוקר ומבחר מאפים.
נהריה, קריות, כרמיאל ואילת

דלי קרים

רשת הגלידה המשפחתית מתרחבת ובנוסף ל-22 סניפים בפריסה ארצית, תחנוך הרשת שלושה סניפים חדשים - בעכו, ברמלה ובאשדוד.
17 צפייה בגלריה
מקומות חדשים דלי קרים
מקומות חדשים דלי קרים
(צילום: אסף קרלה)
מלבד גלידות איכותיות במגוון טעמים קבועים ומתחדשים, סניפי דלי קרים מציעים גם פרוזן-יוגורט, יוגורט עם תוספות לבחירה, פרישייק, מילקשייק, וופל בלגי, קרפ צרפתי ועוד מבחר מנות גלידה מיוחדות ומפנקות.
מפקורה 9 אשדוד; רחוב משה לוי 13 רמלה; יפה ירקוני 7 עכו