בפעם השלישית: אחרי שעשה היסטוריה וקיבל לפני שנתיים כוכב מישלן למסעדת "שבור" בפריז, השף אסף גרניט שומר על הכוכב, וזוכה בו שוב. בטקס שערך הבוקר (ב') קיבלו אסף גרניט, אורי נבון והקבוצה, כוכב מישלן אחד.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
את הכוכב הראשון שלו קיבל גרניט בינואר 2021, בשיא מגיפת הקורונה, בטקס שהתרחש - לראשונה בתולדות המדריך - ביוטיוב. מאז, כבר שנתיים אחרי, שמרו גרניט והשותפים על הכוכב, והיום, כאמור, קיבלו אותו שוב, בפעם השלישית. אגב, את התאריך המשמעותי - 18 בינואר - שבו קיבל לראשונה את הכוכב, קיעקע גרניט על פרק כף ידו.
3 צפייה בגלריה
אסף גרניט, מישלן
אסף גרניט, מישלן
אסף גרניט על השטיח האדום: שוב מישלן
(צילום: יח"צ)
מסעדת "שבור" נפתחה בפריז בספטמבר 2019, אחרי שכבר היו לגרניט שלוש מסעדות בלונדון ועוד אחת בפריז ("בלאגן"). השף דן יושע ומנהל המסעדה, תומר לנצמן, הם השותפים ב"שבור", כשדן יושע, שהכיר את גרניט כשהשתתף בתוכנית "משחקי השף", הוא גם השף בפועל של המסעדה.
"קיבלנו היום כוכב, זו שנה שלישית ברציפות, וזה רק בזכות השותפים המעולים שלי דן יושע, תומר לנצמן, אורי נבון וכל השאר בירושלים ומסביב לעולם", אמר גרניט, "השנה היה קשה במיוחד כי הורידו דירוג להרבה מסעדות. כולי תקווה שבשנה הבאה יתקיים טקס בישראל, ונזכה לראות כמה שיותר כוכבים לכמה שיותר מסעדות, בשביל שכל העולם יוכל לראות את האיכות ואת העשייה של הקולינריה הישראלית".

אגרוף קולינרי לחיך

השנה, לראשונה בתולדות מדריך מישלן, פורסמו מראש שמות המסעדות שדירוגן ירד. במדריך טענו כי הפרסום המוקדם נועד למנוע השפלה פומבית של השפים במהלך הטקס, אולם פרסום התוצאות רק הגביר את השיח סביב המפסידים. בין השפים שאיבדו כוכב: השף גיי סבואה, שהחזיק בשלושה כוכבים ברציפות ב-20 השנה האחרונות, ועכשיו ירד הדירוג של המסעדה שלו לשני כוכבים בלבד.
3 צפייה בגלריה
מסעדת "שבור" בפריז
מסעדת "שבור" בפריז
מסעדת "שבור" בפריז
(צילום: יח"צ)
הפעם גם ירד הדירוג של 20 מסעדות מכוכב אחד לאפס; לשתי מסעדות ירד הדירוג משלושה כוכבים לשניים, ולחמש מסעדות שהיו להן שני כוכבים - ירד הדירוג לכוכב אחד בלבד.
מיומה הראשון מסעדת "שבור" עוררה התעניינות מוגברת מצד הקהל הצרפתי: שנה לפני שקיבלה מישלן כבר זכתה מסעדת "שבור" בתואר מכובד - המסעדה הכי טובה בפריז, שאותו העניק לה העיתון הכי פופולרי בצרפת - פיגארו סקופ. המסעדה אף כיכבה על השער של אותו המגזין. זמן קצר לפני כן, עלו השותפים על הבמה המכובדת בטקס פרסים של מגזין "לה פודינג" שהתקיים בעיר, וקטפו את אחד הפרסים המרכזיים בתחרות.
3 צפייה בגלריה
שף דן יושע
שף דן יושע
השף בפועל, דן יושע, במסעדת שבור: הכירו ב"משחקי השף"
קדם לזה דירוג של המסעדה ב"פורבס" בראש רשימת 13 המסעדות הכי טרנדיות בפריז. בכתבה בפורבס, כונה גרניט "אניגמטי", ושם גם נכתב כי "כל מנה במסעדה היא עדות ליצירתיות המטורפת של השף, וכל ביס הוא אגרוף קולינרי לחיך". עוד החמיאו לגרניט על האירוח, שרק לעיתים רחוקות רואים כמותו במסעדות פריזאיות.
גרניט זוכה בשנים האחרונות לעדנה בינלאומית עם מסעדותיו באירופה - בלונדון ובפריז. בריאיון לעיתון "לה פיגארו" בצרפת, אמר גרניט עם הפתיחה של "שבור" כי יחד עם השותפים שלו הוא דמיין מסעדה שתחקה את המטבח של סבתא שלו, ומקום שיזכיר אווירת "שוק". המסעדה ממוקמת באזור הרובע הראשון של פריז, וכבר בחודשים הראשונים לפעילות המסעדה, נרשמה התלהבות גדולה מצד המבקרים והאורחים, ורשימת ההזמנות הייתה מלאה חודשיים מראש.