חדשות מסעירות בעולם הקולינריה: השף הישראלי בעל כוכב המישלן, גל בן משה (36), יגיע לארץ בשביל להוביל את המטבח של מסעדת פאסטל, הממוקמת במוזיאון תל אביב. ההערכה היא שתוך חודשים ספורים בן משה ייכנס לתפקיד, ויחלק את זמנו בין המסעדה בברלין לבין המסעדה בתל אביב.
3 צפייה בגלריה
גל בן משה
גל בן משה
גל בן משה: סירב להגיב
(צלום: תיקי גולן)
בן משה מחזיק כיום יחד עם בת זוגו במסעדת פריזם בברלין, אותה הם פתחו בשנת 2018. הוא השף הישראלי השני שקיבל כוכב מישלן (קדם לו השף מושיק רוט עם שני כוכבי מישלן). את הכוכב הוא קיבל לפני שנתיים בדיוק (מרץ 2020), פחות משנתיים אחרי שפתח את המסעדה.
בן משה מתגורר בברלין מאז שנת 2012, אחרי שעבד במסעדות בלונדון ובשיקגו. בארץ הוא עבד במסעדת מסה עם השף אביב משה ובמסעדת אורקה עם השף ערן שרויטמן. בן משה הוא השף הישראלי הראשון שקיבל מישלן בברלין.
3 צפייה בגלריה
אלי בן זקן במסעדת פריזם בברלין
אלי בן זקן במסעדת פריזם בברלין
גל בן משה במסעדת פריזם בברלין
(צילום: תיקי גולן)
במסעדת פריזם בברלין הוא מגיש אוכל ים תיכוני גבוה ורוב המנות מקבלות אינטרפטציה אישית שלו. במסעדה מוגשות ארוחות טעימות בנות 8 או 12 מנות, והיינות בתפריט מגיעים בין היתר גם מישראל, מסוריה ומלבנון.
בן משה יחליף את השף קובי בכר, שמשמש כשף הראשי של המסעדה בשלוש השנים האחרונות. מסעדת פאסטל נפתחה בקיץ 2013, והיא שייכת למסעדנים איציק חנגל וטדי שאולי, המחזיקים גם בסטודיו קפ בגן הפסלים במוזיאון תל אביב, במסעדת דובנוב 8 ובבית הקפה החדש שנפתח בספריית בית אריאלה בתל אביב בהובלתו של השף רפי כהן.
3 צפייה בגלריה
פאסטל
פאסטל
מסעדת פאסטל
(צילום: אנטולי מיכאלו)
הפעם האחרונה שבה נעשה ניסיון להביא לארץ שף מישלן הייתה בשנת 2014, כשהמסעדן יובל שניר (כיום הבעלים של סופר פיצה) ליהק את השף מושיק רוט למטבח של מסעדת טוטו. רוט קיבל ביקורות אכזריות ממבקרי מסעדות ומקולגות, וחמישה חודשים בלבד אחרי שנכנס לתפקיד - פרש מהמסעדה וחזר להתמקד במסעדתו באמסטרדם, שנסגרה במהלך הקורונה.
מסעדת פאסטל אישרה את הדברים אך סירבה להגיב; השף גל בן משה סירב גם הוא להגיב לידיעה.