אין כמו להתחיל את סוף השבוע בארוחת בראנץ' קז'ואלית וטעימה ואם היא מגיעה עם משקה צונן ליד - אתם יכולים להיות בטוחים שהסופ"ש שלכם מתקדם בדיוק בכיוון הנכון. יצאנו לבדוק מה חדש בגזרת ארוחות הבוקר והבראנץ' וחזרנו עם ההמלצות השוות ביותר ברחבי הארץ. מצפון ועד דרום - אלו המסעדות ובתי הקפה שיגישו לכם ארוחה שתגרום לכם לפתוח את סוף השבוע שבעים ומרוצים.

ארוחות בוקר ובראנץ' בתל אביב

A.K.A 44

השף איתי קושמרו (לשעבר בית קנדינוף ובלו סקי של מאיר אדוני) הוא השף של מתחם הבילוי והאוכל A.K.A44 שנמצא בנקודה הכי לוהטת בתל אביב - רחוב נחלת בנימין שהופך בשעת הערב ובסופי שבוע למדרחוב סוער ושוקק. עכשיו, קושמרו משיק תפריט בראנץ' אביבי עם מנות בוקר מושחתות וטעימות. לצדן בנה צוות הבר של המקום תפריט אלכוהול עם קוקטיילים של בוקר ואסופת יינות קלילים, חלקם טבעיים.
16 צפייה בגלריה
איתי קושמרו אקא
איתי קושמרו אקא
(צילום: אפיק גבאי)
במטבח הזה משתמשים בתבונה בשני השווקים הקרובים למסעדה - שוק לוינסקי ושוק הכרמל, ובתפריט יש מנות כמו כבד של קצביית "בוצ'ר שופ" המוגשים עם חזרת, רוסטביף מ"אומצה בשוק" עם גרגרי חרדל מלוינסקי וגם אספרגוס על הפלאנצ'ה עם ביצה רכה ופונדו גבינות. יש כאן גם מחבת שרימפס בקרם עגבניות ומנות רציניות נוספות לרעבים (32-92 שקלים). הכי כיף לשבת במרפסת למעלה שמשקיפה על ההתרחשות ברחוב או על הכביש, שמתפקד כמדרחוב סוער ושוקק בערבים ובסופי שבוע. הבראנץ' מוגש בימי שישי ושבת.
שישי-שבת 12:00-16:00
נחלת בנימין 44 תל אביב, 054-5448544. לא כשר
כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם:

קאב קם

בראנץ' הצהריים התאילנדי חוזר לקאב קם עם ארוחה זוגית, במסגרתה אפשר לבחור ארבע מנות ראשונות ומנה אחת עיקרית לזוג יחד עם אורז או אטריות ב-120 שקלים לסועד. בין המנות: מיאנג פלה - טופו נתחי לברק בתוך שתי סירות חסה אייסברג, למון גראס, עלי ריח מבשמים, קשיו ותמרינדי; פאד קפאו נאה נתח קצבים דק על הווק עם בזיל תאי, בצל, פלפל חריף ושורשים תאיים לצד ביצת עין רכה; מו פאד טואה נתחי ברוסט חזיר בקארי אדום, לוביה תאית, עלי כפיר ליים, פלפל אדום חריף ועוד.
16 צפייה בגלריה
קאב קם בראנץ
קאב קם בראנץ
(צילום: יהונתן בן חיים)
לצד תפריט האוכל יוגש גם תפריט משקאות מיוחד לסוף שבוע עם שפריצים, סאקה ויינות קלילים, שמומלץ לא לפסוח עליו. אפשר לשבת בפנים באפלולית נעימה או על המדרכה בחוץ.
שבת 12:00-16:00
לינקולן 11 תל אביב, 03-6889960

שישקו

מסורת בראנץ' השבת של שישקו נמשכת: בתפריט מקבץ מנות פתיחה כמו סלט ביצים עם שבבי בייקון ומנה של פלפלים חריפים עם גבינת פטה, וממשיך עם קרוק מאדם על וופל בלגי, בורקס תרד עם גבינת טולום וביצה עלומה, מחבת שרימפס וברוסקטת סלמון ומטיאס מהמעדנייה של חיים רפאל בלוינסקי.
16 צפייה בגלריה
שישקו, בראנץ'
שישקו, בראנץ'
(צילום: גילי אליאש)
השתחלו לתפריט גם מנות מנצחות מבראנץ' השיכורים כמו קלמארי עם ביצת עין וקממבר עם דבש בגריל. ואין כמו כוס בירה קרה לשטוף את הכל.
שבת 11:00-17:00
הר סיני סיני 2 (מתחם בית הכנסת הגדול) תל אביב, 054-3500059. לא כשר

בושוויק

האח הצעיר ביותר בקבוצת הברים של קבוצת אימפריאל חוגג חמש שנים של פעילות עם ליין אירועים שמקבץ כמה אושיות קולינריות מעניינות. אחד האירועים הוא שובו של הברנאץ' הידוע בגרסה מעודכנת עם קוקטייל הבראנץ' האולטימטיבי - הבלאדי מרי, אחד מהמשקאות המזוהים עם הבושוויק שיוגשו לאורחי הבראנץ׳ ללא הגבלה ובשלל גרסאות לבחירתכם כמו בייקון, שיפודי שרימפס, גאודה, שיפודי ירקות, קורנישונים, עלי שמיר ועוד.
16 צפייה בגלריה
בושוויק
בושוויק
(צילום: בן יוסטור)
לכבוד הבראנץ' הראשון שיתקיים מחר (ו') מארחים בבושוויק את איתיאלה היאט, שמאז שזכתה במאסטר שף משתרך תור ארוך מול הפודטראק שלה בעמק האלה שם היא מגישה מאכלים מעניינים וקינוחים שמביאים אליה קהל מכל הארץ. איתיאלה אמונה על תפריט הבראנץ׳ הראשון בבושוויק ותביא איתה שלל מאפים ייחודיים מעשה ידיה שיתלוו לקוקטיילים המושקעים של המקום.
שישי 12:00-16:00
נחלת בנימין 28 תל אביב, 03-5678006. לא כשר

נורדר

לאחר חצי שנה של פעילות ואחרי שכמעט כל סלבס אפשרי כבר בילה במקום, משיק בר הנורדר את ארוחת הבראנץ' של השף הצעיר והכישרוני של המקום, ליאור כהן, שהכניס אינטרפרטציות משלו למנות הבראנץ' הקלאסיות.
16 צפייה בגלריה
נורדר
נורדר
(צילום: יח"צ)
בין המנות יש למשל בריוש תרד עם ביצה עלומה והולנדז תירס; לחם קסטן עם מקושקשת רכה, אבוקדו שמנת ועירית; דג כבוש, ביצה רכה, קרם פרש צנונית ולחם מחמצת; סלט ביצים ובוטרגה; צלחת גבינות עם קונפיטורת שרי וארטישוק ועוד. האווירה נעימה והאוכל טעים, אל תחמיצו טעימות מהמאפים והלחם המושלם של הקונדיטורית ההדרת נועם הופמן.
שישי-שבת, 10:00-16:00
דיזנגוף 245 תל אביב, 073-3319417. לא כשר

אל קלחה

במסעדה הערבית של אחמד חטי'ב, המכונה זיזו, מגישים בראנץ' לא שגרתי ביום לא שגרתי. זה בראנץ' שאמי של אוכל ערבי-פלסטיני ביתי והוא מוגש בימי ראשון. הבראנץ' מציע מאכלים ביתיים מסוריה, לבנון וירדן בגרסאות שונות ועם טוויסט של מנות בראנץ' וביצים.
16 צפייה בגלריה
בראנץ'
בראנץ'
(צילום: יח"צ)
לשולחן יוגשו מנות כמו רומנייה שהוא תבשיל חצילים, עדשים ורימונים; לאבנה ביתית; עיג'ה שהיא חביתה מסורתית עם תיבול מיוחד; זאלאמיה שהם חצילים עם בצל ופלפל ירוק וביצים רכות במחבת; אליית פנדורה שזו מחבת עגבניות צלויות עם שום ופלפל חריף; פאתה חצילים; סלט פאטוש עם לחם רטוב ולא קריספי ועם נענע, בזיליקום ורוקט, ועוד מיני מטעמים משתנים לפי היצע הירקות בשוק כמו כרובית מטוגנת, דלעת מטוגנת או חציל מטוגן (165 שקלים לזוג). מומלץ להגיע מוקדם כי האוכל נגמר בשלב מסוים.
ימי ראשון 10:00-15:00
דרך שלמה 3 תל אביב, 077-7010240. לא כשר

Pop & Pope

בקומה ה-14 מול נוף פנורמי מרהיב במיוחד של מערב תל אביב מוגשת בשבת ארוחת בראנץ' נפלאה של השף שחף שבתאי. הבראנץ', כמו המסעדה, הוא אסיאתי בסגנון מערבי ובמטבח עושים שימוש בטכניקות ובחומרי גלם אותנטיים שמיובאים באופן בלעדי מהמזרח הרחוק - אינדונזיה, מלזיה, סינגפור, סין ותאילנד, בשילוב הטעמים המקומיים של המזרח התיכון.
16 צפייה בגלריה
בראנץ' פופ אנד פופ
בראנץ' פופ אנד פופ
(צילום: רועי אלקובי)
הגרסה של שבתאי לבראנץ' שבת בצהריים כוללת פתיחת שולחן עם שלל מנות ראשונות כמו קולורבי קלוי עם איולי חריימה; סלקים בסילאן עם גבינת עזים; שייטל וואגיו לצד איולי מיסו ובזיליקום; דים סאם סינטה עם קוקוס ותירס ועוד. בנוסף יש מנה עיקרית אחת לבחירה ממגוון שכולל בין היתר קסרול בר-ים, קרם מאדארס ואגוזי קמירי בעגבניות, שום ירוק וכמהין או צלעות טלה בהויסין, גראטן תפוח אדמה וגבינת ברי (בתוספת 40 שקלים) ועוד, ויש גם קינוחים כמובן (180 שקלים לסועד). הכל מוגש בהקפדה יתרה ובסטייל האופייני למקום.
שבת 12:00-16:00
הארבעה 28, בניין דרומי קומה 14 תל אביב, 03-7595000. לא כשר

טייסטינג רום

הבראנץ' החדש בטייסטינג רום משלב אווירה אורבנית ומנות בוקר מושחתות. במקום תוגש ארוחה זוגית מדי יום שישי שמורכבת ממנות ותיקות מהתפריט הקבוע ומנות חדשות של בוקר כמו למשל אגז רויאל - ביצה עלומה וסלמון גרבלקס על בריוש עם רוטב הולנדז; ביצים עלומות עם מטבוחה, קרם פרש, כוסברה וחלה; מקושקשת כמהין על חלה קלויה וחמאה לצד צנוניות ועגבניות שרי ועוד.
16 צפייה בגלריה
בראנץ' טייסטינג רום
בראנץ' טייסטינג רום
(צילום: עוז אוחיון)
כל זוג מקבל שתי מנות פתיחה למרכז השולחן כמו פוקאצ'ה עם מטבלים או גבינת סנט מור צלויה על בריוש עם דבש, ושלוש מנות לבחירה, שתייה חמה ושתי כוסות יין לבחירה (260 שקלים לזוג).
ימי שישי, 11:00-16:00
אליעזר קפלן 36, מתחם שרונה תל אביב, 03-5333213. לא כשר

פליקס

בבר היין פליקס שברחוב דיזנגוף משיקים בראנץ' חדש ואביבי. פליקס הוא בר יין עם אוכל ביסטרו שמגיש בימי שישי ושבת בראנץ' מסקרן לצד קוקטיילים שהותאמו במיוחד לתפריט החדש - קיציים, מבוססי יין, חמצמצים ומרעננים, כמיטב המסורת של קבוצת הבלבוי.
16 צפייה בגלריה
בראנץ' פליקס
בראנץ' פליקס
(צילום: אנטולי מיכאלו)
התפריט נפתח עם דליקטסים קטנים כמו סלט ארטישוק ירושלמי ותפוחי אדמה או פלפלי פדרון מטוגנים עם פטה ואיולי הדרים, ומשם עוברים למנות ביניים כמו קרפצ'יו דג עם סלסת אוכמניות חריפה, קרואסון עם ביצה מקושקשת וסלמון או פולנטה עם ביצה עלומה ותרד טורקי. בשבתות יתווספו עוד מנות עיקריות כמו סלמון צרוב במיסו עם כרוב צלוי וסטייק אנד אגס. בגזרת המתוקים תמצאו קראק פאי, עוגת גבינה קלאסית וכדור רושה אגוזים טבעוני.
שישי-שבת 11:00-17:00
דיזנגוף 230 תל אביב, 03-9746999. לא כשר

טרה אלטה

המעדנייה החדשה בשדרות רוטשילד מתפקדת בבוקר כמעדנייה לכל דבר עם גבינות נפלאות במשקל, מוצרי מזווה מחו"ל, דגים ונקניקים, ובערב הופכת לבר יין עם מגשי גבינות ובקבוקי יין במחיר נוח. כעת מגישים שם גם בראנץ׳ שיוגש במהלך כל ימי השבוע ויתפקד כתפריט האוכל הדיפולטי של המקום.
מוגשות כאן מנות כמו ברוסקטת בריוש ומקושקשת עם חמאת כמהין (58 שקלים), פלפלי פדרון קלויים ואבן יוגורט (32 שקלים), ביצה עלומה על בריוש עם רוטב הולנדז תירס (62 שקלים), או ארטישוק א-לה רומנה על לאבנה וזעתר (59 שקלים) ועוד. יש גם דרינקים קלאסיים של בוקר כמו בלאדי מרי, דאקירי, אפרול שפריץ או לונדון מיול (46-56 שקלים), קפה, מנות מתוקות ויין כמובן.
ראשון-שישי 11:00-19:00
רוטשילד 45 תל אביב, 050-3456789. לא כשר

CAFÉ 99

מלון דן תל אביב משיק תפריט ארוחת בוקר חדש של מסעדת CAFÉ 99 שתהיה פתוחה לקהל הרחב ממטבחו של השף בוריס פאוקמן. ארוחת הבוקר מציעה מבחר לחמים לצד מנות ראשונות וסלטים המוגשים למרכז השולחן כמו: סלט ירוק, חציל פחמים עם טחינה יוגורט, שרי תמר עם קרעי מוצרלה, אנשובי אורטיז וזוקיני צלוי מפוחם.
16 צפייה בגלריה
מלון דן
מלון דן
(צילום: גל בן זאב)
בין העיקריות לבחירה: מקושקשת רכה עם קרם פרש, עירית ולחם מחמצת, בורקס גבינה מיוחד מבצק קרואסון במילוי גבינות טולום, גאודה מעושנת ועשבי תיבול טריים, אגס בנדיקט, קרוק מיסייה וחסה ליטל ג'ם (140 שקלים לסועד).
ראשון-שישי 08:00-11:30
הירקון 99 תל אביב 03-5202492

לולי

לולי שבחוף גורדון מגישה תפריט בראנץ' חדש של השף כפיר ינין (משחקי השף) הכולל מנות כגון אסאי עם בננה, תפוח, אבטיח, פקאן, זרעי צ'יה, שבבי קוקוס, גרנולה וחמאת בוטנים (48 שקלים); סלמון מעושן על בייגל אמריקאי (78 שקלים); בוריק טורקי עם גבינת כבשים, תרד טורקי, קלמטה, ביצה קשה וסחוג (59 שקלים); חלת שניצל עם מטבוחה, טחינה, חציל מטוגן, מלפפון חמוץ (72 שקלים); צלחת גבינות משק (92 שקלים) ועוד.
בנוסף במקום מוגשים קינוחים כגון עוגת גבינת פירורים קלאסית (47 שקלים); מוס שוקולד גלסאז' שוקולד, קראמבל קקאו, שברי אגוזי לוז מסוכרים (48 שקלים) ועוד.
ראשון-שבת 11:00-14:00
הירקון 121 טיילת תל אביב, 077-9386252

ארוחות בוקר ובראנץ' בירושלים והסביבה

מסעדת אבו גוש

מיזם משותף של הקייטרינג של כלנית עם מסעדת אבו גוש במטרה לקרב בין יהודים לערבים דרך האוכל. כלנית צור היא אשת עסקים ויזמית שעומדת מאחורי המיזם והיא בחרה באבו גוש כסמל לדו קיום. הבראנץ' מוגש באבו גוש בימי שישי ושבת בבוקר במטבח הכשר והוא מוגש בצורת בופה ענק עמוס צלחות ומגשים ועליהם סלטים טריים, מאפים מלוחים כמו בורקסים וכריכים קטנים, ממרחים ומטבלים, גבינות, חמוצים וכבושים - הכל מוגש בססגוניות צבעונית ובשפע לצד מנות ביצים בכל הסגנונות.
יש גם פינה מתוקה של יוגורט עם תוספות וקינוחים כמו חלווה ומאפים מתוקים. האוכל מסמל דו קיום והחומוס מוגש לצד סביצ'ה ועלי הגפן ליד סלט קפרזה (89 שקלים לסועד).
שישי-שבת 09:00-12:00
כביש השלום 65 אבו גוש, 02-5332019. כשר

רוטצ'

המקום הוא למעשה ביסטרו בר שמשלב אוכל עם אווירת בילוי וקוקטיילים, ועכשיו מגישים שם מנות בראנץ' עם אלמנטים של קולינריה אמריקאית לאורך רוב שעות היום, אז אם אתם חובבי בראנצ'ים ואוהבים אותם בכל שעה, אז כאן תמצאו אותם עד שמונה בערב מדי יום, לצד התפריט הרגיל.
16 צפייה בגלריה
בראנץ' רוטצ'
בראנץ' רוטצ'
(צילום: דוד מויאל)
בין המנות יש למשל טוסט גרילד צ'יז עם מוצרלה, צ'דר, פרמזן, איולי כמהין ועגבניות שרי (48 שקלים); אבוקדו מחמצת עם איולי כמהין, עגבניות שרי צלויות, בצל סגול וביצת עין (48 שקלים); אגז בנדיקט - ביצים עלומות עם סלמון מעושן או חזה אווז ורוטב הולנדז (62 שקלים); סלמון מעושן על בייגל אמריקאי עם גבינת שמנת, בצל סגול, צלפים ורוקט (49 שקלים). אל תפספסו את הצ'יפס המעולה
ראשון-חמישי, שבת 10:00-20:00, שישי 09:00-02:00
רוטשילד 64 ראשון לציון, 077-9386287. לא כשר

ארוחות בוקר ובראנץ' בשרון ובצפון

יקב YA

אם כבר בראנץ' אז ביקב: יקב YA השוכן במבנה אבן עתיק בסמוך לכרמים של יקב בן זמרה, מגיש ארוחת בראנץ' ביקב מול הנוף היפהפיה של הגפנים. הבראנץ זוגי וכולל פלטת גבינות זוגית, קיש, סלט יווני, ג'בטה, מטבלים ופירות העונה לצד טעימות יין לבן, רוזה ואדום.
האווירה במקום מיוחדת מאוד והאוכל מלווה באופן מושלם את היין.
ימי שישי 09:00-15:00
תירוש 52 כרם בן זמרה הגליל העליון, 050-5641305. כשר

אמירי ביסטרו

במסעדת הביסטרו המודרנית והכשרה של בני הזוג רונית וגיל אמירי מגישים ארוחת בראנץ' עם מנות בוהוריים קלילות כמו מקושקשת חזה אווז על חלה קלויה עם מיונז (52 שקלים); שקשוקה אמירי - שתי ביצים ברוטב עגבניות פיקנטי עם נקניקיית מרגז, חלה וטחינה (65 שקלים);
Steak & eggs- סטייקים דקיקים של אנטריקוט לצד חלה קלויה, איולי חרדל ומלפפונים כבושים (78 שקלים) ועוד מנות כמו סלט ניסואז עם קונפי טונה ביתית, או סלט קיסר עם ביצה רכה, או כריך של שניצל בחלה עם מטבוחה.
ימי שישי 09:00-15:00
צבי הנחל 2 עמק חפר, 04-6551050. כשר

קפה פיינברג

בקפה פיינברג לא צפו להצלחה כזאת גדולה עם ארוחת הבראנץ' שלהם ולאור הביקוש והתגובות המפרגנות החליטו להמשיך ולהגיש אותה בימי שישי.
16 צפייה בגלריה
(צילום: יניב אמר)
הארוחה מוגשת בסגנון בופה במרפסת היפהפייה של קפה פיינברג והישיבה בחצר היפה לא פחות על דק עץ, הכל נוח ומסודר ומוגש באסתטיקה מקסימלית.
הבראנץ' כולל מגשים ענקיים ועליהם מגוון רחב של סלטים טריים, מטבלים תוצרת בית, גבינות ומאפים, שמגיעים גם עם מנה עיקרית של ביצים לבחירתכם וגם שתייה חמה וקרה. מומלץ להזמין מקום מראש.
ימי שישי 09:00-15:00
ז'בוטינסקי 34 חדרה, 04-6344490. כשר

מלון קולוני

לראשונה מזה שנים, מלון קולוני הוותיק שנוסד ב-1905 במושבה הגרמנית של חיפה, פותח את שעריו לארוחות בוקר גם לסועדים שאינם לנים במלון. אל צוות המטבח הצטרף השף אנדריי בובר, ששידרג את ארוחת הבופה העשירה בכמה מנות חדשות לצד המאפים הטריים, הסלטים הצבעוניים, הגבינות והדגים הכבושים המוגשים במקום.
האורחים אוכלים בחדר האוכל הותיק הפונה לרחוב המושבה הגרמנית ובו סעדו בין היתר אנשי השלטון העות'מני וקציני הצבא הבריטי. בתפריט יש שקשוקה ירוקה עם כרישה, אפונה ירוקה, ברוקולי, בצל ירוק, תרד וכרובית ברוטב חלב קוקוס וקארי ירוק; שקשוקה אדומה בעגבניות בבישול ארוך וביצים; מאפה סירניקי ביתי מסולת עם ביצים וגבינת טבורוג, צימוקים לבנים ושמנת חמוצה; ממרח דגים מטיאס לבן, מלפפון חמוץ, תפוחי אדמה, בצל מטוגן ומיונז; חומוס תוצרת בית המוכן במקום ועוד. ארוחת הבופה מוגשת בימים ראשון עד חמישי וכוללת גם מיצים טבעיים סחוטים וקפה ללא הגבלה (75 שקלים לסועד).
ראשון-חמישי 07:00-10:00
שד' בן גוריון 28 חיפה, 04-8513344. כשר

בר ים

לאחרונה הושק במסעדת בר ים בעיר התחתית תפריט בראנץ' חדש המוגש בימי שישי ושבת החל משעות הצהריים המוקדמות. בין המנות שמכין השף יהל אברהמס יש למשל בצק חלה מגולגל עם מרמלדה ביתית וחמאה (24 שקלים); צלחת קרם פרש, זרעי עגבניה וזעתר (14 שקלים); שלוש ביצים רכות עם פלפל שחור ומלח אטלנטי (16 שקלים);
16 צפייה בגלריה
בראנץ' בר ים
בראנץ' בר ים
(צילום: דריה גוזמן)
גבינת בושה מטוגנת (24 שקלים); דג ים מומלח עם ירוקים קצוצים וזרעי עגבניה (67 שקלים); אנשובי אורטיז, שמן זית ומלפפון (37 שקלים); שלישיית גבינות לצד מרמלדה וקרקר שקדים (59 שקלים); קינוח של ברד פודינג לצד גבינת שמנת וריבה ביתית ועוד. לצד הבראנץ' יש גם תפריט אלכוהול של קוקטיילים ויינות.
שישי 12:00-16:00
הנמל 21 חיפה, 074-7419386. לא כשר

בלה

במסעדת בלה האיטלקית של השף עידן ליפשיץ התחילו להגיש ארוחות בראנץ' בימי שישי אחת לחודש. מדובר כאן בבראנץ' עשיר המוגש במזנון חופשי ענקי. אפשר לסעוד בגינה החיצונית שאותה פותחים במיוחד לטובת המאורע ולעתים גם יש בה גם דוכני שוק מקומיים.
16 צפייה בגלריה
בראנץ'
בראנץ'
(צילום: יח"צ)
בבופה יוגשו מנות מחומרי גלם טריים כמו סלטים, דגים כבושים, גבינות, אנטיפסטי, לחמים ופוקצ'ות שנאפים במקום, נקניקים, הרוסט של בלה, כבד קצוץ, שקשוקות ולקינוח מבחר מתוקים כמו עוגות שמרים, ברד פודינג, פאי תפוחים, פירות טריים ועוד, לצד קפה או כוס מיץ סחוט לכל סועד (98 שקלים לסועד).
ימי שישי אחת לחודש 10:00-15:00
העץ הגדול 2142 בית שערים, 04-9830730. לא כשר

ארוחות בוקר ובראנץ' בדרום

סבא שמחה

בשם הסבא: למקום השמח הזה בשדרות יש תפריט ארוחות בוקר ובראנץ' צמחוני שמוגש כל יום. את המקום הקימו שני בני קיבוץ שער הנגב, איתי מבורך ותום יחזקאל, במחווה לסבא שמחה שהוא דמות מיתולוגית מהקיבוץ. הקונספט של המקום גם הוא מחווה לאוכל הקיבוצי עם מנות חלוקה ענקיות וצבעוניות במחירים סטודנטיאליים נוחים ושימוש בחומרי גלם מקומיים מהאזור, גבינות בארי ושמן זית בילנסקי למשל.
יש כאן למשל מנה של "סבתא בישלה ביצה" שהיא לחם קלוי ועליו תבשיל תרד בבשמל עם רוטב הולנדייז וביצה רכה (46 שקלים), או מנה שנקראת "כרוב גנוב" שהיא כרוב צלוי בשמן שומשום עם גבינה בולגרית, ביצה רכה ואיולי פרמזן (46 שקלים), או מנת מוסקה עם חצילים ומטבוחה, בשמל גבינת עיזים ופרמזן (42 שקלים) ועוד הרבה מנות פתיחה קטנות יותר לחלוקה, סלטים שאפשר להוסיף להם ביצה או גבינות ופוקאצ'ות טריות שמלוות את הכל.
ראשון-חמישי 11:00-16:00, שישי 10:00-15:00
הרצל 27 שדרות, 08-6690222

סטפני

תרבות הבראנץ' עוד לא לגמרי חדרה לאילת אבל אם אתם מחפשים ארוחת בוקר טובה תוכלו לפתוח את היום אצל סטפני שהגיעה לפני כמה שנים מפריז לאילת ופתחה מעדנייה קטנה שהיא גם בית קפה כשר בלב אחת מהשכונות הוותיקות באילת.
סטפני מגישה תפריט צרפתי טוניסאי וזה אומר שלצד הקרואסונים היא מגישה כריך טוניסאי קלאסי בבגט (25 שקלים), פלטת גבינות צרפתיות (56 שקלים) שתוכלו גם לרכוש אחר כך הביתה אם תתאהבו באחת מהן, קרואסון סלמון וגבינת שמנת, סלטים קלאסיים כמו סלט ניסואז או סלט רוקפור (39-43 שקלים), ויש גם כריכים ופניני (25-36 שקלים). את הלחמים אופים כאן במקום ויש כל מיני מאפים שהמגוון שלהם מתרחב ביום שישי, והמון מדפים עמוסים במוצרי מעדניה נחשקים מצרפת.
שדרות התמרים 28 אילת, 053-8037022. כשר

גן ירק

המקום של רונית ומוטי אלעזרי הוא קודם כל גן ירק בו מגדלים בני הזוג ירקות עונתיים טריים והרבה סוגי עלים ירוקים. אחר כך זה גם מקום שבו אפשר לאכול ארוחות בוקר ובראנץ׳ מהתוצרת הטרייה שנקטפה זה הרגע, בישיבה על שולחן בין שיחי העגבניות והפלפלים באווירה מיוחדת מלאת קסם.
16 צפייה בגלריה
דלעת רונית אלעזרי
דלעת רונית אלעזרי
(צילום: גן הירק של רונית אלעזרי, מושב צופר)
הארוחה הזאת מיועדת לקבוצות של שישה סועדים ומעלה בהזמנה מראש בלבד, וכולה מעשה ידיה של רונית: לימונדה ביתית, גבינות מקומיות, סלטים טריים, לחמים, ריבות וזיתים ביתיים כבושים, חביתות ירק, ממרחים עבודת יד של עגבניות מיובשות בשמש או פלפלים קלויים, וסלטי עלים רעננים עזי טעם. זו ארוחה שכולה שיר הלל לדרום ולמדבר ולפירות האדמה, היא לוקחת זמן ולא מיועדת למי שממהר או קצר בזמן. הריחו את העלים, קטפו את מה שרוני ומוטי אומרים שאפשר לקטוף, ותהנו מהחוויה המדברית החד פעמית.
מושב צופר בערבה, 052-3666819