16 חולים בחודש האחרון שסבלו ממחלת מעיים ואשפוז של שתי נשים בהיריון, הספיקו למשרד הבריאות בשביל להוציא צו סגירה למסעדת היוקרה של השף אבי קונפורטי. כל זה לא קורה בדוכן אוכל רחוב מוזנח אלא באחד המקומות היקרים (בהגזמה) בארץ.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
רק לפני שנה וחצי מצא עצמו קונפורטי בפרשה מביכה לא פחות מזו: השחתת שירותים במסעדה החדשה של הקולגה שלו, יובל בן נריה. מצלמות האבטחה באזור חדר השירותים של מסעדת a החדשה של השף יובל בן נריה קלטו, לדברי מקורבים, את קונפורטי משחית אלמנטים ועוקר מהקיר מקטרת מיוחדת שקישטה את הקיר, והנזק נאמד אחר כך באלפי שקלים.
3 צפייה בגלריה
אבי קונפורטי, שף ובעלים של מסעדת טופולופומפו
אבי קונפורטי, שף ובעלים של מסעדת טופולופומפו
אבי קונפורטי, שף ובעלים של מסעדת טופולופומפו: משערורייה לשערורייה
(צילום: דנה קופל)
סרטון האבטחה מעולם לא נחשף ושני השפים מעולם גם לא הגיבו על התקרית, אבל מה שברור הוא ששערוריות רודפות את קונפורטי לפחות כמו שאיל שני רודף אחרי עגבניות.
3 צפייה בגלריה
חציל בשלושה
חציל בשלושה
מנה בטופולופומפו: מחירים של מאות שקלים למנה
(צילום: דרקון האש)
מסעדת טופולופומפו נפתחה לפני עשור בהשקעה גבוהה מאוד - זה היה סכום חריג גם בעולם מסעדות היוקרה - 12 מיליוני שקלים הושקעו שם, כפי שנמסר אז. את החלל עיצב האדריכל אלון ברנוביץ', שיצר - לבקשתו של קונפורטי - אלמנט נחושת מפותל ומעוגל, המזכיר קשקשים של דרקון. המסעדה מגישה אוכל פאן אסייתי (המושפע ממטבחים שונים באסיה כמו הודו, קוריאה, ויטנאם) בפרשנות האישית של השף.
3 צפייה בגלריה
טופולופומפו
טופולופומפו
טופולופומפו: וילון בצורת קשקשים של דרקון שעוצב לבקשת השף
(צילום: דרקון האש)
קונפורטי נחשב לשף מוערך מאוד בעולם האוכל, ומחירן של המנות במסעדה שלו מגיע למאות שקלים. טופולופומפו הייתה סגורה כמעט שנה אחרי הקורונה, ונפתחה מחדש רק אחרי שקונפורטי סגר את מסעדת צפרה הוותיקה (המסעדה שכיכבה בפרשת החזיר).
רק לפני שנה ביקר במסעדה מבקר המסעדות שלנו, ביצה עלומה, וכתב: "יש פקידי מטבח. אבי קונפורטי הוא בוודאות לא אחד מהם. הוא אדם לא צפוי, כפי שראינו, וגם שף לא צפוי. הוא פומפוזי וקיטשי, וטופולופומפו מעוצבת בדמותו. זו מסעדה שלא מנסה לכרסם בקרסוליהן של האופנות הנכונות. במובנים מסוימים היא נתקעה בזמן לפני עשור".
אבל כמו שזה נראה, את קונפורטי קשה מאוד להביך: לא מכירת החזיר במסווה של עוף (מה שעד היום השף מכחיש); לא ה"מתנות" שהוא שולח לשולחנות, שמתגלות אחר כך כלא יותר מאשר תרגיל עוקץ מבוצע היטב, שכל מטרתו היא להגדיל את החשבון הסופי לממדים קיצוניים; וכנראה גם לא הפרשה הנוכחית, פרשת החשש להרעלת מזון, וסגירת המסעדה עד לתיקון הליקויים.