בדרך לגל תחלואה קשה נוסף? "המספרים של החולים הקשים עדיין נמוכים, אבל צריך לזכור שככל שיהיו יותר נדבקים, יהיו יותר חולים קשים", אומר פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ולמינהל רפואי, באולפן ynet היום (ראשון). "אנחנו יכולים רק לבכות כרגע על מספר דברים: הטעות של ביטול התו הירוק, שנעשה מוקדם מדי ובאופן לא מקצועי; ביטול ההגבלה על כמות השוהים יחד בנתב"ג – הייתה טעות. וכך גם ביטול חובת עטיית מסכות והפתיחה הבלתי מוגבלת של בתי ספר וקייטנות פתוחות. הדבר הנוסף שאפשר לבכות עליו זו התגובתיות האיטית של הממשלה הנוכחית".
קראו עוד:
אתה מקבל את התו השמח או שזו בדיחה? "אני מקווה שזה לא יהיה תו עצוב. הממשלה הזו צריכה להחליט האם היא הולכת לפי מודל צרפת או לפי המודל הבריטי. לראש הממשלה בוריס ג'ונסון יש אומץ חבל על הזמן, ולדעתי הוא יאכל את הכובע פעם נוספת. בשבוע שחלף היו בצרפת 86 מקרים מאומתים על כל מיליון תושבים לעומת 580 בבריטניה. זה ההבדל וצריכים להחליט לאן הולכים".
"אין ספק, ושלא יבלבלו לי את המוח, החיסון הולך ונחלש, וזה טבעי. ולכן אני חושב שצריך לחכות לחיסון המשוכלל של פייזר, שכולל את הדלתא"
זה שיש יותר מאומתים זה לא אומר שיש לזה משמעות אמיתית, לא בבתי החולים. "זה ממש לא נכון. יש הרבה חולים ויש עלייה מאוד מתונה בחולים קשים, אבל שיהיה לך ברור - זו הכפלה של הכפלה של הכפלה, ולכן אתה לפני סיכון. לא סתם אומרים המומחים שאנחנו נגיע לאוגוסט-ספטמבר עם המון חולים ומתים. צריך לעצור את זה".
מה לגבי החיסון השלישי, הבוסטר? "צריך להבדיל בין מה שעושה ארגון הבריאות העולמי לבין מה שישראל צריכה לעשות. אנחנו צריכים לדאוג לעצמנו. אין ספק, ושלא יבלבלו לי את המוח, החיסון הולך ונחלש, וזה טבעי. ולכן אני חושב שצריך לחכות לחיסון המשוכלל של פייזר, שכולל את הדלתא, שיהיה מוכן תוך כמה שבועות, וכן - נצטרך לתת את הבוסטר בחודשים הקרובים. החיסון הולך ופוחת. אגב הייתי בלונדון, חזרתי עם קבוצת ישראלים, 50% מהם נדבקו".