שטראוס שוב בעין הסערה: הורים לילדים אלרגיים מתלוננים כי חברת שטראוס החזירה בשבועות האחרונים את שוקולד פרה מריר של עלית, אלא שהמתכון שונה והוא כבר אינו מתאים לרגישים לגלוטן ולאלרגיים לחלבון החלב, שנהגו לצרוך אותו. לאחר פרשת הסלמונלה השוקולד מיוצר במתכון חדש במפעל חיצוני. לדברי ההורים, למרות שמצוינת הערה על האריזה, הרי מי שרוכש את המוצר מתוך הרגל עלול שלא להבין שהשוקולד כבר לא מתאים לאוכלוסייה האלרגית והרגישה.
1 צפייה בגלריה
שוקולד מריר שטראוס עלית
שוקולד מריר שטראוס עלית
השוקולד החדש. "התמונה באתר היתה זהה למה שאני מכירה. גילינו רק בדיעבד שמדובר במוצר שונה"
( צילום: סטודיו שטראוס)
קראו עוד:
הורים לילד הסובל מאלרגיה קשה לחלבון חלב קנו שוקולד פרה מריר מתוך הרגל, בלי לבדוק את הכיתוב על האריזה. האם סיפרה: "בתחילת השבוע בני אכל את השוקולד והתחיל להרגיש רע מאוד. בדקנו את האריזה, והבנו שהמוצר כנראה מכיל חלבון חלב. הזדעזענו. מאחר והילד שלנו מאוד רגיש, לא לקחנו סיכון ומיד הזרקנו לו אפיפן. הוא יכל למות, זה חוסר אחריות".
גלית, אם לבת צליאקית: "אמנם הבנו בדיעבד שזה מצוין על האריזה, אבל מי בודק אריזה בכל פעם. בוודאי לא במקרה של השוקולד הוותיק. אפילו מודעה לא טרחו לשים מטעם החברה. 20 שנה אני רוכשת את המוצר ולא היה בו שום שינוי, ואז בן לילה מוסיפים לו גלוטן ולקטוז?"
במקרה אחר, ילדה רגישה לגלוטן שאכלה מהשוקולד חשה כאבי בטן חזקים. הורים נוספים מספרים על חוויות דומות ואומרים כי על שטראוס היה להזהיר בצורה בולטת יותר את הציבור, בוודאי אחרי כל מה שקרה להם בפרשה האחרונה.
"אני עושה קניות ברשת והזמנתי את השוקולד פרה מריר שתמיד נהגנו לקנות. התמונה באתר היתה זהה למה שאני מכירה. כשמגיעות השקיות אני לא בודקת מוצר מוצר אם השתנתה לו האריזה. ופה גילינו רק בדיעבד שמדובר במוצר שונה", הוסיפה גלית, אמא לילדה עם צליאק. לדבריה בתה בת ה־6 אכלה מחפיסת השוקולד וחשה לאחר מכן כאבים חזקים. "באתר של החברה מופיע עדיין השוקולד בגרסתו ללא גלוטן. הם היו צריכים לעשות קמפיין שמבהיר חד־משמעית שהשוקולד בגרסתו החדשה אינו מתאים עוד לקהילת האלרגיים".

"כאבי בטן חזקים"

לדברי גלית, "בסל הקניות לחג הזמנתי מהסופר גם שוקולד. חשוב לי לציין כי מרבית השוקולדים על המדף שאני מכירה אינם מכילים גלוטן, וכל הורה צליאקי כבר מכיר את המותגים המתאימים. השוקולדים שהגיעו עם המשלוח אופסנו בארון. הילדה ניגשה לארון ואכלה מספר קוביות. מאוחר יותר כאבה לה מאוד הבטן. ניסינו להבין מה היא אכלה שגרם לה לכאבים. עברנו על כל מה שהיא אכלה, פריט פריט, ואז הבנו שזה קשור בשוקולד של עלית. היינו בהלם שהוא לפתע מכיל גלוטן".
גלית מספרת כי היה ציון על האריזה, אך לדבריה אין בכך די. "אמנם הבנו בדיעבד שזה מצוין על האריזה, אבל מי בודק אריזה בכל פעם. בוודאי לא במקרה של השוקולד הוותיק. אפילו מודעה לא טרחו לשים מטעם החברה. 20 שנה אני רוכשת את המוצר ולא היה בו שום שינוי, ואז בן לילה מוסיפים לו גלוטן ולקטוז?"
ככל הנראה בעקבות פניית ההורים שונתה תמונת השוקולד באתר. ואכן, מבדיקת ממון אתמול עולה כי באתרי האונליין שנבדקו של שופרסל, טיב טעם, רמי לוי וויקטורי מופיעה כבר התמונה של המוצר החדש. אבל באתר שטראוס מופיעה עדיין תמונה של השוקולד הישן כך שמי שנכנס לבדוק לא יכול לדעת שהמוצר השתנה.

"בלי קמפיין אזהרה"

נירית, אם לילד צליאקי אמרה: "פניתי לשירות הלקוחות ואני רק רוצה שיזהירו את הציבור. עד לרגע זה המוצרים נמכרים כרגיל, ועד שמישהו ימות זה רק עניין של זמן. הייתי מצפה משטראוס ללמוד דבר או שניים בבטיחות מזון, במיוחד נוכח האירועים האחרונים במפעל שלהם".
משטראוס נמסר: "לפני כחודש חזר למדפים שוקולד פרה מריר במתכון חדש באופן זמני עד לחזרה לייצור במפעל בנוף־הגליל. השוקולד מיוצר במפעל במיקור חוץ ועלול להכיל חלק מהאלרגנים. עיצוב האריזה שונה מהעיצוב המקורי, על גבי המוצר מסומן מתכון חדש ופעמיים מופיעה אזהרת שינוי באלרגנים בחזית וגם בתיבת האלרגנים מאחורה. השינוי תוקשר בעמוד הפייסבוק של עמותת יה"ל לאלרגיות מזון בצורה שקופה. חשוב לנו הקשר עם צרכנינו האלרגיים ואנו מתחייבים להמשיך ולעבוד על פתרונות שנוכל לשווק מוצרים ללא אלרגנים".