כדורים במקום זריקות להרזיה? ממצאי המחקר שמפרסמות חברות התרופות נובונורדיסק ופייזר מעידים, לדברי החברות, כי גלולות ההרזיה שפיתחו מובילות לתוצאות דומות לאלו נותן הטיפול בזריקות ההרזיה. כמו הזריקות, גם הכדורים מבוססים על תרופות ה-GLP1, שבעבר ניתנו רק לטיפול בסוכרת. הן גורמות להאטה בהתרוקנות הקיבה, לירידה ברמות הסוכר ולשיפור במדדי השומן בגוף.
זריקות ההרזיה החדשות - קראו עוד:
נובונורדיסק, יצרנית הזריקות וויגובי (Wegovy) ואוזמפיק, הודיעה כי תוצאות שלב 3 של המחקר הראו כי הגרסה הפומית של התרופה סמגלוטייד (Semaglutide), אותו מרכיב הקיים בזריקה וויגובי, סייע למבוגרים הסובלים מהשמנת יתר להפחית משקל בדומה לוויגובי. בנובונורדיסק מצפים להגיש מסמכים לאישור ה-FDA ומקבילתו האירופאית עוד השנה. התוצאות כבר הביאו לעלייה של 2.6% במניות החברה. גם חברת פייזר פרסמה את תוצאות המחקר שלה בגלולה דנוגליפרון (Danuglipron), שהביאה לדבריה, לתוצאות הדומות לאלו של הטיפול בזריקת האוזמפיק. מאז הפרסום נסקו גם מניותיה של פייזר, בשיעור של 4%.
1 צפייה בגלריה
אוזמפיק
אוזמפיק
אוזמפיק. בקרוב הזריקה תיעלם לטובת כדורים?
(צילום: Shutterstock)
המחקר שערכה נובונורדיסק כלל 667 אנשים הסובלים מעודף משקל או השמנת יתר ונמשך 68 שבועות. הממצאים הראו כי מי שטופלו בגלולה ירדו במשקלם בשיעור 17.4% בהשוואה ל-1.8% בממוצע אצל קבוצת הפלצבו, שלא קיבלה חומר פעיל.
"חולים יוכלו לבחור בין נטילה של טבליה יומית או זריקה אחת לשבוע כטיפול בהשמנה", אמר ראש תחום הפיתוח בנובונורדיסק, מרטין אולסט לאנג. "לתרופה יש פרופיל בטוח ותופעות הלוואי הנפוצות הן כמו בזריקות ההרזיה - כאבי בטן, שלשולים ובחילות, שלרוב חולפים עם תחילת הטיפול".