62 אחוז מהמתחסנים נגד נגיף אבעבועות הקוף, כ-3,000 איש עד כה, דיווחו על חזרה לשגרה ללא כל תסמינים לאחר החיסון, ומחצית מבין מי שדיווחו על תסמינים – ציינו כי אלו נמשכו כשלושה ימים. כך עולה מסקר תופעות לוואי של חיסון אבעבועות הקוף שנערך במכבי שירותי בריאות וכלל 155 איש.
עוד על אבעבועות הקוף:
הסקר נערך כשלושה שבועות לאחר תחילת מבצע החיסונים לנגיף, בו נדבקו נכון לתחילת השבוע 208 בני אדם בישראל. עשרה אחוזים מהמתחסנים פנו לייעוץ או לטיפול רפואי לאחר הופעת תופעות הלוואי. 85 אחוזים מהמתחסנים דיווחו כי לא הייתה להם התלבטות באשר לקבלת החיסון ו-36 אחוז העידו כי התחסנו בשל החשש מבידוד. בתוך כך, ל-ynet נודע כי בעת ביקור של שר הבריאות ניצן הורוביץ בדנמרק במהלך סוף השבוע האחרון, הוא נפגש עם מנכ"ל חברת החיסונים Bavarian Nordic במאמץ להביא לארץ מנות חיסון נוספות, מעבר ל-10,000 המנות שהגיעו עד כה.
2 צפייה בגלריה
חיסון ראשון לאבעבועות הקוף. עמית לב ברינקר  בסניף מכבי
חיסון ראשון לאבעבועות הקוף. עמית לב ברינקר  בסניף מכבי
חיסון ראשון לאבעבועות הקוף בסניף מכבי בסוף חודש יולי
(צילום: אביגיל עוזי)
הסקר בדק את שבעת הימים שלאחר קבלת החיסון נגד אבעבועות הקוף בקרב 155 חברי מכבי שקיבלו את החיסון מאז פרוץ המחלה בישראל. נמצא כי ל-21 אחוז לא הייתה שום תופעת לוואי מקומית במקום החיסון. מקרב המתחסנים שכן העידו על תופעות מקומיות - 74 אחוז דיווחו על כאב מקומי, 22 אחוז דיווחו על נוקשות, 20 אחוז דיווחו על נפיחות מקומית, שבעה אחוזים דיווחו על אודם ובצקת מקומית ושישה אחוזים על גרד.
27 אחוז מהמתחסנים שהשתתפו בסקר דיווחו על חולשה ועייפות, 11 אחוז דיווחו על כאבי שרירים, תשעה אחוזים על כאבי ראש, שישה אחוזים דיווחו על שלשולים, חמישה אחוזים דיווחו על בחילות, ארבעה אחוזים דיווחו על ירידה בתיאבון וכן על נפיחות בבלוטת הלימפה, שלושה אחוזים דיווחו על צמרמורות ועל כאבי מפרקים, ואחוז אחד בלבד דיווח על פריחה עורית וגירוי בעיניים.
הסקר בדק גם את משך זמן התסמינים: שלושה אחוזים דיווחו כי התסמינים חלפו תוך עד 24 שעות, עשרה אחוזים דיווחו כי הם חלפו תוך יממה, 39 אחוז דיווחו כי התסמינים חלפו תוך יומיים עד שלושה ימים, 19 אחוז דיווחו כי הם חלפו תוך ארבעה-שישה ימים ו-22 אחוז העידו כי התסמינים עדיין נמשכים.
2 צפייה בגלריה
הגיעו לישראל ה חיסונים ל אבעבועות הקוף
הגיעו לישראל ה חיסונים ל אבעבועות הקוף
החיסונים לאבעבועות הקוף. שר הבריאות מנסה להשיד מנות נוספות
(צילום: מוטי קמחי)
בעניין ההחלטה להתחסן, 85 אחוז השיבו כי לא הייתה להם התלבטות לגביי קבלת החיסון. על הסיבה לקבלת החיסון, 94 אחוז השיבו כי רצו להגן על עצמם מפני המחלה ו-71 אחוז העידו כי רצו להמשיך באורח חייהם מבלי לחשוש מהדבקה. כמחצית מהמשיבים ציינו כי רצו להגן על סביבתם מהדבקה, 37 אחוז השיבו כי הם מקפידים על כלל החיסונים המומלצים ו-36 אחוז העידו כי חששו מהבידוד במקרה של הידבקות.
"כ-1,000 חברי מכבי כבר התחסנו או זימנו תור לקבלת מנת החיסון נגד אבעבועות הקוף", אומרת ראש חטיבת הבריאות של מכבי שירותי בריאות ד"ר מירי מזרחי ראובני, שהתייחסה לממצאי הסקר. "אנו ממליצים לכל הגברים שעומדים בקריטריונים שקבע משרד הבריאות להגיע ולהתחסן למען שמירה על בריאותם. כפי שניתן לראות מהסקר שערכנו במכבי, עיקר תופעות הלוואי המדווחות על ידי המתחסנים הינן מקומיות וקלות שעוברות ברוב המקרים תוך יממה עד שלושה ימים".