הקומיקאי גיא הוכמן (34) חשף הבוקר (יום ב') שהוא סובל מסרטן באשכים, ונכנס לניתוח לכריתה: "צרות באות בצרורות. ועוד איזה. אני אתחיל מהסוף. גילו לי סרטן. באשכים. כי אם כבר סרטן, אז שיהיה מצחיק", כתב בפוסט שפרסם. הוכמן מטופל בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.
1 צפייה בגלריה
גיא הוכמן סרטן אשכים
גיא הוכמן סרטן אשכים
גיא הוכמן לפני הניתוח
(צילום: מתוך הפייסבוק)
לפני הניתוח שעבר, כתב הוכמן: "זה שוק, זה הופך את החיים ברגע, אבל אני חזק ויש לי אישה הריונית אהבת חיי, שפשוט מצילה אותי, אמא שצריכה אותי, ילד שהוא הכל ובמה שאחזור אליה בקרוב עם חומרים מטורפים.
"אני נכנס עכשיו לניתוח בהרדמה מלאה שבו יכרתו לי את האיבר הכי רגיש לגבר. במיוחד לכזה עם ביצים של בת יענה. וכמו שאני נוסע לצלם קומדיה ביעדים מסוכנים בעולם, אני נכנס עכשיו למקום המסוכן שנקרא סרטן בתקווה להביא משם הומור, אמונה, תקווה והכי חשוב - ניצחון. זו המציאות, זה המצב, לפחות זה לא האף. תאחלו לי בהצלחה, אני יוצא למלחמה של החיים, מבטיח לעדכן".
קראו עוד:
בריאיון ל-ynet סיפר באחרונה גיא הוכמן על מצבה המורכב של אמו רחל (71): "אני יכול רק להתפלל. כרגע היא אומרת מילים כמו 'גיא, מוטי, היי, ביי'. יש פה שיקום ארוך, זה מסע ותהליך של צעד צעד. היא טיפלה בנכדים והיא לא עברה החוק, היא לא ירדה לכביש, היא לא עברה באדום, פשוט צעדה על המדרכה ובא מישהו והעיף אותה.

"ככל שאני מתעמק בסיפור אני מקבל עשרות סיפורים. זו מגפה, מכת מדינה. ובכל יום שלא נדרסת פה אמא של מישהו או ילד של מישהו - זה נס, וכל מי שנדרס זה צריך להיות על הראש של שרת התחבורה, ראש העיר תל אביב והמפכ"ל".
הוא סיפר שכדי לקחת את בנו לגן, עליהם לחצות את רחוב אלנבי הסואן: "אני כבר לא חוצה איתו יד ביד, כי יכול להיות שיעבור איזה שליח של וולט שלהם אין דין ואין דיין או מישהו על קורקינט שיתופי שזייף תעודת זהות ולא סר לחוקי התנועה, אז אני לוקח את רום על הידיים. זו סכנת נפשות".

כשהגילוי מוקדם, סיכויי ההחלמה גבוהים מאוד

הוכמן הוא סטנדאפיסט ואושיית רשת, נשוי לאביה ואב לילד. הוא למד תואר ראשון בתקשורת במכללה למינהל, שיחק בסרטים וסדרות בתפקידי אורח, הגיש פינות בטלוויזיה, ומופיע על במות ברחבי הארץ. בשנים האחרונות הוא פעיל מאוד ברשתות החברתיות ומעלה סרטונים שרבים מהם הופכים לוויראליים.
סרטן האשכים פוגע בעיקר בגברים בגילאים 44-15, והוא הסוג השני בשכיחותו בין חולי סרטן בגילאים אלה. בעשור האחרון נמצאת שכיחות סרטן האשכים בעלייה, ותפוצתו כמעט והוכפלה: ב-1990 עמדה שכיחותו בארץ על 2.5 חולים ל-100 אלף גברים, ואילו בשנים האחרונות השכיחות היא כ-4.5 חולים ל-100 אלף גברים.
סרטן האשכים מסוג נון-סמינומה מופיע אצל גברים בעשור השני והשלישי לחייהם. הטיפול בסוג סרטן זה כולל כריתת האשך ומעקב, או כריתת בלוטות הלימפה בבטן וכימותרפיה. שיעור חזרת המחלה עומד על כ-2 אחוזים. בגילוי מוקדם סיכויי הריפוי הם של יותר מ-90 אחוזים.