"אני ממש מזדהה עם מה שקרה לאושר דרעי", אומרת הבוקר (ה') באולפן ynet אמי קינן, אמנית בת 20 מדימונה, שגם היא, כמו הצעירה מחצור הגלילית שנפטרה בשבוע שעבר אחרי שאכלה בטעות מנה חלבית במסעדה - סובלת מאלרגיה לחלב. "שתינו בערך באותו גיל, וגם לי קורה שאני יוצאת עם חברות למסעדות, אז זו ממש הזדהות".
קראו עוד:
ביום ראשון האחרון פרסמה קינן פוסט בפייסבוק שהתייחס למותה של דרעי. הפוסט כלל תמונות שתיעדו ביקור שערכה אצל קוסמטיקאית לפני חמישה חודשים, ושבמהלכו נמרח קרם חלבי על פניה, דבר שגרם לה נזק רציני.
"אני אמי, ואני פה בשביל להעלות את המודעות לאלרגיות", כתבה קינן. "אני אלרגית לחלב ברמה מסכנת חיים. ככה נראיתי באותו היום, אחרי שעה, כאשר קוסמטיקאית שמה בטעות על הפנים שלי קרם שמכיל רכיבי חלב. אם זו התגובה החיצונית לגוף שלנו כאשר הוא פוגש באלרגן, תתארו לכם מה קורה כשהתגובה היא פנימית.
"אמן שיעלה החוק שיהיה מזרק אפיפן בכל מסעדה, ואמן שיוסיפו סימן אלרגנים לתפריטים במסעדות. והכי חשוב: הלוואי שתהיה יותר מודעות לאלרגיה, שיידעו שזו לא סתם רגישות, אלא סכנת חיים. אושר, לא היית צריכה למות. תודה לך על המודעות, ותודה על סימני האזהרה. יהיה זכרך ברוך".
1 צפייה בגלריה
אמי אלרגיה
אמי אלרגיה
אמי קינן. "אני אלרגית לחלב ברמה מסכנת חיים"
בראיון ל-ynet סיפרה קינן בהרחבה על אותו ביקור אצל קוסמטיקאית. "אני אלרגית לחלב מלידה, ברמה מסכנת חיים", אמרה. "הקוסמטיקאית ידעה על כך, כי כבר הייתי אצלה מספר פעמים, אבל באותו יום היא שכחה, ואני לא הזכרתי לה, אז היא שמה עליי בתמימות קרם חלבי. היא ממש רצתה לפנק אותי, אז היא מרחה עליי כמות ענקית. התמונות מציגות איך נראיתי אחר כך. זאת תגובה חיצונית בלבד. תגובה פנימית כוללת גם קשיי נשימה ושלפוחיות על כל הגוף, כמו בפנים, מכף רגל ועד ראש.
"הקוסמטיקאית ידעה שאני אלרגית, כי כבר הייתי אצלה מספר פעמים, אבל באותו יום היא שכחה, ואני לא הזכרתי לה, אז היא שמה עליי בתמימות קרם חלבי. היא ממש רצתה לפנק אותי, אז היא מרחה עליי כמות ענקית. התמונות מציגות איך נראיתי אחר כך"
"זה היה ממש מבהיל, אבל צריך לדעת להירגע. במשך שעתיים הרגענו את הפנים ואת עצמי. נשמתי עמוק ואמרתי לעצמי שזו רק תגובה חיצונית. היה יום קשה, אבל בסוף זה עבר".
על מותה של אושר דרעי אמרה: "זה היה מבהיל מאוד. גם אני חטפתי התקפים כאלה כשאכלתי חלב, וזאת תחושה איומה, חוסר אונים מטורף. אבל המקרה הזה גורם לי להיזהר יותר. עכשיו אני לא יוצאת מהבית בלי המזרק. בעבר היו כמה פעמים שהייתי יוצאת בלעדיו - היום זה לא קורה".