הקורונה הגיעה גם אליו: מנכ"ל חברת פייזר, יצרנית החיסון לקורונה, נדבק בנגיף הקורונה.
היום (ב') הפיצה חברת פייזר את ההודעה בדבר מחלתו של בורלא: הוא נדבק בנגיף ונמצא בבידוד, כשהוא חווה תסמינים קלים. בורלא בן ה-60 שחוסן בארבעה חיסונים, החל לקבל את התרופה פקסלוביד האנטי ויראלית מתוצרת החברה בה הוא עובד ומסר: "אני משוכנע שההחלמה שלי תהיה מהירה".
1 צפייה בגלריה
אלברט בורלא
אלברט בורלא
אלברט בורלא. חלה בקורונה וחווה תסמינים קלים
(צילום: רויטרס)
חיסוני הקורונה לא עודכנו מאז הופצו לראשונה לפני כשנתיים, זאת חרף הזנים הרבים שהתפתחו. זן האומיקרון 5 השולט כעת בעולם, מצליח להתגבר על מנגנוני ההגנה החיסוניים שנוצרים בגוף אצל המחוסנים, אך לרוב גורם למחלה קלה אצל המחוסנים, חלקם לא חווים כלל תסמינים. עם זאת, שיעור ההגנה מהדבקה עצמה נמוך מאוד כיום.
ואכן בחודשים האחרונים פורסם דבר ההדבקה של כמה נבחרי ציבור, כולם היו מחוסנים, בהם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ופרוייקטור הקורונה הד"ר אנת'וני פאוצ'י. עם זאת, בזכות החיסון הם לקו במחלה קלה מאוד והחלימו במהירות.
קראו עוד:
לפני כשבוע פרסמה פייזר כי היא מתכננת להתחיל ולשווק את החיסון המעודכן נגד אומיקרון בחודש אוקטובר הקרוב.
החיסון יינתן כ"בוסטר" לאלה שכבר קיבלו 2, 3 או 4 מנות, ועל פי הנתונים שהוצגו ל-FDA, הוא מגן מפני הדבקה ומחלה בשיעור גבוה מאוד. גם חברת מודרנה צופה להתחיל בשיווק החיסון המעודכן מתוצרתה בסתיו הקרוב.
ובינתיים חלה נסיגת מה בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל: על פי נתוני משרד הבריאות מדד ה-R נמוך יחסית ועמד לפני כשבועיים על 0.7. עם זאת, המדד אינו מדויק כיוון שמרבית הנדבקים נבדקים בביתם או שלא נבדקים כלל. מספר המאושפזים, המדד החשוב יותר, נמצא אף הוא בירידה בשבועות האחרונים, ונכון לאתמול מאושפזים בבתי החולים 241 חולים במצב קשה, 84 במצב בינוני ו-411 איש במצב קל.