משרד הבריאות פנה אתמול (יום ג') לבתי החולים הציבוריים וביקש מהם להגדיל בהקדם את היקף הפעילות בתחום ההפריות החוץ-גופיות ושימור הפוריות ולקלוט עוד זוגות ויחידים הזקוקים לטיפול. כל זאת, בעקבות ההחלטה לאסור על היחידה להפריה חוץ-גופית בבית החולים אסותא רמת החייל לקלוט מטופלות לנוכח הכשלים שהתגלו שם.
קראו עוד:
בשנים האחרונות נרשמה עלייה חדה במספר טיפולי ההפריה החוץ-גופית (IVF) שנעשים בישראל. בהמשך לדיונים בנושא, שהחלו במשרד הבריאות עוד לפני המקרים החריגים שהתרחשו ביחידות ה-IVF של אסותא, מינה מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, צוות שבחן את התחום והתבקש לגבש צעדים נדרשים.
1 צפייה בגלריה
אסותא הפריה
אסותא הפריה
מחדלי אסותא הובילו להחלטה
(צילום: צביקה טישלר, shutterstock)
אחת מהמלצות הצוות הייתה להפעיל תוכנית להשוואת תנאי שוק בין ספקים פרטיים לציבוריים. התוכנית כוללת חיזוק של היחידות הציבוריות והפיכתן לאטרקטיביות למטופלות באמצעות מתן האפשרות לבחור את הרופא המטפל ללא תוספת עלות ובאמצעות חיזוק היבטי השירות השונים, בהם זמינות המענה ביחידה וסקר שביעות רצון.
משרד הבריאות עדכן אתמול את בתי החולים כי קיים תקציב ייעודי משמעותי עבור בתי החולים שיגדילו את פעילותם בתחום, ירחיבו את שעות הפעילות לאחר הצהריים ויאפשרו שירותים נוספים כמו בחירת הרופא המטפל.