שני ישראלים, אביבה רענן ובנימין גורן, חזרו לראות השבוע בזכות קרניות עיניו של עידו ברוך ז"ל, הלוחם שנהרג בשבוע שעבר בפיגוע ירי בשומרון, ומשפחתו הסכימה לתרום את איבריו. היום (ג') התראיינה רענן לאולפן ynet וסיפרה על תחושותיה בעקבות הניתוח. "התחלתי לראות, בקושי, אבל זה כנראה יסתדר במשך הזמן", אמרה רענן.
קראו עוד:
כמה שנים את מתמודדת עם בעיות ראייה? "הרבה שנים".
חשבת שאי פעם תוכלי לראות שוב כמו שצריך? "בהחלט כן. קיוויתי".
ספרי לי על הרגע שבו שמעת מי התורם. "מאוד התרגשתי, והיה לי קשה מאוד לשמוע שזה חייל שנהרג. אני מאוד מודה למשפחה ומשתתפת בצערה".
2 צפייה בגלריה
אביבה רענן
אביבה רענן
אביבה רענן. "זה כנראה יסתדר במשך הזמן"
בתה אורית הוסיפה: "זו שמחה גדולה, אבל היא מעורבת בעצב גדול, כי לדעת שחייל שילם בחייו על מנת שלאימא שלי תשתפר איכות החיים - זו לא מחשבה שקל לחיות איתה. אנחנו באמת מתרגשים ומודים למשפחה על המעשה הכל-כך אצילי הזה. לא מובן מאליו בכלל, שבשעת צער כל-כך גדול הם מצאו בליבם את היכולת לתרום ולחשוב בכלל על מישהו אחר.
הבת, אורית: "אנחנו באמת מתרגשים ומודים למשפחה על המעשה הכל כך אצילי הזה. לא מובן מאליו בכלל, שבשעת צער כל כך גדול הם מצאו בליבם את היכולת לתרום ולחשוב בכלל על מישהו אחר"
"אחרי שהבנו שהתרומה היא מעידו ברוך ז"ל, התחלתי לקרוא עליו והבנתי שהוא באמת היה אדם של נתינה. הבנתי שהוא היה משמש כדי-ג'יי ללא תשלום אצל נערים ונערות שלא יכלו לאפשר לעצמם. הבנתי שהוא היה מאוד פעיל בצופים ושהוא באמת היה מלח הארץ, פשוט בן אדם מדהים, משכמו ומעלה. יש לנו זכות שהקרנית שלו תמשיך לחיות אצל אמא שלי גם אחרי שהוא עצמו כבר לא בין החיים. המשפחה שלנו כולה מודה מאוד-מאוד למשפחת ברוך".
2 צפייה בגלריה
עידו ברוך
עידו ברוך
עידו ברוך ז"ל. "בן אדם מדהים, משכמו ומעלה"
(צילום: דובר צה"ל)
אביבה, את מתחילה לראות דברים שלא ראית הרבה שנים? "לא. אני לא הפסקתי לראות לגמרי. הראייה שלי רק ירדה. לא הייתי עיוורת. ראיתי מטושטש, אבל ראיתי. מקרוב ראיתי".
שני מושתלי הקרנית עברו את הניתוח בבית החולים מאיר בכפר סבא. במרכז הלאומי להשתלות מסרו כי כשהתבשרו על זהות התורם שהעניק להם מאור עיניים, "ראו את ההתרגשות ואת הצער על פניהם". רחל ונונו, מתאמת ההשתלות של בית החולים, סיפרה כי "התרגשה מאצילות הנפש של המשפחה שבחרה להעניק חיים לאחרים ברגע כל-כך קשה וכואב".