בית הדין הרבני קבע: ניסיון רצח הוא עילה מיידית לגט. ליאנה חזן, שנגד בעלה הוגש כתב אישום בגין ניסיון רצח, הגישה בקשה לגירושין, וכבר שישה חודשים מתקיימים דיונים בבית הדין הרבני – אך ארן חזן מסרב לשחרר אותה לחופשי. הוא מתבצר בעמדתו ומבקש מהדיינים להגיע להסדר "שלום בית".
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בדיון שהתקיים ביום ה' האחרון, הורו הדיינים לחייב את הבעל לתת גט לליאנה, וקבעו כי זה יינתן היום (א'). הדיון המכריע היה אמור להתקיים כבר ביום רביעי, אך כשהגיעה ליאנה לדיון, גילתה כי המזכירות טעתה ולא זימנה את הבעל לדיון. בית הדין התקשר לרב בית הסוהר כדי לברר אם הבעל מוכן לתת גט, ובמידה שכן - לנסוע לבית הסוהר ולקבל ממנו גט במקום. אבל הבעל הודיע כי הוא מסרב לתת גט, ועל סמך הודעתו זו פסק בית הדין חיוב גט.
עו"ד בתיה כהן, המייצגת את האישה מטעם ארגון "מבוי סתום", אומרת כי "ביקשנו מספר פעמים מבית הדין שייתן פסק דין בהיעדר סיכומי הבעל, אבל עד הדיון האחרון בית הדין לא נענה לבקשתנו. בפסק הדין אומרים הדיינים שנסיון לרצח הוא סיבה לחיוב גט מיידי – וזו אמירה די תקדימית כשהיא מנוסחת באופן הזה".

"חבל שזה לקח חצי שנה"

אם חזן יסרב לתת היום גט לאישה שניסה לרצוח, יוכלו הדיינים להטיל עליו סנקציות בכלא (דוגמת צינוק, ביטול האפשרות לרכוש סיגריות או אוכל בקנטינה ועוד). "אם זה לא יעזור, נבקש ביטול קידושין על סמך עילות אחרות, אבל אני מעריכה שלא נגיע לזה", אמרה עו"ד כהן.
1 צפייה בגלריה
ליאנה חזן
ליאנה חזן
ליאנה חזן
(צילום: אבי רוקח)
חזן עצמה "מקווה לטוב", כדבריה. "אני מקווה שהוא ייתן את הגט היום. יכול להיות שכן ויכול להיות שלא, אבל אני כבר יותר רגועה. הדיינים כבר נתנו חיוב לגט ואני שמחה על כך".
עו"ד אורית להב, מנכ"לית "מבוי סתום" המלווה את ליאנה חזן בדרך לגט המיוחל, אמרה כי "בשעה טובה בית הדין פסק שבעלה של ליאנה חייב לתת לה גט. חבל שזה לקח חצי שנה, אבל זו בהחלט התקדמות משמעותית, וטוב שבית הדין פסק כפי שפסק".
אורית להב, מנכ"לית ועו"ד עורכת הדין אורית להב, מבוי סתוםלשכת עורכי הדין
"צריך לזכור שגם פסק הדין הזה לא אומר שליאנה בהכרח תקבל את הגט", הוסיפה, "שכן בית הדין עדיין דורש כי הגט יינתן מרצונו של האיש, ואם הוא לא מוכן לכך - האישה נותרת עגונה. זו מציאות שחייבת להשתנות.
"אנחנו מקוות שבית הדין יפעל כעת במהירות להטלת הסנקציות על הסרבן, שיביאו במהרה לשחרורה של ליאנה, אבל נמשיך ונדרוש מבתי הדין ליישם פתרונות הלכתיים שיאפשרו את שחרור האישה מהנישואים גם ללא הסכמה מצד הבעל הסרבן".
ליאנה חזן כמעט ונרצחה לפני כחצי שנה על ידי בעלה ארן (44), לאחר שלטענתה התעלל בה במשך שנים. כשהבין שהיא נחושה להתגרש, חתך ארן חזן את גופה בסכין יפנית ותקף אותה פעם אחר פעם חרף תחנוניה. ליאנה שרדה, ונגד ארן הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בגין ניסיון הרצח שלה. "אמרתי לעצמי: או שאני נותנת לו להרוג אותי, או שאני נלחמת, והתחלתי להילחם", סיפרה אז.