לאחר שדקר את אשתו ונאשם בניסון רצח, ואז ניסה ליזום "שלום בית" – ארן חזן נתן סוף-סוף את הגט לליאנה. לפני כשלושה חודשים חייב בית הדין הרבני באשקלון את חזן בגט, ובפסיקה תקדימית קבע כי ניסיון רצח הוא עילה מיידית לגט. חזן, מצדו, ניסה לגרור את ההליך. הוא שבת רעב וההליך הפלילי שמתנהל נגדו במקביל נדחה לאוקטובר, מה שעורר חשש בליאנה שבעלה ינסה לסחוט אותה בהליך הפלילי בתמורה לגט, וכך המדינה תעמיד אותה בדילמה לבחור בין הסכמה להקלות לבן הזוג או ויתור על החופש שלה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
כמעט עשרה חודשים חלפו מאז הודיעה לו שהיא מבקשת להתגרש, במהלכם התקשתה לשקם את חייה. היא דרשה מבית הדין הרבני להפעיל עליו את אותן הסנקציות שהופעלו על אביעד משה שניסה לרצוח את שירה איסקוב. היום (א') כאמור, הסתיים הסיוט: "הייתי בטוחה שזה לא יקרה", אמרה ליאנה ל-ynet. "הוא הציב תנאים ועוד תנאים. הייתי הכי מאושרת בעולם כשהוא נתן לי את הגט. לשמוע שאני כבר גרושה. מרוב שהתרגשתי לא לקחתי את התעודה. אלך לקחת אותה בעוד יומיים. העיקר שאני גרושה. העיקר שקיבלתי את הגט".
2 צפייה בגלריה
ליאנה חזן
ליאנה חזן
ליאנה חזן
(צילום: אבי רוקח)
עו"ד אורית להב, מנכ"לית "מבוי סתום", ארגון המסייע לנשים מסורבות גט ועגונות, שייצג את ליאנה חזן בתהליך קבלת הגט - אמרה בתגובה כי "התהליך היה ארוך ומייגע, ובמהלכו ניסה הבעל בכל אמצעי לסחוט את ליאנה ואף להוביל אותה שלא תעיד נגדו בהליך הפלילי, אך בסוף הצדק ניצח".
עוד ציינה כי "זו העת לומר מילה טובה לאב בית הדין באשקלון, הרב מאיר כהנא ולדייני ההרכב שעשו כל שביכולתם להביא את הבעל לתת את הגט. למרות השמחה בשמחתה של ליאנה, אי אפשר לשכוח את כל אותן אלפי נשים שעדיין מחכות לגט. הגיע הזמן שלכל אישה תהיה את הזכות הבסיסית להתגרש, ללא סחיטה וללא איומים".
2 צפייה בגלריה
עורכת הדין אורית להב וליאנה חזן
עורכת הדין אורית להב וליאנה חזן
חוגגות ניצחון: ליאנה חזן עם עו"ד אורית להב, מחוץ לבית הדין הרבני
(צילום: דוברות מבוי סתום)
קראו עוד בערוץ היהדות: