כ-300 אלף תלמידים מהציבור הדתי והחרדי חוזרים לספסל הלימודים. אברכי הכוללים (נשואים), תלמידי הישיבות (החינוך התיכוני והעל-תיכוני) וילדי תלמודי התורה (יסודי) סיימו את חופשת "בין הזמנים" שנמשכה שלושה שבועות, והיום (א') ומחר, ראש חודש אלול, יפתחו את שנת הלימודים התשפ"ב.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
למרות ההתפרצות החוזרת של נגיף קורונה, לא נקבע מתווה מיוחד לקיום הלימודים ולהפעלת הפנימיות, שבהן שוהים עשרות-אלפים, וזאת הודות לנתוני התחלואה הנמוכים יחסית באוכלוסייה זו. ואולם במשרדי החינוך והבריאות בוחנים את הנעשה במוסדות כמעין פיילוט לא רשמי לקראת ההחלטה האם לחדש כמתוכנן את הלימודים בגני הילדים ובבתי הספר הממלכתיים ב-1 בספטמבר.
קראו עוד בערוץ היהדות:
הציבור החרדי קיבל הבוקר תזכורת לכך שהנתונים המעודדים בריכוזי המגזר עלולים להשתנות בכל רגע, ושיש להתייחס אליהם בעירבון מוגבל, כאשר העיר אלעד נכנסה לרשימת היישובים האדומים. גם כפר חב"ד צבוע באדום, לאחר שיותר מ-100 ילדים נדבקו בקורונה במחנות הקיץ של החסידות. חלקם אף השתתפו (לפני שנבדקו בנגיף) באירוע ענק של הקהילה ברחבת הכותל המערבי, וככל הנראה גרמו להמשך ההתפשטות.

בדיקות סרולוגיות לילדים

במשרד הבריאות הציבו את חיסון בני ה-12 ומעלה כמטרה העיקרית לקראת פתיחת "זמן אלול" במוסדות התורניים, ובמסגרת ההיערכות לה התקיים בימים האחרונים מבצע אינטנסיבי לכך בריכוזי המגזר, בשיתוף קופות החולים והרשויות המקומיות ובעידוד ההנהגה הרבנית ועסקני הרפואה. בין היתר, חולקו בסוף השבוע מתנות לילדים ולנערים שבאו להתחסן.
בישיבות הפנימייתיות, שעלו לכותרות בגלי התחלואה הקודמים בגלל המתווה השנוי במחלוקת להפעלתן, גם כאשר החינוך הממלכתי הושבת - פחות חוששים כעת מהתפרצות, לאור ההערכה כי כ-80% מהתלמידים שם כבר מחוסנים או מחלימים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: אבינעם גואלמן)
מאחר שמתן מנה שלישית לבני גילים אלה אינו נמצא על הפרק, בריכוזי המגזר מתמקדים כעת - לצד המאמצים להשלים את חיסונם - בבדיקות סרולוגיות לילדים, על מנת להנפיק עבורם כמה שיותר "דרכונים ירוקים" לקראת הלימודים ותקופת החגים. המטרה: למנוע מהם את חובת הבידוד ולאפשר שגרת לימודים בטוחה וכניסה קבועה למקומות ולאירועים הפועלים על פי התו הירוק.
בהתאם לכך, הודיעו משרדי הבריאות, הביטחון והחינוך ופיקוד העורף על מבצע משולב עם הרשויות המקומיות לביצוע בדיקות המוניות – תחילה בערים אלעד, בני ברק, מודיעין עילית ובית שמש. הן יינתנו בחינם, באמצעות דגימת דם שתילקח מן האצבע. כדי שלא להרתיע את הציבור מאפשרות של צביעת היישוב באדום, יוזמי המבצע הדגישו כי הוא איננו מיועד לאיתור תחלואה סמויה, אלא רק להקל על ילדים שהחלימו מבלי שידוע להם שחלו.
לפני כשבועיים הכריזה שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, כי "בסופו של דיון ובהסכמת כל הגורמים הוחלט על פיילוט בבתי הספר החרדיים שמתחילים ללמוד בא' אלול, ב-9 באוגוסט, לפי מתווה הבידוד של משרד החינוך", זאת לאחר מחלוקת קשה שהתגלעה בין משרד החינוך למשרד הבריאות סביב מתן חיסונים בבתי הספר ומשך הבידוד.