בתום דיון חירום בלשכת ראש הממשלה, נמצא התקציב בסך של כחצי מיליון שקלים, למימון בטיחות "הילולת הבבא סאלי" בנתיבות, שתתקיים בעוד שבועיים – זאת לאחר החשיפה ב-ynet. המשטרה סירבה תחילה לאשר את קיום העצרת מחשש לשלום הציבור, וכאחד מלקחי האסון בהר מירון. בהילולה צפויים להשתתף כ-150 אלף איש.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, גיל לימון, דרש כי הממשלה תמנה גורם ממשלתי שייקח על עצמו את האחריות על ארגון ההילולה השנתית המסורתית המתקיימת בנתיבות ב-ד' בשבט, יום פטירתו של הבבא סאלי – השנה ב-6 בינואר. מפקד מחוז דרום של המשטרה איים לבטל את ההילולה מחשש לסכנה לשלום הציבור, פחות משנה אחרי האסון הנורא שאירע בהילולה סביב קברו של רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון.

מאבק בין הרשויות

במכתב ששיגר לימון לפני מספר ימים למזכיר הממשלה, שלום שלמה, התברר שעקב העובדה ששום גורם ממשלתי לא לקח על עצמו את האחריות לארגון האירוע, "לא יהיה מי שיישא באחריות לשמירת הוראות הבטיחות במקום, על כל המשתמע מכך".
1 צפייה בגלריה
רבבות בהילולת הבבא סאלי
רבבות בהילולת הבבא סאלי
צפי לרבבות: הילולת הבבא סאלי השנתית
(צילום: EPA)
לימון המליץ במכתבו כי נוכח הסיכונים הכרוכים בקיום ההילולה, במצב הנוכחי, יש לקבוע גורם ממשלתי או לשכור חברת הפקות שתפעל לשם קיום דרישות הבטיחות, בשיתוף פעולה עם הקרן להנצחת הבבא סאלי, עיריית נתיבות ובסיוע המשטרה – אולם איש לא עושה זאת.
בדיון משפטי שנערך בהשתתפות כל גורמי האכיפה, התברר כי ראש עיריית נתיבות, יחיאל זהר, מסר שאין באפשרות העירייה לקחת אחריות על בטיחות האירוע ללא מימון מתאים. מפקד מחוז דרום של המשטרה הבהיר במכתב שנשלח השבוע כי אם אף גורם לא ייקח על עצמו את האחריות – הוא יפעיל את סמכויותיו על מנת למנוע את קיומו.
בעקבות המכתב והפרסום ב-ynet כינס אמש (יום ג') מזכיר הממשלה דיון רב משתתפים, ובסיומו הבהיר כי נוכח לוחות הזמנים הקצרים, יש להמשיך להיערך לאירוע שיתקיים בכל מקרה. הוא הורה למנהל המשרד לפיתוח בפריפריה להעמיד תקציב בסך חצי מיליון שקלים לטובת קיום האירוע ולהבטחת בטיחותו.