תושבי שכונת שפירא בתל אביב נדהמו הבוקר (ה') לגלות שצלבי קרס צוירו על בית הכנסת תפארת שברחוב חכמי אתונה. דורית טוסיה, תושבת השכונה שגרה מול בית הכנסת, סיפרה כי "לפני כמה ימים זרקו בפתח בית הכנסת זבל, ככה שברור שזה פשע שנאה". לדבריה, "אני גרה כבר 25 שנה מול בית הכנסת. אנחנו מתפללים פה בשבתות ובחגים. זה פשוט עצוב שדבר כזה קורה במדינה שלנו".
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
תושב אחר כתב בפייסבוק: "הייתכן? בלב שכונה פסטורלית, שבדרך כלל נהנית בשגרה מדו-קיום? הזדעזעתי לראות שחסר כבוד העז ללכלך את דלת בית הכנסת בתועבה. לשיפוטכם מה היו עושים אילו זה היה 'תג מחיר' על דלת כנסייה, מסגד או אפילו סתם בית של עובד זר? אסור לשתוק ולא נשתוק. בית ה' חולל בארץ ישראל, בעיר יהודית שמתהדרת בכינוי 'העיר העברית הראשונה'".
1 צפייה בגלריה
צלבי קרס רוססו על בית כנסת בשכונת שפירא בתל אביב
צלבי קרס רוססו על בית כנסת בשכונת שפירא בתל אביב
צלבי קרס על בית הכנסת בשכונת שפירא בתל אביב
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה פתחה בחקירה. "חוקרי המשטרה אוספים כעת ממצאים פורנזיים ותיעודיים במסגרת החקירה, לבחינת הנסיבות וחשיפת מבצעי העבירה", נמסר.
רק בתחילת החודש רוססו צלבי קרס על בית הכנסת "ישראל הצעיר" בבני ברק, הממוקם במתחם שבו מתגוררים קשישים ניצולי שואה, ברחוב הרב קוק. כמו כן, במקום פוזרו תמונותיה של שירה בנקי ז"ל, ביום ציון 6 שנים להירצחה במצעד הגאווה בירושלים. חלק מהמתפללים הם ניצולי שואה וחלקם בני הדור השני, שגילו את הגרפיטי עם הגיעם לתפילת שחרית בבוקר שבת, ונאלצו להתפלל כך עד שיצאה השבת.
"כולם היו מזועזעים לחלוטין", סיפר אז רב בית הכנסת, סא"ל (במיל') חיים אשר לנדאו, בריאיון לאולפן ynet. "הדבר הזה השרה אווירת נכאים, סוג של תשעה באב בבית הכנסת - בעיצומה של השבת".