העגונה גילתה שלבעלה הסרבן יש 17 ילדים משש נשים שונות: תושבת הדרום שהייתה עגונה במשך שש שנים, זכתה לקבל את הגט לפני כשבוע, לאחר חקירה מצד אגף העגונות בבתי הדין הרבניים, שהעלתה כי לבעל הסרבן יש עוד ילדים. העילה לפרידה, מצדו, היה סירובה ללדת ילדים נוספים.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
תחילת הפרשה לפני כחצי שנה, אז הגיעה האישה לבית הדין הרבני וביקשה לקבל גט לאחר שבן זוגה נטש אותה לפני שש שנים, לאחר 21 שנים שבמהלכן נולדו להם 11 ילדים. לטענת האישה, בעלה עזב אותה רק משום שסירבה ללדת ילדים נוספים.
קראו עוד בערוץ היהדות:
"כאשר הגענו אל האישה החדשה שלה היה נשוי הבעל המעגן, התברר שגם אותה הוא עזב שלושה שבועות קודם לכן ועבר הלאה", מספר הרב אליהו מימון, ראש אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים. עוד התברר כי לשניים כבר יש בת משותפת, וכאשר הם לקחו את אותה כדי לבצע רישום במשרד הפנים, התברר לאם הטרייה כי בן זוגה איננו גרוש, כפי סיפר לה, אלא רשום כגבר נשוי שלו 11 ילדים.
"הוא לחץ עליה להרות פעם נוספת ואף להשתמש בסמים", כך הרב מימון, "וכאשר סירבה לשתי ההצעות, עזב אותה. בעזרת חקירה מאומצת איתרנו בזו אחר זו שש נשים שונות - הצעירה שבהן בת 28 והמבוגרת כבת 40. השיטה שלו הייתה לזהות נשים מוחלשות שיש להן קצת כסף. אחרי שהאישה הייתה נכנסת להיריון, הוא היה לוחץ עליה להתחתן איתו, ואחרי שהיה ממצה את המשאבים הכספיים שלה, או כשהאישה היתה מסרבת להרות פעם נוספת, הוא היה עובר הלאה".

ההערכה: יש עוד נשים

הרב מימון מספר כי הרשת של הבעל פרוסה בכל הארץ, ובנוסף לאישה מהדרום, היו לו בין היתר נשים בכרמיאל, בכפר תבור ובטבריה. "אבל אלו רק הנשים שאותן גילינו, בין היתר בגלל רישומי משרד הפנים שבהם הוא מופיע כאב. ההערכה שלנו היא שיש עוד נשים שנפגעו ממנו, ובהחלט ייתכן שיש לו ילדים נוספים שאינם רשומים במשרד הפנים".
המצוד הסתיים לאחר שהבעל הנמלט אותר בטבריה, כמובן בחברת בת זוג חדשה. הוא הובא לפני בית הדין בבאר שבע, שם העניק גט למי שהייתה אשתו במשך 21 שנים ואם 11 ילדיו. "בניגוד למקרים שבהם קשה לשכנע את הבעל לתת גט, פה דווקא היה ברור שהוא ייתן גט באופן מיידי", אומר הרב מימון, ומסביר כי "מדובר באדם שאוהב את החיים הנוחים, ולא יישב בכלא דקה אחת מיותרת, אלא יעדיף להשתחרר כדי לחפש את הקורבן הבא".
1 צפייה בגלריה
תמונת הרב אליהו מימון
תמונת הרב אליהו מימון
הרב אליהו מימון
(צילום: טל שחר)
שמו של הביגמיסט הסדרתי נמסר למשטרת ישראל, והרב מימון מסביר כי הסיפור הזה דווקא ממחיש את חשיבות רישום הנישואים הרבני: "מי שרוצה לדאוג לזכויות הנשים, חייב לשלוח אותם להתחתן ברבנות", הוא אומר בנחרצות. "אם הנישואים יעלו על שרטון, כשבני הזוג לא רשומים כנשואים דרך הרבנות, האישה תצטרך להוכיח שהם היו נשואים. בחלק מהמקרים הגבר יכחיש, וזה הליך ארוך, מורכב ומסובך. אני טיפלתי בתיקים רבים של נשים תמימות שבהם הגבר אמר, 'עזבי, מי צריך רבנות'. הזוג התחתנו אצל רב שהוא 'מאכער' תמורת כאלף שקלים, וכשפרץ המשבר הן מצאו את עצמן בשטח הפקר: לא נשואות ולא גרושות".
לדברי הרב שהיה, אגב, ההשראה לסדרה עטורת השבחים "מתיר עגונות", "כאשר מתחתנים דרך הרבנות, נציג המועצה הדתית מגלה בתוך דקות אם הגבר שהציג את עצמו כרווק או גרוש, הוא למעשה נשוי עם ילדים".
אגף העגונות מטפל בימים אלה ב-178 תיקים פתוחים, כאשר מידי שנה יש 15-10 מקרים מסובכים המצריכים בדיקות ומעקבים מיוחדים, כולל שימוש בבלשים פרטיים, "אבל המספרים משתנים גם כי האוכלוסייה גדלה, וגם כי כל הזמן סוגרים תיקים ונפתחים חדשים".