ברוב של 19 ח"כים לעומת 13 שהתנגדו, אושר אתמול (יום ב') בכנסת קידום הצעה לוועדת חקירה לאסון מירון. זה קרה כמה שעות לאחר פרסום מכתב שהוציא "פורום המשפחות השכולות של קדושי מירון" לנתניהו, ובו דרישה חד-משמעית ובלתי מתפשרת מראש הממשלה לקדם ועדת חקירה ממלכתית לאסון שבו נהרגו 45 בני אדם לפני כמעט חודש, כפי שהציעה "יש עתיד" - ולדחות את הניסיונות להסתפק בוועדה ציבורית, שאותה מבקשות המפלגות החרדיות.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
המכתב אמנם לא פעל את פעולתו. גוש הימין (למעט "ימינה") התנגד להצעה, אך היא עברה בכל זאת ומחכה כעת לשלב הבא, כדי שלא תמוסמס. "זה הכיוון שלהם", אומר ישראל דיסקינד, בריאיון לאולפן ynet. "שלהם", אם לא היה ברור – של מי שמבקשים למזער נזקים ואחריות. בין היתר, המפלגות החרדיות.

"לא ניתן לזה לקרות"

דיסקינד, אחיו של שמחה בונים שנהרג במירון, הוא פעיל בפורום המשפחות השכולות – והוא מבטיח: "לא ניתן לזה לקרות". לדבריו, הניסיון למנוע ועדת חקירה ממלכתית נובע ממניעים בלתי כשרים: "כנראה שמנסים לחפות על מישהו, שזה נורא בפני עצמו בהתחשב באובדן החיים של 45 אנשים. איך זה שלא יתנו את הדין?"
1 צפייה בגלריה
ההרוגים באסון
ההרוגים באסון
ההרוגים באסון
אני מניחה ששמעת את השר לבטחון פנים, אמיר אוחנה, אומר שלא היה פה מחדל משטרתי או אחר. מה חשבת על הדברים? "לא היה פה מחדל - היה פה אוסף של מחדלים. החל ממחדל ממשלתי ועד מחדל לאומי בלתי נתפס. מכל כיוון שרק הסתכלנו, בין אם זה מה שקרה באבו כביר, בין אם זה המהנדסים, או אם גורמי הממשל שלא עשו את עבודתם – ראינו מחדל. אנחנו הפכנו להיות קצין העיר של המשפחות, הפסיכולוגים של המשפחות. מכל היבט שאני מסתכל, אני שומע את המחדל זועק".
אתה מרגיש שיתוף פעולה מחברי הכנסת השונים, אולי גם במפלגות החרדיות? "אני חייב לומר שמח"כים מסויימים בהחלט כן. למשל, חבר הכנסת יצחק פינדרוס (יהדות התורה) וחברת הכנסת אתי עטייה (הליכוד). יש חברי כנסת שבאמת עושים עבודת קודש בנושא. אבל מאידך גיסא, ישנם חברי כנסת אחרים שמנסים לטייח, לסבן, ואנחנו אומרים בפה מלא – לא ניתן לזה לקרות. אנחנו נילחם על וועדת החקירה, נילחם על הסדרת מתחם ציון הרשב"י במירון, ונעשה הכול בכדי שאחי הקטן יהיה ההרוג האחרון".