מתווה מוסכם לפתרון משבר הילולת הבבא סאלי: כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, הושגו הבנות בין מארגני ההילולה לכוחות הכבאות והמשטרה, שיאפשרו את קיום ההילולה בשבוע הבא תחת הגבלות מסוימות. במשטרה אישרו כי הבוקר (ה') נערך סיור שטח בראשות מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר, מפקד המרחב, תת ניצב נחשון נגלר, ראש עיריית נתיבות יחיאל זוהר, נציגי עמותת הבבא סאלי וכן נציגי הכבאות ומד"א. בסיומו סוכם כי המשטרה תאפשר את קיום האירוע כמתוכנן – בכפוף לעמידה בדרישות ובתנאי הבטיחות.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
במשטרה הבהירו כי אחת ההגבלות הבולטות היא שלא תותר כניסת קהל לתוך "הציון" – המבנה הסגור שבו נמצא הקבר עצמו, אלא למתחם – המקום שבו מתקיימת ההילולה מדי שנה, ובהתאם להוראות והגבלות הקורונה שיפורסמו על ידי משרד הבריאות לקראת האירוע.

אתמול (יום ד') הוחלט במשטרת ישראל להוציא צו האוסר את קיומה של הילולת הבבא סאלי בנתיבות – בתום דיונים שנערכו בשבועיים האחרונים עם כלל הגורמים המעורבים. ב-ynet פורסם לראשונה כי ההילולה נמצאת בסכנת ביטול בעקבות החששות מאסון דומה לזה שאירוע בהילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון.
ההחלטה עוררה סערה, ובנו של הבבא סאלי האחראי על חצרו בנתיבות, רבי ברוך אבוחצירא, פרסם מכתב פומבי חריף שבו הצהיר: "אין אנו מקבלים את ההחלטה בשום אופן". גם הרב הראשי, יצחק יוסף, תקף את החלטת המשטרה לבטל את ההילולה בנתיבות, טען כי הממשלה מזלזלת בכל דבר שקשור לדת – ותהה מדוע החגיגות סביב החגים הנוצריים אינן מבוטלות.
2 צפייה בגלריה
מארגנים מביטים במפה ליד ציון הקבר
מארגנים מביטים במפה ליד ציון הקבר
הבוקר, במתחם הילולת הבבא סאלי
(צילום: אילנה קוריאל)
2 צפייה בגלריה
אחת הכניסות למתחם קבר הבבא סאלי
אחת הכניסות למתחם קבר הבבא סאלי
אחת הכניסות למתחם קבר הבבא סאלי בנתיבות
(צילום: אילנה קוריאל)
בהמשך הודיעו מארגני הילולת הבבא סאלי כי יכריזו על "הפגנה" כדי לעקוף את הצו, ויפנו לבג"ץ אם המשטרה לא תיעתר לדרישתם להפגין במקום ביום ההילולה.
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, גיל לימון, דרש לפני כשבועיים כי הממשלה תמנה גורם ממשלתי שייקח על עצמו את האחריות על ארגון ההילולה השנתית המסורתית, המתקיימת בנתיבות ב-ד' בשבט, יום פטירתו של הבבא סאלי – השנה ב-6 בינואר. כ-150 אלף איש צפויים להשתתף בהילולה, ומפקד מחוז דרום של המשטרה טען לסכנה לשלום הציבור, פחות משנה אחרי האסון הנורא שאירע בהילולה סביב קבר רשב"י בהר מירון.