הביקורת על אורלי וילנאי וגיא מרוז מסרבת לדעוך, וכעת ההתנגדות באה גם מהכיוון החרדי. הרב איתי כהן, ראש מכון "דורות" – הלכה, רפואה ותמיכה לחשוכי ילדים, התראיין היום (ב') לאולפן ynet בעקבות הספקולציה שהעלו השניים בנוגע לחיסונים נגד הקורונה ואמר: "אנחנו לא רואים עלייה בלידות שקטות והפלות כתוצאה מהחיסונים. הפצת תיאוריות כאלה יוצרת בלבול גדול מאוד בציבור".
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
כזכור, העיתונאים הזמינו נשים שעברו לידה שקטה או הפלה אחרי קבלת החיסון נגד נגיף הקורונה לספר על כך ברשת החברתית – מבלי שיש ביסוס מדעי לטענה הקושרת בין החיסון לבעיות בהיריון.
סערת אורלי וגיא:
2 צפייה בגלריה
אורלי וגיא בתמונה משותפת
אורלי וגיא בתמונה משותפת
אורלי וילנאי וגיא מרוז. ביקורת מכל כיוון
(צילום: שאול גולן)
"בנוגע לסיפור של החיסון וכל הפייק לגבי הפריון, חשוב לנו מאוד להדגיש ולהגיד שאם בתחילת מתן החיסונים הדברים היו בגדר של תיאוריה – האם יש פגיעה או אין פגיעה – הדברים נבדקו וכיום אנחנו יכולים להגיד באופן חד-משמעי: אין פגיעה בפריון כתוצאה מהחיסונים", אמר הרב כהן. "זאת בדיוק להפך ממחלת הקורונה עצמה – ללא ספק יש עלייה חד-משמעית בהפלות ולידות שקטות לנשים שעברו קורונה, זה גם נבדק מחקרית. יש לזה הסברים ביולוגיים, יש פגיעה בשלייה בשל מחלת הקורונה. בחיסון זה לא קורה, חד-משמעית".
קראו עוד בערוץ היהדות:
מכון "דורות" מלווה זוגות חרדים הסובלים מקשיי פוריות. "בסוף רפואה זה עניין של ניהול סיכונים", המשיך כהן, "כשאנחנו באים לשקול האם לקבל טיפול, סיכון מול סיכוי – הסיכוי לחלות בקורונה ולהגיע לתחלואה קשה או לפגיעה, ואנחנו מדברים על נשים הרות שעלולה להיות להן פגיעה – התשובה היא חד-משמעית שצריך ללכת ולהתחסן, על מנת לשמור לא רק על החיים שלנו אלא גם על החיים שיבואו".
2 צפייה בגלריה
חיסון היריון
חיסון היריון
"חד-משמעית: החיסון לא גורם נזק להיריון"
(צילום: shutterstock)
כשנשאל עד כמה הוא מודאג מאמירות המטילות ספק בחיסון, הוא ענה: "ללא ספק זה יוצר בלבול גדול מאוד בציבור, לצערנו. אנחנו עושים את מה שאנחנו יכולים בהסברה נכונה, במתינות, כל אחד ששואל שאלה מקבל את התשובות הנכונות והראויות, אבל בסוף זאת הבחירה של כל בן אדם".
"גם במגזר הכללי וגם במגזר החרדי אנחנו רואים שיעורי התחסנות גבוהים יחסית", ציין הרב כהן, "אנחנו רק מקווים שכל אותם אלה שלא התחסנו ילכו ויתחסנו. מאות נשים פנו אלינו, והיו נשים בהיריון שהתחסנו בעקבותינו. ראינו רק שני מקרים שבהם היו לידות מוקדמות, בדקנו את המקרים האלה ובשניהם אלה היו נשים שכבר עברו בעבר לידות מוקדמות – כך שאין שום הוכחה שזה נגרם כתוצאה מהחיסון".