"השיח הוא מנקודת מבט פלורליסטית, פתוחה ומזמינה". שלומית הברון

"מיניות של נערות שונה מזו של נשים. היא מתפתחת כמו הגוף"

שלומית הברון ממליצה לנערות להתחבר לגוף שלהן, ומסבירה למה סרטוני טיקטוק זה חינוך מיני גרוע: "זה דומה מאוד למיתוסים של פעם, אבל בכסות אחרת"

פורסם:
שלומית הברון (46), מחנכת למיניות בריאה ושותפה ב"מידע אמין על מין, המרכז הישראלי לחינוך מיני" (עם סנדי בשרטי קורדובה), נשואה ואמא לשניים, גרה בהרצליה.

במה עוסקת הפעילות שלכם?
"התחלנו לפני תשע שנים והיום יש לנו צוות גדול שעובד עם ילדים ונוער בבתי ספר ובמוסדות. אנחנו גם מלמדים הורים וצוותים חינוכיים וטיפוליים איך מדברים עם ילדים ונוער על מיניות ואיך מלמדים מיניות בריאה שמותאמת למציאות העכשווית שאנחנו חיים בה".
איך מדברים עם נוער על מיניות?
"נקודת המוצא שלנו היא תמיד חיובית. מה הם רוצים ורוצות לדעת, לנפץ מיתוסים. יש התייחסות למה לומדים על מיניות ממסכים בשנים האלה, מה שאנחנו קוראות לו 'פורנו פינת נטפליקס'. השיח הוא מנקודת מבט פלורליסטית, פתוחה ומזמינה".
עוד במדור סקס טוק בלאשה:

איך נראית תמונת המצב הנוכחית בכל מה שקשור במיניות אצל בני נוער?
"יש נטייה בתקשורת כיום, בהקשרים של חינוך מיני, לדבר בשפה של פאניקה ומוסרניות מצקצקת, והמציאות בשטח לא כזאת בכלל. מתבגרים בישראל הם אוכלוסייה שמרנית כי ישראל היא מדינה שמרנית. אם כבר, דור האיקס - מי שמגדלים היום מתבגרים - עשו הרבה יותר מין ממה שהדור הזה עושה".
מפתיע.
"היו לנו הרבה יותר פגישות אחד עם השני, לא היה דבר כזה אינטרנט. היום יש מה לעשות בבית, וחלק גדול מהמפגשים הם וירטואליים. אנחנו רואים מעבר ממיניות פיזית למיניות דיגיטלית. גם אם לא כל החיזור נעשה בדיגיטל, חלק גדול ממערכות היחסים נעשה בדיגיטל וגם חלק מהמיניות נעשה בדיגיטל".
זאת אומרת שהביטוי של מיניות הוא יותר דיגיטלי מאשר פיזי?
"זה פיזי באופן אחר. אם למישהי בכיתה י"א יש חבר בצבא והם מאוננים ביחד מול מצלמה, זה לחלוטין פעילות מינית. היא לא פיזית אחד עם השני, אבל היא פעילות מינית".
"נכון שיש כאלה שיכולות להגיע למולטי־אורגזמות בשרשרת. זה כנראה לא יקרה לך בכיתה י"א"
אילו חששות אתן פוגשות בגילים האלה בנושא מיניות?
"אני לא פוגשת חששות, אני פוגשת עניין וסקרנות. מצד אחד יש הרבה ידע, כי הוא נגיש יותר, ומצד שני יש הרבה מאוד בורות שמגיעה מ'כאילו' ידע. למשל, כל מיני מומחיות מיניות בטיקטוק, שמתארות דברים שהקשר בינם למידע אמין על מין הוא אפס. זה דומה מאוד למיתוסים של פעם, אבל בכסות אחרת. המיתוסים של לפני 20, 30 ו־40 שנה היו של שמרנות, והמיתוסים של היום הם של שמרנות בכסות של ליברליזם והעצמה נשית. קשה יותר לראות את הזיוף של זה בלי שמלמדים אותך כלים".
תני דוגמה.
"ראיתי לא מזמן סרטון בטיקטוק שנשים יכולות להגיע לאורגזמה מהגרון. נשים לא יכולות להגיע לאורגזמה מהגרון. הדיבור הזה הוא כאילו מעצים מיניות, אבל בעצם הוא מדכא מיניות, כי הוא מבוסס על מידע שגוי ונותן למי שלא מכירות את העובדות תחושה שמשהו לא בסדר בהן. יש איזו דחיפה להתנסות ולהגיע ליעדים, למשל השפרצה נשית. לא כל הנשים מגיעות לשפיכה נשית וזה לא אומר שום דבר על המיניות שלהן, אבל זה נהיה משהו הישגי. נערות צריכות לנסות ליהנות מהדרך, לא להגיע ליעדים - וזה דבר מורכב גם לנשים בוגרות".
איזה מסר חשוב לך להעביר לנערות?
"חשוב שתבחרו את מקורות המידע שלכן. שימו לב שאתן לא נוהות אחרי מישהי שרמת הידע שלה נמוכה. חפשו מקורות מידע שיש עליהם המלצות ושאין בהם גורו, חפשו עמותות או ארגונים. ובעיקר - חפשו מידע שמיועד לנערות ולא לנשים. אתן תהיו נשים, אבל כרגע אתן נערות, ומיניות של נערות שונה מזו של נשים. היא מתפתחת, כמו שהגוף של נערות שונה מגוף של נשים, כי הוא גוף מתפתח.
"נכון שיש כאלה שיכולות להגיע למולטי־אורגזמות בשרשרת. זה כנראה לא יקרה לך בכיתה י"א. את צריכה ללמוד את הגוף שלך, להכיר אותו ולהיות מחוברת אליו, וזה לוקח שנים. חברו את ארבעת המוקדים - המוח, הלב, הבטן ואיבר המין, וצרו מצב שבו יש יחסי מין ולא מין".
סקס טיפ: "יחסי מין בכיתה י"ב יכולים להיות גם עם יזיז. אין עם זה בעיה, אבל תכירו אחד את השנייה ותהיו שם".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button