כוכבות הכתבות הנקראות ביותר. מימין: שירה איסקוב, ענבל רמות ודניאל גוב

סוגרות שנה: חזרנו לגיבורות הכתבות שהכי סיקרנו אתכן ב"לאשה" ב-2021

החיים החדשים של שירה איסקוב, ההתמודדות של דניאל גוב עם מות בתה ואמה, והתגובה הכי מפתיעה שקיבלה ענבל רמות, שסיפרה על פתיחת תיק האימוץ שלה. חזרנו לכוכבות הכתבות הכי נקראות השנה, ובדקנו מה השתנה איתן מאז

פורסם:

ענבל רמות

10 צפייה בגלריה
ענבל רמות
ענבל רמות
ענבל רמות. "שמחה שניתנה לי הבמה לדבר על גזענות"
(צילום: יובל חן)

דצמבר 2021: ענבל רמות, סטודנטית במכינה לרפואה, התראיינה וסיפרה שפתחה את תיק האימוץ שלה והופתעה ממה שגילתה על משפחתה הביולוגית. תוך פחות משבוע מרגע שסיפורה עלה לאתר, הוא הפך לכתבה הכי נצפית בערוץ בשנת 2021.
ענבל, למה לדעתך דווקא הסיפור שלך נגע בכל כך הרבה קוראות וקוראים?
"אני לא יודעת. מבחינתי אלה החיים שלי ואני חיה אותם מאז שאני תינוקת. אחת התגובות הכי מפתיעות שקיבלתי בעקבות הפרסום הייתה מהמשפחה הביולוגית שלי. היא הייתה מאוד חיובית ואוהבת, אבל לא ארחיב מעבר לזה, כי אני מכבדת אותה ואת מקומה. בנוסף, קיבלתי המון תגובות מרגשות, אוהבות וחמות, כולל מאנשים שאני לא מכירה".
איזה תגובות, למשל?
"מאומצים שפתחו את תיק האימוץ שיתפו אותי בסיפורם האישי, חלקם – גם בקשיים שלהם עם המשפחה הביולוגית. התגובות חיממו לי את הלב עד לשמיים. אני שמחה שניתנה לי הבמה לדבר על גזענות, שלצערי עדיין חיה ובועטת גם בשנת 2021. אולי זה מה שעניין את הקוראים ונגע בהם, בגלל שאני לא נרתעת לדבר על הדברים בצורה הכי אמיתית, ללא פילטרים, בדיוק כפי שהם במציאות".

דניאל גוב

מה למדנו: המוות הוא חלק מהחיים, אין מנוס מזה, אבל אפשר לצחוק בינתיים
10 צפייה בגלריה
דניאל גוב-יהושע
דניאל גוב-יהושע
דניאל גוב-יהושע. "מרגש אותי שכל כך הרבה אנשים קראו את הכתבה"
(צילום: אביגיל עוזי)

ספטמבר 2021: דניאל גוב־יהושע התראיינה עם צאת הסרט הדוקומנטרי "על החיים ועל המוות" המתעד את ימיה האחרונים של אמה, ענת גוב ז"ל. בריאיון הנדיר סיפרה דניאל על אמה ועל גישתה ("המוות הוא חלק מהחיים. אתה נולד, אתה חי, אתה מת. אין דרך להימלט מזה"). היא סיפרה גם על הפרידה מבתה, תמר ז"ל, שנפטרה מסרטן אלים ב־2017, ועל הקשר בין ההתמודדות עם האבל ובין ההחלטה ללמוד סיעוד ולעבוד כאחות במחלקת יילודים בבית החולים בילינסון.
הריאיון התקיים רגע לפני שנסעה עם משפחתה לניו־יורק, שם בעלה, ד"ר אפי יהושע, גינקו־אונקולוג, עושה תת־התמחות במרכז הסרטן "ממוריאל סלואן קטרינג".
דניאל, ספרי על התגובות שקיבלת.
"מרגש אותי שכל כך הרבה אנשים קראו את הכתבה", היא אומרת מדירתה במנהטן, "התגובות היו אישיות ולא אוכל לחשוף אותן".
איך החיים בניו־יורק?
"ניו־יורק סבירה לחלוטין. עוד לא התאהבתי".
מה קורה אצלכם מבחינת קורונה?
"האמת היא שדי התנתקתי כאן מכל ענייני הקורונה, לא פתחתי חדשות אפילו פעם אחת מאז שהגענו. שמים מסכות בכל מקום סגור, וכמעט בכל מקום מבקשים לראות אישור על חיסונים. עכשיו גם התחילו סנקציות על הילדים - בלי חיסונים אי־אפשר להיכנס לחוגים, הופעות וכאלה. אז חיסנו".️

נגה ניר נאמן

מה למדנו: גם היא שואפת להפחית סטרס בחיים ולא ממש מצליחה
10 צפייה בגלריה
נגה ניר נאמן
נגה ניר נאמן
נגה ניר נאמן. "קיבלתי אהבה שלא הייתי מוכנה לה"
( צילום: רותם לבל ל"ארטבוק", סגנון: אלין זידקוב ל"ארטבוק")

אוגוסט 2021: מגישת החדשות והפרשנית לענייני צרכנות של חדשות 13 מספרת בכתבת שער על נפילה בזמן העבודה שכמעט הותירה אותה משותקת, על המתח המתמיד בין הקריירה למשפחה ועל הירידה הדרמטית במשקל.
נגה, מה קרה אחרי פרסום הכתבה?
"לפעמים אחרי ריאיון את שומעת קצת ביקורת, הפעם לא שמעתי כזו. קיבלתי אהבה שלא הייתי מוכנה לה. אולי זה קשור לעובדה שחשפתי את הקושי בנכות הזמנית שסבלתי ממנה, זה גרם לאנשים להתחבר אליי".
כשהכתבה פורסמה כבר היית בחופשה משפחתית בת שלושה שבועות בחוף המערבי של ארצות־הברית.
"זה היה הדבר הטוב ביותר שעשיתי ב־2021, נסיעה למקום שבו הפרשי הזמן כל כך גדולים, ולכן שעות שלמות במהלך היום הטלפון שלי לא צלצל. טיילנו בפארקים, מקומות שבהם זה אני, הבעל, הילדים והטבע. לא ראינו אנשים ולא שמענו עברית. חזרנו ישר לחיסון השלישי.
"לפני הנסיעה הרבה אנשים הרימו גבה איך אני טסה. הבת הקטנה שלי לא הייתה מחוסנת כי עוד לא היה אישור. שמרנו עליה כמו על אתרוג, היינו עם מסכות במקומות שבהם אמריקאים הסתכלו עלינו כאילו אנחנו מטורללים, וכשביקשנו לשבת בחוץ הם לא הבינו מה אנחנו רוצים מהחיים שלהם. החופשה הזו הייתה הדבר הכי נפלא שנתתי למשפחה שלי".
תוכניות מיוחדות ל־2022?
"אני קודם כל מנסה לעבור את השנה הזו. זו תקופה מטורפת, מגה־אירוע בתחום שלי, צרכנות ותעופה, עם המדינות האדומות, נתב"ג והפעלת ההגבלות בקניונים. הצורך של אנשים בהקשבה ובעזרה גדל, וגם התחרות גדלה. אני מחוברת אונליין 24/7 ואין שום שיפור במדדי השקט הנפשי (צוחקת). אני אומרת את זה כל שנה וקצת מצחיקה את עצמי: הלוואי שבשנה הבאה אצליח קצת יותר לאזן, להיות עם הילדים יותר, למצוא זמן לשתות קפה בבית קפה קבוע. אבל כנראה שאני מכורה לאדרנלין".

שירה איסקוב

מה למדנו: אפשר להפוך מקורבן למובילת שינוי תודעתי וחקיקתי חשוב
10 צפייה בגלריה
שירה איסקוב שער לאשה
שירה איסקוב שער לאשה
שירה איסקוב. כתבה ב"ניו־יורק טיימס"
(צילום: עדי אורני, סגנון: לימור ריחאנה)

מרץ 2021: שירה איסקוב, שבספטמבר 2020 ניצלה מניסיון רצח על ידי מי שהיה בעלה ואבי בנה, אביעד משה, כיכבה על שער יום האישה. בריאיון סיפרה על חייה החדשים אחרי המעבר ממצפה־רמון לתל־אביב. שבועות ספורים אחר כך נבחרה עדי גוזי, השכנה שהצילה אותה, להיות אשת השבוע של "לאשה", ושתיהן הדליקו משואה ביום העצמאות האחרון. מאז הפכה איסקוב לאחת מנושאות הדגל של המלחמה באלימות נגד נשים. בין היתר סייעה בחקיקת חוק שלילת האפוטרופסות, שלפיו תישלל אפוטרופסות מהורה שרצח או ניסה לרצוח מי מבני המשפחה.
שירה, מה התחדש מאז שדיברנו לאחרונה?
"היו לי הצעות לקמפיינים ולהצטרף לפוליטיקה, אבל עצרתי את זה. נעלמתי מבחירה".
למה?
"אני עדיין בטיפולים ובניתוחים. בספטמבר עברתי ניתוח, ובעוד חודש אצטרך לעבור ניתוח נוסף. החיים שלי הם לא מה שרואים בחוץ. גם הבן שלי עוד צריך לעבור טיפולים, ואני לא יכולה לרוץ עם החלומות של אחרים. המשפט הפלילי (של אביעד משה, אמ"ר) עדיין לא הסתיים. היה דיון של טיעונים לעונש, ואחריו יהיה תאריך לגזר הדין. יש גם דיונים בבית המשפט לדיני משפחה, שאותם אסור לפרסם. לא השתחררתי מבית החולים וזהו, עדיין יש הרבה דברים להתמודד איתם. זו השגרה שלי".
מה עוד כוללת השגרה שלך?
"אני עושה מפגשים על במה מול חברות גדולות ומספרת את הסיפור שלי. קיבלתי הצעות להרצות בארצות־הברית ובגרמניה. כרגע אני לא יכולה לעזוב ולנסוע, גם בגלל הקורונה וגם כי אני והבן שלי עדיין בטיפולים כאמור. לא יקרה כלום אם זה יידחה לעוד שנה. ירצו לשמוע את זה גם בהמשך, אז למה למהר? הכל יקרה בזמן שלו. אני מאוד מאמינה בזה.
"אגב, בתחילת החודש התפרסמה עליי כתבה ב'ניו־יורק טיימס'. הם הגיעו אליי, ישבו אצלי בבית, וסיפרתי להם את הסיפור שלי. בהתחלה הופתעתי - אני בחורה מישראל, למה זה מעניין אותם? אבל מה שעניין אותם היה שינוי החקיקה בישראל בעקבות המקרה שלי".

גנית אורין

מה למדנו: יצאת פעם עם בחור ערבי? אנשים יתקשו להאמין שבאמת התאהבת
10 צפייה בגלריה
גנית אורין
גנית אורין
גנית אורין. "האם המדינה שלנו גזענית? כן. האם יש תקווה? כן"
(צילום: אלעד גרשגורן)

ספטמבר 2021: גנית אורין, קולנוענית ומטפלת רגשית, התראיינה עם צאת הרומן שכתבה, "ארוחה משפחתית" (הוצאת מטר), המבוסס על חייה האישיים. בין היתר סיפרה בריאיון על רומן שניהלה לפני כשלוש שנים עם בחור ערבי שאותו פגשה כשהגיע לביתה במסגרת עבודתו כשליח של הסופרמרקט.
העזת לקרוא טוקבקים לריאיון איתך?
"לא פסחתי על אף טוקבק. התגובות הבנאליות היו: 'לא יכול להיות שבאמת היה קשר של אהבה בין יהודייה לערבי, סביר להניח שהיא הייתה בגיל המעבר עם גלי חום וניצלה אותו, או שהוא חיפש יהודייה שתפתח את הרגליים'. אנשים ביטלו את העובדה שבאמת היה פה קשר של אהבה. היו ערבים שהגיבו: 'אולי אתם מקנאים?'. אנשים כתבו גם 'תתביישי', וגם 'היא נראית כמו סבתא שלי'. בסדר. היו גם גברים שמצאו את הסלולרי שלי והתחילו איתי. מישהו כתב לי: 'יצאתי עם ערבייה, אני מוכן לצאת גם איתך', ומישהו שכתב לי: 'מה אכפת לך? בואי נדבר בטלפון רק לחמש דקות'. זה היה קצת מרתיע".
מה עם תגובות מנשים?
"היו כאלה שסיפרו לי: 'גם לי היה קשר עם ערבי, אבל התביישתי וגם הוא התבייש'. מישהי כתבה שהיה לה קשר עם ערבי, והיום היא נשואה ליהודי ושוקלת לחזור לחבר ההוא. הרגעתי אותה שאם יש לה קשר טוב עם בעלה, היא לא צריכה לחזור לשם".
את בקשר עם הבחור ההוא?
"לא, מבחירה שלו. הוא משתבלל בתוך עצמו. זה הציב לנו מראה, היינו צריכים להתמודד עם זה. החברים שלו חשפו מי זה, הם הצליבו פרטים, וירדו עליו. שאלתי אותו, 'האם מישהו מתעניין מה באמת היה בינינו?', והוא ענה, 'לא, זה לא מעניין אותם'. 'האם יש מצב שהם היו מתחלפים איתך?'. הוא הסכים שיש כזו אפשרות".
מה התובנה שלך מהחשיפה התקשורתית?
"האם המדינה שלנו גזענית? כן. האם יש תקווה? כן. פגשתי מספיק אנשים טולרנטיים שקיבלו את הסיפור שלי".

עו"ד מיה גד

מה למדנו: כשמבטיחים לאנשים כסף מתנה, הם לא רואים בעיניים
10 צפייה בגלריה
עו"ד מיה גד
עו"ד מיה גד
מיה גד. "אנשים צבאו על המשרד"
(צילום: גדי קבלו)

אוקטובר 2021: עו"ד מיה גד התראיינה למדור "אשת השבוע" וסיפרה על זכייתה בתביעה ייצוגית נגד חברת חוגלה־קימברלי, בתום מאבק של עשור. החברה חויבה לשלם כעשרה מיליון שקלים למשפחות שרכשו חיתולים פגומים בין אוקטובר 2010 למרץ 2011, וגד הציעה להורים לפנות ולבקש פיצוי. בעקבות הפרסום קרס הטלפון במשרדה, ואחרי ארבעה ימים נסגר הלינק לרישום תצהירים לקבלת הפיצוי. יותר מ־150,000 משפחות הצליחו להירשם. 12 אלף איש, לדבריה, שלא הצליחו להירשם באתר, הגיעו למשרדה של גד באשקלון, חלקם עתרו לבית המשפט בבקשה להאריך את זמן הרישום, וב־30 בינואר ייערך הדיון בעתירתם.
מיה, נשמע שהיה סוער אצלך במשרד.
"הטלפונים שלנו עבדו 24/7, כולל שישי ושבת, אנשים לא ראו בעיניים. צבאו על המשרד. שכרתי חברת אבטחה וגם הזמנתי משטרה, ובשלב מסוים נאלצתי לעצור את הלינק".
מתי לדעתך ההורים יראו את הכסף?
"רק אחרי שנגיש את כל התצהירים. לצערי היו מי שפנו לבית המשפט בטענה שאני לא עומדת בקצב, ולכן יש להסיר אותי מניהול התצהירים ולמנות עורך דין אחר. אני דווקא נערכתי לזה היטב, היו לי שני עובדים במשרד ועכשיו יש עשרה, וכולנו עבדנו עד השעות הקטנות של הלילה רק בזה. אני מרגישה שזכות גדולה נפלה בחלקי לעזור להביא את התביעה הזו לידי סיום".

דנית גרינשטיין ויוגב אלקיים

מה למדנו: לפעמים החיים רומנטיים יותר מהריאליטי
10 צפייה בגלריה
יוגב אלקיים ודנית גרינשטיין
יוגב אלקיים ודנית גרינשטיין
יוגב אלקיים ודנית גרינשטיין. חוגגים שנה
(צילום: טל שחר)

מאי 2021: יוגב אלקיים מהעונה השנייה של "חתונה ממבט ראשון" מספר לראשונה על סיפור האהבה שהמומחים של "חתונמי" לא צפו: הוא בזוגיות עם דנית גרינשטיין, שאותה הכיר כשעשתה לו תחקיר לתוכנית.
אז מה שלומכם?
יוגב: "בימים אלה אנחנו חוגגים שנה. עשינו טיול של שלושה שבועות באיטליה ויוון, וצירפנו לביתנו חבר על ארבע בשם אוסקר".
במה אתה עובד?
"אני מתקדם בסטארט־אפ שהתחלתי לעבוד בו בשנה האחרונה כמהנדס תוכנה. חוץ מזה, דנית ואני עשינו שיתוף פעולה מסחרי עם חברת אופנה גדולה. אני מאמין שזה בזכות הכתבה".
דנית, מה איתך?
"התחלתי לעבוד כמפיקה במשרד פרסום. אני עובדת עם החבר'ה של הטלוויזיה רק מהצד השני. בחרתי לסיים עם פרק הפרילאנס בחיי ולהתחיל לעבוד כשכירה. זה הצעד הכי חכם שעשיתי".
אי־אפשר שלא לשאול: מה עם חתונה?
יוגב: "משגעים אותנו עם זה. ברור שאנחנו מדברים על זה בינינו. אנחנו כבר שנה ביחד, וזה משהו שמדברים עליו. אם לא היינו רואים עתיד, לא היינו מחזיקים שנה. אבל כשזה יבוא, זה יבוא".
דנית: "אנחנו מדברים על זה. כל דבר בזמנו, אבל אין לי ספק שהוא האחד שלי. חד־משמעית זה הוא".
עדיין יש לכם חברים מהתוכנית?
יוגב: "אני בקשר עם הבנים מהעונה שלי, ולאחרונה גם נוצר קשר עם עומרי קראוס מהעונה החדשה. נפגשנו במקרה ברחוב, נעצרנו והתחלנו לדבר. שנינו עברנו חוויה לא שגרתית שזר לא יבין. אפשר לדבר על זה שעות. מאז נפגשנו כבר כמה פעמים, ואני אפילו חושב לשדך לו מישהי".

טליה ושלומי יפרח

מה למדנו: אהבה אינה תלויה במשקל
10 צפייה בגלריה
טליה ושלומי יפרח
טליה ושלומי יפרח
טליה ושלומי יפרח. "הכתבה הזו הזיזה לאנשים משהו בלב"
(צילום: רועי עידן)

יולי 2021: בני הזוג טליה ושלומי יפרח (ששיחק ב"השוטרים") מתראיינים יחד בעקבות פוסט ויראלי שכתב שלומי. הפוסט נולד כשהוא נשאל באינסטגרם אם מפריע לו שאשתו שמנה, והוא ענה: "שמנה זה לא משהו רע... היא הכי יפה בעולם מבפנים ומבחוץ. בחיים לא אדחוף אותה לרדת במשקל..."
טליה, מצדה, הבהירה: "אני לא מחפשת לברוח מזה שאני שמנה... אישה יכולה להיות יפה במידה 34 וגם במידה 56. אני בטוחה בעצמי ואוהבת את מי שאני... תמיד הייתי שמנה ותמיד חיזקתי את עצמי נפשית".
טליה ושלומי, מה שלומכם?
שלומי: "נהנים מחיי הנישואין. אחרי תקופה שבה גרנו בבית של סבתא של טליה בקריית־מלאכי עברנו לדירה שכורה בעיר. החלטנו להישאר בקריית־מלאכי כי טליה כרגע לא ניידת ויש לה עבודה טובה פה, במרכז לגביית ארנונה של המועצה, וחבל לפספס אותה. חוץ מזה הקמנו עסק, חנות אינסטגרמית לתכשיטים ושעונים ששמה 'שינשלה' (שרשרת במרוקאית). עזבתי את המחלבה בבאר־טוביה שבה עבדתי, וכרגע אני מחפש משהו טוב יותר לעסוק בו. בינתיים אני מכבס ומנקה כל היום מהשעמום".
איפה אפשר לראות אותך מופיע?
"בהצגה בתיאטרון הבימה, 'אני לא רפפורט'".
איך החשיפה בכתבה השפיעה עליכם?
"עד היום מחמיאים לי על כך שהייתי לצדה של טליה. אומרים לי, 'תמסור לאשתך שהיא מהממת'״.
טליה: "הכתבה הזו הזיזה לאנשים משהו בלב. אנשים מזהים אותי ומספרים לי סיפורים שלהם באותו הנושא. אני מתרגשת כל פעם מחדש לדבר על זה".

שרה ואלי לביא

מה למדנו: סובלנות זה חשוב, בעיקר כשהילדות שלך נזרקות מבית הספר בעקבות כתבה
10 צפייה בגלריה
שרה ואלי לביא
שרה ואלי לביא
שרה ואלי לביא. "העברנו את הבנות לבית ספר דתי אחר"
(צילום: אלכס קולומויסקי)

ספטמבר 2021: שרה לביא, מפיקת אירועי יוקרה, סיפרה בריאיון על הזוגיות היוצאת דופן שלה ושל בעלה השני, אלי. היא גדלה בבית חרדי ויצאה בשאלה, הוא נשאר חרדי, והם מגדלים באהבה חמישה ילדים בבית סובלני ואוהב.
שרה, איך צלחת את התגובות שעוררה הכתבה הזו?
"הילדים והחברים פרגנו מאוד. גם בעבודה של בעלי קיבלנו פרגון ותמיכה. אבל הציבור החרדי עצמו עשה עלינו איקס".
באיזה מובן?
"היו בני משפחה שאמרו לבעלי, 'עשיתם טעות ותשלמו עליה'. לאמא שלי היה בהתחלה קשה לקבל את החשיפה. לקח לה זמן לעכל את זה, ולבסוף היא פרגנה. לצערי, מה שעוד קרה זה שהעיפו את הבנות שלי מבית הספר. הן ישבו כמעט חודשיים בבית ולא למדו. הנהלת בית הספר טענה שאם אמא שלהן חילונית, הן לא יכולות להמשיך ללמוד שם. החלטתי לא להיאבק במוסדות, לא רציתי שילמדו שם בכוח. העברנו אותן לבית ספר דתי אחר, ובשנה הבאה הן יעברו לאולפנה, ושם, אני מקווה, הנהלת האולפנה תקבל גם אותי".
ומה עוד חדש בחייך?
"לא מזמן פתחתי עם שותפה, אושרית עידו, משרד בשם 'פוזיטיב הפקות'. המשרדים שלנו באשדוד, ואנחנו עובדות עם חרדים ועם חילונים. אני מקווה להמשיך לצמוח ולהתפתח. מה שכן, מהכתבה יצאתי עם תובנה חשובה: אדם לא צריך לחשוב מה חושבים עליו, אלא לעשות מה שעושה לו טוב ולשדר את זה לסביבה, ובסופו של דבר יקבלו אותו".
  • השתתפו בהכנת הכתבה: אורית מרלין־רוזנצוייג, צפורה רומן, דינה חלוץ, תחיה ברק
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button