מתאימים כמעט לכל דיאטה או לסגנון אכילה. שמרים תזונתיים

קמצוץ של Nooch: למה כדאי שתתבלו את התפריט שלכם בשמרים תזונתיים?

הם חיוניים במיוחד במטבחים טבעוניים כי הם מכילים כמות גבוהה מאוד של ויטמין B12 ובניגוד ללא מעט מאכלים סופר בריאים - הם טעימים מאוד ומזכירים גבינת פרמזן. הנה עוד כמה דברים שכדאי לדעת על שמרים תזונתיים ומה אפשר לעשות איתם במטבח

פורסם:
אם אתם עוקבים אחר מתכונים מארצות הברית, בטח כבר שמעתם על Nooch, או בשמם השני - שמרים תזונתיים (Nutritional Yeast). מדובר בסוג של תבלין שנמצא כיום בכל מטבח בריא שם. וזה לגמרי מוצדק. לשמרים התזונתיים יש ערך תזונתי גבוה והם חיוניים במיוחד במטבחים טבעוניים כי הם מכילים כמות גבוהה מאוד של ויטמין B12 – ויטמין שלא נמצא כמעט בכלל במאכלים שאינם מהחי.
עוד מזונות שכדאי להכניס לתפריט:
היתרון הגדול שלהם הוא שבניגוד ללא מעט מאכלים סופר בריאים הם טעימים מאוד ומזכירים בטעמם גבינת פרמזן. הם גם מתאימים כמעט לכל דיאטה או לסגנון אכילה כי הם דלים באופן טבעי בנתרן ובקלוריות, נטולי שומן, ללא סוכר וללא גלוטן, וכאמור טבעוניים למהדרין. הנה עוד כמה דברים שכדאי לדעת עליהם.
2 צפייה בגלריה
שמרים תזונתיים
שמרים תזונתיים
מעבר לויטמין B12 השמרים התזונתיים מתהדרים גם בכמות נאה של חומצה פולית וויטמיני B
(צילום: shutterstock)

מה זה בכלל שמרים תזונתיים?

שמרים תזונתיים הם בעצם שמרים רגילים, בדיוק כמו אלה שמשמשים להתפחת מאפים. הם עשויים משמרים שנקראים Saccharomyces Cerevisiae, וכיום מכינים מהשמרים האלה שלושה מוצרים:
  • שמרים להתפחת לחם ומאפים
  • שמרים לייצור בירה
  • שמרים תזונתיים

איך מייצרים שמרים תזונתיים?

לא קל לייצר שמרים תזונתיים ולכן לא נהוג להכין אותם בבית, אם כי יש אנשים שנוהגים "להעשיר" אותם עם קמח חומוס או קמח עדשים כדי להוסיף להם חלבון. מכיוון שהם טעימים מאוד אפשר להוסיף להם בקלות מרכיבים בריאים נוספים, אבל לא בכמות גדולה מדי - תוספת של 10%־15%.
כדי לייצר שמרים תזונתיים מגדלים את השמרים הרגילים (שמיועדים לאפייה) במשך כמה ימים על מצע עשיר בסוכר שדומה למולסה. לאחר מכן השמרים עוברים חימום בטמפרטורה גבוהה, כך שהם לא "חיים" ולא יכולים להתפיח מאפים. בהמשך הם עוברים ייבוש ואז גריסה לאבקה, ולבסוף נארזים למכירה כשהם מיובשים ונראים כמו פתיתים של בצל מיובש אבל בגוון צהוב יותר.

למה כדאי שתשלבו אותם בתפריט?

כאמור, השמרים התזונתיים מכילים כמות גבוהה של ויטמין B12 שטבעונים עלולים לסבול מחסר בו כי הוא מצוי רק במוצרים מהחי כמו ביצים, גבינות, חלב, בשר, עוף ודגים. גם צמחונים עלולים לסבול מחסר בוויטמין B12 אם הם לא אוכלים מספיק מוצרי חלב וביצים. מעבר לכך השמרים התזונתיים מתהדרים גם בכמות נאה של חומצה פולית וויטמיני B.

איך משתמשים בהם?

אפשר לפזר שמרים תזונתיים על כל מאכל או תבשיל להעשרת הטעם. נהוג לפזר אותם על פסטות כתחליף לגבינת פרמזן, על פופקורן, על ירקות בתנור ואפילו על סלט ירקות.
שמרים תזונתיים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button