יו"ר סיעת תש"ס מיכאל מלכיאלי ממשיך להתעקש שראש הממשלה בנימין נתניהו קרוב להרכבת ממשלה, ובריאיון הבוקר (שלישי) לאולפן ynet, שבוע לפני פקיעת המנדט, אמר כי "ראש הממשלה הכי קרוב להרכבת קואליציה, בגוש היציב ביותר ובלי זיגזגים".
לדבריו, "כולם חשבו שנפתלי בנט נמצא בגוש השני, אבל בסיבוב הראשון במליאה הוא הצביע איתנו. המסקנה היא שלנתניהו יש את הגוש הכי יציב. הוא הקרוב ביותר להרכבת הקואליציה מול שברירי מפלגות שדבר לא מאחד ביניהן".
- אתה רואה אפשרות שנתניהו זז ונותן למישהו מהגוש שלהם לכהן כר"מ? "אני לא יודע, זאת שאלה לנתניהו".
- הייתה הצעה כזאת לאריה דרעי? "דרעי אמר שהוא לא רוצה להיות ראש ממשלה מהרגע הראשון. הוא הלך לכנסת כדי לדאוג לחלשים ולשקופים, כדי שישראל תמשיך להיות מדינה יהודית. זה לא על השולחן מבחינתו, הוא לא רוצה. אין ספק שדרעי הוא אחד האנשים הכי אהובים היום, ולא רק בגוש שלנו אלא גם בצד השני".
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ונפתלי בנט
בנימין נתניהו ונפתלי בנט
בנט ונתניהו. "הגוש הכי יציב"
(צילום: קונטקט, יונתן זינדל)
- מה עם נפתלי בנט? גדעון סער? זאת אפשרות, מדברים על זה? "ש"ס לא מנהלת מו"מ עם אף אחד, אנחנו הולכים עם נתניהו. הוא מנהל את המו"מ והוא זה שיחזור עם ההצעה שעלתה בידו. הוא מנהל את האירוע, עד עכשיו לא עלו הצעות".
ח"כ מלכיאלי הוסיף כי "כל צעד שש"ס תעשה יעבור את הכרעת מועצת החכמים".
- אתה רואה איך בשבוע הקרוב ניתן להרכיב ממשלה על טהרת הימין? זה קיים בקלפים? "זה קיים. יש את מסלול הביניים שיוציא את כולם באופן מכובד מהסיפור הזה - והוא בחירה ישירה. אם בחירה ישירה תעבור, כולם יידעו להתכנס. העם הריבון יאמר את דברו".
- דרעי עדיין מנסה לתווך? ראיתי אתמול משלחת שהגיעה לגנץ, אתם במשחק הזה? "דרעי מיודד ומוערך מאוד על ידי ראש הממשלה, ויש ביניהם הרבה שיחות. דרעי מעורב בהרבה דברים, חלק גדול מהדברים לא פורסמו ולא יפורסמו. יש ניסיון להגיע להבנות עם כל מי שאפשר כדי שתהיה פה ממשלת ימין חזקה ויציבה".