ח"כ איתמר בן גביר, יו"ר מפלגת עוצמה יהודית שבסיעת הציונות הדתית, התעמת היום (ה') באולפן ynet עם פעיל הליכוד הוותיק שלומי וקנין - שתקף: "תקעתם לנו סכין בגב, אתה וסמוטריץ, בזכותי אתם בכנסת'". חבר הכנסת השיב: "את אמא שלכם מכרתם בשביל ג'ובים".
בן גביר הודיע כי יעביר עוד הערב את לשכתו הפרלמנטרית לשכונת שייח ג׳ראח שבמזרח ירושלים - שבה פרצו מחאות אלימות בימים האחרונים על רקע פינוי אפשרי של כמה משפחות ערביות הגרות במקום. לדבריו, "הצעד נעשה במחאה על אוזלת ידה של המשטרה בכל הקשור להגנה שהיא אמורה לספק לתושבים היהודים בשכונה".
4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר שלומי וקנין
איתמר בן גביר שלומי וקנין
התעמתו באולפן ynet. וקנין ובן גביר
(צילום: הדר יואביאן, אבי חי)
"הייתי צריך לבקש אישור ממנסור עבאס אם לתפוס בכלל מחבלים", אמר בן גביר בהתייחסו להרכבת ממשלה בשיתוף כזה או אחר של המפלגות הערביות, "זאת הייתה הבעיה ואני שמח שהתנגדנו לכך. עכשיו הכדור בידיים של בנט - אם הוא חותך לשמאל אוי ואבוי לכולנו".
מה אתה מצפה שבנט יעשה עכשיו? אתם תעשו מה שבא לכם והוא ירקוד לפי החליל שלכם? "לא, הוא צריך לפעול לפי החליל שהוא הבטיח. הוא הבטיח לציבור שלו שהוא לא יילך עם הרשימה המשותפת, ואני מאמין שהם כבר לא יילכו איתו".
מה היית רוצה? "שעבאס לא ייתן לו, לא הימנעות וגם לא אפשרות להמליך מלכים. הוא אפילו הבטיח שניצן הורוביץ ממרצ לא יהיה שר, אז הוא צריך לקיים".
4 צפייה בגלריה
כוחות משטרה עוצרים פלסטיני ב שייח ג'ראח
כוחות משטרה עוצרים פלסטיני ב שייח ג'ראח
מהומות בשייח ג'ראח, אמש
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
כוחות משטרה עוצרים פלסטיני ב שייח ג'ראח
כוחות משטרה עוצרים פלסטיני ב שייח ג'ראח
יעביר את הלשכה למזרח ירושלים. עימותים במקום
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
"קוראים לכם ברחוב 'בוגדים'". בן גביר וסמוטריץ'
(צילום: יאיר שגיא)
אתה התחייבת לתת ממשלה לנתניהו, למה אתה לא עושה זאת? "אנחנו עשינו את מה שהבטחנו לציבור. אנחנו הבטחנו שנשב עם חמאס? אמרנו 'מה פתאום'. גם בנט הבטיח. מי שתומך בחמאס הוא לא מנסור עבאס? מי שמהלל שהידים? תפסיקו לעשות ממנו 'פוצי מוצי'".
פעיל הליכוד הוותיק שלומי וקנין, שהשתתף בפאנל פוליטי שנערך במשדר במקביל לדבריו של בן גביר, תקף את בכיר הציונות הדתית: "אני אוהב אותך ואני איתך, אבל הזמנים משתנים. ככה ללכת ולהרוס את המפעל שנתניהו הקים? תקעתם לנו סכין בגב. בזכותי אתה בכנסת, אתה וסמוטריץ'".
בן גביר תקף בחזרה: "את אמא שלכם אתם תמכרו בשביל ג'ובים. מה זאת אומרת הזמנים משתנים? יש מחבלים שרוצחים אותנו, יהודים בלוד מפחדים לצאת מהבית כי מרביצים להם, בדרום הארץ גומרים עלינו, פוגעים בחיילים שלנו. אתה רוצה להכשיר מישהו שרוצה לפגוע בחיילים שלנו?".
וקנין הגיב: "ומה אתה חושב, שאם תקום ממשלת שמאל זה ישתנה? תלך איתי ברחוב ותראה איך מדברים עליכם - 'בוגדים, בוגדנים של הימין, אתם שמים לנו מקלות בגלגלים'". בן גביר המשיך: "וקנין, אתה מבייש את העדה שלנו".
בסוף דבריו אמר חבר הכנסת: "אנחנו קוראים לבנט ללא ללכת עם השמאל. אני מאמין שאם הוא יבוא אלינו - תהיה קואליציה".
גלעד כהן השתתף בהכנת הכתבה