טרור הרקטות ובלוני התבערה נמשך, וארגוני הטרור ברצועת עזה העבירו מסר מאיים לישראל. צוותי כיבוי טיפול במהלך היום בשבע שריפות לפחות שפרצו בעקבות בלוני תבערה, רובן בשדות קוצים באזור המועצות חוף אשקלון ואשכול ואחת בחממה בנתיב העשרה. אמש יירטה כיפת ברזל רקטה אחת שנורתה לכיוון שדרות והמועצה האזורית שער הנגב, וצה"ל תקף בתגובה עמדות צבאיות של חמאס בדרום רצועת עזה.
הבוקר דיווח העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי ארגוני הטרור בעזה העבירו מסר לישראל דרך המתווכים, שלפיו הם יגיבו בצורה קשה ונרחבת אם צה"ל ישוב למדיניות החיסולים. לדבריהם, חזרה למדיניות זו תהווה מבחינתם הכרזת מלחמה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ רמזו על החזרה למדיניות החיסולים כמה פעמים במהלך השבוע האחרון.

9 צפייה בגלריה
שריפה באור הנר
שריפה באור הנר
שריפה מבלוני תבערה באור הנר שבעוטף עזה
(צלם: אמנון זיו)

מוצאי שבת נוסף של מחאות

מאות משתתפים בצעדת מחאה מגשר המיתרים לכיכר פריז שבסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים. הצועדים לא קיבלו את אישור המשטרה לקיום התהלוכה, שעוברת דרך שדרות שז"ר, שדרות בן צבי והרחובות בצלאל, בן יהודה וקינג ג'ורג'. לדברי המארגנים, "לא ניתן למשטרה לדכא את המחאה. תפקידה להגן עלינו, ותפקידנו להגן על המדינה הקורסת". לאורך היום הפגינו המוחים נגד הממשלה במאות גשרים ברחבי הארץ.
מתנועת הדגלים השחורים נמסר: "הניסיונות של משטרת נתניהו מחוז ירושלים לדכא את המחאה לא יצלחו. אנו מבינים את רצונו של דורון ידיד להתמנות למפכ״ל- אך זכות המחאה גוברת על רצונותיו של ניצב ידיד. מחאת הדגלים השחורים עומדת לצידם של הצועדים בגאווה גדולה. אנו קוראים למשתתפים להישמע להוראות המשטרה במהלך הצעדה".
9 צפייה בגלריה
הפגנה מול מעון רה"מ בירושלים
הפגנה מול מעון רה"מ בירושלים
המחאה נגד נתניהו, שבוע שעבר
(צילום: עמית שאבי)

האונס באילת: בן 17 נעצר, חשד שפחות מעורבים

המשטרה מדווחת הערב על התקדמות "משמעותית מאוד" בחקירת פרשת אונס הנערה בת ה-16 במלון "הים האדום" באילת. היום נעצרו שני נערים בני 17 מהדרום, בנוסף לשני חשודים שנעצרו בימים האחרונים. אחד הנערים יובא בפני שופט הערב והאחר מחר.
צוות החקירה המיוחד (צח"מ) במרחב לכיש הצליח להגיע להערכה של מספר החשודים המעורבים באירוע. כעת פועלים במרחב לכיש לזיהויים של החשודים, וצפויים מעצרים שלהם בימים הקרובים.
מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם סופר, קיים דיון הערכת מצב עם מפקד מרחב לכיש, ניצב-משנה רונן אבניאלי, ועם צוות החקירה המיוחד שהוקם לחקירת החשד לאונס הנערה. חוקרת נוער מצוות החקירה מלווה את הקטינה וחברותיה.

13 מ-15 חברות מועצת הביטחון מסרבות לסנקציות על איראן

13 מתוך 15 המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם הביעו אתמול את התנגדותן לדרישתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להחזיר את הסנקציות הבינלאומיות על איראן. במכתבים ששלחו טענו כי בקשת ארה"ב מהאו"ם בנושא, שמבוססת על המנגנון שנקבע בהסכם הגרעין, חסרת תוקף, וזאת מכיוון שהאמריקנים פרשו מההסכם לפני שנתיים. טענת ארה"ב היא שמכיוון שהיא חתומה על ההסכם המקורי עדיין ניתנת לה הזכות להפעלת המנגנון.
9 צפייה בגלריה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשיא איראן חסן רוחאני רוחני
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשיא איראן חסן רוחאני רוחני
הסנקציות יחזרו? טראמפ ונשיא איראן רוחאני
(צילום: רויטרס , AP)

תושב שכם החירש שנורה במעבר קלנדיה: "לא יודע למה ירו בי"

וליד, תושב שכם בעל לקות שמיעה ודיבור' שנורה במחסום קלנדיה על ידי מאבטחים אזרחיים משום שחשדו שהוא חמוש בסכין, שחזר את האירוע: "הייתי במחסום כשפתאום ירו בי. אני לא יודע למה, לא היה לי כלום. תודה לאל שאני חי ולא הרגו אותי. המקרה הזה יכול היה לסיים את חיי בלי שאעשה דבר". וליד שוחח אתמול עם כתב ynet בבית החולים שערי צדק תוך שימוש בשפת הסימנים. "אני לא מדבר ולא שומע", העיד על עצמו.
9 צפייה בגלריה
וליד
וליד
נורה במחסום קלנדיה. וליד

"ראש המוסד סבור: טורקיה - סכנה גדולה יותר מאיראן"

ראש המוסד יוסי כהן אמר כי טורקיה תחת שלטונו של רג'פ טאיפ ארדואן מהווה סכנה גדולה יותר מאשר איראן. כך דיווח השבוע רוג'ר בויס, העורך המדיני של ה"טיימס" הלונדוני. לפי בויס, כהן "פלט" את האמירה הזו לפני כ-20 חודשים, בשיחה עם גורמים ממצרים, סעודיה ואיחוד האמירויות. "העוצמה האיראנית שברירית", הוא אמר להם לפי הדיווח הזה. "אבל האיום האמיתי מגיע מטורקיה".
בתוך כך, מנהיג חמאס איסמעיל הנייה נפגש היום עם ארדואן באיסטנבול. בפגישה השתתפו גם סגנו של הנייה, סאלח אל-עארורי, ותת מזכיר המודיעין הטורקי ומי שהיה ראש המודיעין בטורקיה, הקאן פידאן.
9 צפייה בגלריה
איסמאעיל הנייה וארדואן בטורקיה
איסמאעיל הנייה וארדואן בטורקיה
הנייה וארדואן, היום
9 צפייה בגלריה
יוסי כהן ראש המוסד
יוסי כהן ראש המוסד
"האיום האמיתי מגיע מטורקיה". יוסי כהן
(צילום: אלכס קולומויסקי)

מאות שריפות בקליפורניה

מאות שריפות יער משתוללות בימים האחרונים בצפון קליפורניה ובמרכז המדינה. שישה בני אדם נספו עד כה בשריפות, שמתפשטות ואתמול הכפילו את שטחן. גל השריפות הנוכחי הוא מהגדולים שידעה קליפורניה, ומאיים על יישובים קטנים שנמצאים בסמוך ללהבות. בנוסף לאזרחים שנספו, יותר מ-43 כבאים ותושבים נפגעו בשריפות היער.
9 צפייה בגלריה
ארה"ב שריפה שריפות יער קליפורניה
ארה"ב שריפה שריפות יער קליפורניה
שריפות ענק בקליפורניה
(צילום: MCT)

יריבו של פוטין נחת בגרמניה לקבלת טיפול רפואי

מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני נחת הבוקר בגרמניה והועבר לבית החולים "שריטה" בברלין שם הוא אמור לקבל טיפול רפואי. "טיסתו של נבלני נחתה בברלין ומצבו יציב", נמסר בהודעה מטעם קרן Cinema for Peace Foundation שמימנה את העברתו. הדוברת של נבלני, קירה ירמיש, צייצה בתגובה להצהרה כי "זו הוכחה נוספת לכך שלא הייתה שום סיבה למנוע את העברתו אתמול והיה צריך לעשות זאת כמה שיותר מהר".
9 צפייה בגלריה
אלכסיי נבלני ולדימיר פוטין
אלכסיי נבלני ולדימיר פוטין
"לא הייתה סיבה למנוע את העברתו". נבלני ופוטין
(צילום: רויטרס)