אל מול הזעם שעוררה ההסתערות של תומכי דונלד טראמפ על גבעת הקפיטול מפיצים בימים האחרונים גורמים קיצוניים הנמנים עם תומכי הנשיא הרפובליקני תיאוריית קונספירציה: הם טוענים שמי שעמדו מאחורי האירוע הקטלני, שבו מתו חמישה בני אדם, לא היו אנשי ימין קיצוני – אלא פעילי שמאל המשתייכים ל"אנטיפה", אותה תנועה שטראמפ הבטיח להגדיר כארגון טרור ושלה הוא נוהג לייחס מעשי אלימות בלי לספק ראיות. אלא שבדיקה שערכה סוכנות הידיעות AP מעלה מעבר לכל ספק כי ההמון שהסתער על בניין הקונגרס כלל רבים מתומכיו האדוקים ביותר של טראמפ, ולעומת זאת – כצפוי – אין כל ראיה לכך שפעילי שמאל נמנו עם המתפרעים.

18 צפייה בגלריה
ארה"ב עימותים בין משטרה לתומכים של דונלד טראמפ
ארה"ב עימותים בין משטרה לתומכים של דונלד טראמפ
תומכי טראמפ על מדרגות הקפיטול ביום רביעי
(צילום: AFP)
18 צפייה בגלריה
מהומות מפגינים תומכים של טראמפ עם מסכות גז נכנסים ל בית הנבחרים גבעת הקפיטול ארה"ב
מהומות מפגינים תומכים של טראמפ עם מסכות גז נכנסים ל בית הנבחרים גבעת הקפיטול ארה"ב
פריצת הגדרות בכניסה לקונגרס
(צילום: MCT)
לצורך התחקיר שלה בחנה סוכנות AP הוותיקה פוסטים ברשתות החברתיות, מסמכים של בתי משפט ושאר ניירות רשמיים הנגישים וגלויים לציבור, ואספה מהם עדויות על הרקע של יותר מ-120 בני אדם שנעצרו, שהוגש נגדם כתב אישום בגין מהומות הקפיטול – או שזהותם ומעורבותם באירועים האלימים נחשפה בתמונות ובסרטונים שפורסמו בתקשורת מאז יום רביעי.
מהבדיקה עולה כי האספסוף שהסתער על הקפיטול הורכב בעיקרו מתומכים ותיקים של טראמפ, בהם גורמים רשמיים במפלגה הרפובליקנית, תורמים של המפלגה, מיליטנטים מהימין הקיצוני, גזענים המאמינים בעליונות האדם הלבן, אנשי צבא ותומכים של תיאוריית הקונספירציה QAnon, שבמרכזה עומדת הטענה שטראמפ ודמות עלומה בשם Q נלחמים בחשאי ברשת פדופיליה עולמית שבה חברים בין השאר ברק אובמה, הילרי קלינטון, טום הנקס ובית חב"ד. לפי המסמכים המשפטיים נגדם, חלקם היו חמושים בנשק רב, והיו ביניהם פושעים מורשעים, בהם גבר מפלורידה ששוחרר מהכלא אחרי שריצה מאסר בגין ניסיון רצח.
בעידן שבו הפצת דיסאינפורמציה בפוליטיקה האמריקנית היא רעה חולה, לרישומים האלה יש משמעות גדולה, במיוחד אל מול הטענות של אנשי ימין קיצוני ושל כמה נאמנים אדוקים של טראמפ במפלגה הרפובליקנית שהאחראים לאלימות היו בריונים מאנטיפה, ולא תומכי הנשיא. אחד הראשונים לקדם את תיאוריית "המתפרעים מאנטיפה" היה חבר בית הנבחרים מפלורידה מאט גייטס, מנאמניו הגדולים ביותר של טראמפ בקונגרס. "אם הדיווחים נכונים", אמר גייטס במליאת בית הנבחרים רק שעות אחדות אחרי ההתקפה, "הרי שחלק מהאנשים שפרצו היום לקפיטול אינם תומכי טראמפ. הם התחזו לתומכי טראמפ, ולמעשה היו חברים בארגון הטרור האלים אנטיפה". גם המועמדת הרפובליקנית לשעבר לתפקיד סגנית נשיא ארה"ב שרה פיילין השמיעה טענות ברוח זו: "אנחנו לא יודעים מי היו כל המעורבים באירועים הנוראיים האלה שקרו", אמרה, "אני חושבת שהרבה מזה זה החבר'ה של אנטיפה".
18 צפייה בגלריה
מאט גייטס בוועידה הרפובליקנית
מאט גייטס בוועידה הרפובליקנית
מאטס גייטס. "הם התחזו לתומכי טראמפ"
(צילום: AP)
18 צפייה בגלריה
הנשיא עם שרה פיילין. "הרבה מזה זה החבר'ה של אנטיפה"
הנשיא עם שרה פיילין. "הרבה מזה זה החבר'ה של אנטיפה"
הנשיא עם שרה פיילין. "הרבה מזה זה החבר'ה של אנטיפה"
(צילום: AP)
סטיבן דנטואונו, האחראי על משרד השטח של ה-FBI בוושינגטון, אמר לכתבים בפירוש כי לחוקרים אין שום אינדיקציה לכך שפעילי אנטיפה פעלו במסווה כתומכי טראמפ במהומות ביום רביעי.
ככל שחולפות השעות, מתברר שהפריצה לקפיטול הייתה אלימה ומסוכנת עוד הרבה יותר מכפי שהסתמן ביממה שלאחר האירועים. בסרטונים ותמונות מהמהומות שהמשיכו לצוץ ביממה האחרונה נראו בין השאר התוקפים מוחצים שוטר מדמם באמצעות דלת בעודו זועק מכאבים, ותוקפים באלימות קשה עוד שניים. התברר כי רבים מהם צעקו בעודם פורצים פנימה "לתלות את מייק פנס", וחלקם דרשו לדעת היכן נמצאת יו"ר בית הנבחרים, הדמוקרטית ננסי פלוסי. פלוסי עצמה אמרה שלשום כי יש ראיות לכך שמאחורי הפריצה עמדה קבוצת אנשים שנערכה היטב מראש ושהיו לה מנהיגים והוראה, "וההוראה הייתה ללכת ולתפוס אנשים".

משאית נשק ואימוג'י שטן

בתחקיר שלה מצאה סוכנות AP כי רבים מהמתפרעים הם אכן אנשים שאחרי הבחירות בנובמבר שיתפו בטוויטר את הטענות חסרות הבסיס של טראמפ שהבחירות נגנבו ממנו במסגרת מבצע הונאה נרחב, ושכמה מהם אף איימו בגלוי להשתמש באלימות נגד דמוקרטים ונגד רפובליקנים שלדעתם אינם נאמנים מספיק לנשיא. במהלך המהומה בקפיטול ביום רביעי העבירו חלקם שידורים חיים ופרסמו תמונות של עצמם מתוך בניין הקונגרס, ואחר כך רבים מהם התרברבו במעשיהם.
18 צפייה בגלריה
ארה"ב עימותים בין משטרה לתומכים של דונלד טראמפ
ארה"ב עימותים בין משטרה לתומכים של דונלד טראמפ
מסתערים על דלתות הקפיטול בשבוע שעבר
(צילום: AFP)
18 צפייה בגלריה
עמוד תלייה שהוקם ב הפגנה עימותים מהומות ב וושינגטון בליד גבעת הקפיטול ארה"ב הפגנה של  תומכי טראמפ
עמוד תלייה שהוקם ב הפגנה עימותים מהומות ב וושינגטון בליד גבעת הקפיטול ארה"ב הפגנה של  תומכי טראמפ
עמוד תלייה שהוצב מול הקפיטול. תומכי טראמפ קראו לתלות את מייק פנס
(צילום: AFP)
עד כה עצרו כוחות הביטחון בארה"ב לפחות 90 בני אדם, והאישומים נגדם נעים בין עבירות קלות יחסית של הפרת עוצר לעבירות חמורות יותר כמו תקיפת שוטרים, החזקת נשק בלתי חוקית והשמעת איומים נגד יו"ר בית הנבחרים פלוסי.
אחד הנאשמים הוא לוני לרוי קופמן, סבא בן 70 מאלבמה, שנסע כל הדרך לוושינגטון כדי להשתתף בהפגנת המחאה שארגן טראמפ נגד אישור תוצאות הבחירות תחת הכותרת "מצילים את אמריקה". הוא הגיע לוושינגטון במשאית עמוסה בכלי נשק, בהם רובה סער, מחסניות עמוסות קליעים, שלושה אקדחים ו-11 מכלים מלאים בחומר נפץ. המשאית התגלתה במבצע ביטחוני שאליו יצאו כוחות הביטחון בוושינגטון בשעת ההסתערות על הקונגרס, אחרי ששני מטעני צינור התגלו ונוטרלו במטה המפלגה הדמוקרטית ובזה של הרפובליקנית. כלבים שאולפו לרחרח ולזהות חומרי נפץ השתתפו במבצע, וקופמן נעצר כשחזר לרכב. נכדו, ברנדון, סיפר ל-AP כי סבו הוא רפובליקני וכי הוא השמיע דברי הערצה לטראמפ בכינוסים משפחתיים בחגים. לדבריו לא ברור לו מדוע הגיע לוושינגטון הבירה כשהוא חמוש בכלי נשק כמו לקראת מלחמת אזרחים.
18 צפייה בגלריה
 ארה"ב מהומות וושינגטון קונגרס מפגין בחדר של ננסי פלוסי
 ארה"ב מהומות וושינגטון קונגרס מפגין בחדר של ננסי פלוסי
אחד הפורצים בלשכתה של יו"ר בית הנבחרים פלוסי
18 צפייה בגלריה
ארה"ב עימותים בין משטרה לתומכים של דונלד טראמפ
ארה"ב עימותים בין משטרה לתומכים של דונלד טראמפ
גז מדמיע נגד המתפרעים תומכי הנשיא. ביקורת על הכוח הדליל
(צילום: AFP)
כתב אישום הוגש גם נגד קליבלנד גרובר מרדית' ג'וניור, תושב ג'ורג'יה שבעקבות הפסדו של טראמפ לביידן במדינתו, וסירובן של הרשויות שם להטות את התוצאות לטובת טראמפ, הפגין לפני שבועות אחדים מול ביתו של מושל ג'ורג'יה בראיין קמפ, מי שאותו טראמפ מאשים בפומבי בהפסד. גם מרדית' נסע לוושינגטון במיוחד כדי להשתתף בהפגנת "מצילים את אמריקה", אבל הוא הגיע באיחור בגלל תקלת פנסים ברכבו. לפי מסמכים רשמיים מבית המשפט, ביום המהומות כתב לחברים ולבני משפחה שהוא בדרכו לוושינגטון DC חמוש בנשק רב, ולהודעה צירף אימוג'י של פני השטן. עוד כתב שהוא שוקל לירות בראשה של יו"ר בית הנבחרים פלוסי או לדרוס אותה: "אני צופה שבתוך 12 יום, רבים במדינה שלנו ימותו", כתב. אחד המשתתפים בקבוצה שבה כתב מרדית' את הדברים סיפק צילומי מסך שלהם ל-FBI, והבולשת הפדרלית הצליחה לאתר את מרדית' במלון הולידיי אין בבירה, מרחק קצר מהקפיטול, ולעצור אותו. החוקרים מצאו ברשותו רובה, אקדח, כ-100 קליעים וסמים.
גבר אחר שנעצר בגלל הקשר שלו למהומות, מייקל תומס קורזיו, שוחרר רק ב-2019 מהכלא בפלורידה, שם ריצה שמונה שנות מאסר בגין ניסיון רצח. לפי מסמכים רשמיים של בית המשפט שם, הוא ירה בבן הזוג של חברתו לשעבר במהלך עימות ביניהם בביתה.

חולצה עם Q: "חשב שטראמפ מדבר אליו"

במהומות הקפיטול, נזכיר, מתו חמישה בני אדם. אחד מהם הוא השוטר בראיין סיקניק, תומך טראמפ בעצמו, שניסה לחסום את המפגינים וספג מכה בראשו ממטף כיבוי אש. כל הארבעה האחרים הם מפגינים תומכי טראמפ: אחת, אשלי באביט בת ה-35, נורתה למוות על-ידי שוטר בשעה שניסתה לפרוץ למליאת בית הנבחרים, ושלושת האחרים – קווין גריסון, בנג'מין פיליפס ורוזן בוילנד – מתו מ"מצבי חירום רפואיים". אחותה של בוילנד העידה כי היא הייתה מאמינה אדוקה של תיאוריית הקונספירציה QAnon. בעמוד הפייסבוק שלה פרסמה תמונות וסרטונים המהללים את טראמפ ומפיצים תיאוריות מופרכות, בין השאר אחת שלפיה ארגון צללים מנצל את מגפת הקורונה כדי לגנוב את הבחירות.
18 צפייה בגלריה
שלט של Q תנועת QAnon או Qanon ב עצרת של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ פנסילבניה 2018
שלט של Q תנועת QAnon או Qanon ב עצרת של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ פנסילבניה 2018
ה-Q, סמל תיאוריית הקונספירציה, בהפגנה של תומכי טראמפ ב-2018
(צילום: AP)
בתחקיר שלה מצאה סוכנות AP שאמונות הקשורות ל-QAnon היו נפוצות בקרב התומכים של טראמפ שנענו לקריאתו להגיע למחאה בוושינגטון. כך למשל דאג ג'נסן, בן 41, שנעצר ביום שישי באייווה אחרי שחזר לביתו מהמהומות, תועד במהלך ההתפרעויות מתעמת עם שוטרים מחוץ לאולם הסנאט כשלגופו חולצה שעליה כתובים בגדול האות Q, סמל תיאוריית הקונספירציה, והביטוי "בִּטחוּ בתוכנית", שגם הוא מזוהה איתה. בסרטון מההסתערות נראה ג'נסן, אף הוא לבן, רודף אחרי שוטר שחור במעלה גרם מדרגות פנימי, כשהמוני מפגינים אחרים דולקים אחריו. השוטר נשמע קורא לעברם כמה פעמים "לכו אחורה", ללא הועיל.
אחיו הגדול של ג'נסן סיפר ל-AP כי זה אכן האמין בכל לבו בתיאוריית QAnon. "לתחושתי הוא הושפע מאוד מהאינטרנט, והוא בלבל ועיוות את תפיסותיו בנוגע לדברים מסוימים", סיפר האח, שהזדהה בעצמו כרפובליקני תומך טראמפ. "כשדיברתי איתו, הוא חשב שאולי זה טראמפ אומר לו מה לעשות". מעסיקיו של ג'נסן הודיעו ביום שישי כי פיטרו אותו בעקבות מעורבותו בפרעות. גם מעסיקים אחרים ברחבי ארה"ב פיטרו בימים האחרונים רבים מהפורעים.
טארה קולמן, אמא בת 40 שגרה בלנקסטר, פנסילבניה, נעצרה בקפיטול בגין הפרת עוצר והסגת גבול. בעמוד הפייסבוק שלה היא פרסמה בעבר כתבות התומכות בתיאוריית הקונספירציה QAnon, שלפיהן קיים קשר של רשת דיפ-סייט שמטרתה לפגוע בילדים. גם ג'ייק צ'נסלי, מי שהתפרסם כ"וויקינג מהקפיטול" אחרי שפרץ לקונגרס כשלראשו קסדה מעוטרת בקרניים ולגופו פרווה, קעקועים ואיפור כבד, נודע כתומך של תיאוריית הקונספירציה, ואף כינה את עצמן "השָמָן של QAnon". קונספירטורים מהימין הקיצוני ניסו לנצל את העובדה שבעבר ניסה לשווק את עצמו כשחקן וטענו כי מדובר למעשה בפעיל שמאל שנשכר והסווה את עצמו, אבל בפועל הוא תועד מפגין למען טראמפ בשלל עצרות בשנה האחרונה, בכלל זה חודשים ארוכים לפני הבחירות.

כובע MAGA ופסלי קונפדרציה

בין המתפרעים בוושינגטון היו גם אנשי צבא לשעבר. אחד מהם הוא איש חיל האוויר לשעבר לארי רנדל ברוק ג'וניור, תושב טקסס, שלפי מסמכי בית משפט זוהה בתוך אולם הסנאט כשלראשו קסדה צבאית ולגופו אפוד מגן. הוא נראה גם מחזיק שני אזיקונים.
עוד נמנו עם הפורצים חברים בארגון הניאו-פאשיסטי Proud Boys, אותו ארגון שבספטמבר אשתקד, בעימות הנשיאותי מול ג'ו ביידן, טראמפ נמנע מלקרוא לו מפורשות להימנע מאלימות סביב הבחירות, אף שהתבקש לעשות זאת. אחד מאנשי הארגון שנעצרו הוא ניקולס אוקס, בן 34, שבמהלך הפריצה לקפיטול פרסם בטוויטר תמונה שלו מעשן סיגריה בתוך בניין הקונגרס. החוקרים זיהו אותו בקלות, גם משום שברשת זמינות תמונות שלו מהימים שבהם רץ אשתקד לתפקיד חבר בבית המחוקקים של הוואי. הוא נעצר בסוף השבוע עם שובו לביתו בהוואי.
18 צפייה בגלריה
ארה"ב וושינגטון מהומות קפיטול קונגרס ניק אוקס מצד ימין
ארה"ב וושינגטון מהומות קפיטול קונגרס ניק אוקס מצד ימין
ניקולס אוקס (מימין) מצטלם עם סיגריה בתוך בניין הקונגרס
עצור אחר מ-Proud Boys, ג'יי רוברט תקסטון בן ה-46 מצפון קרוליינה, נתפס ליד הקפיטול בגין הפרת העוצר שהוכרז באזור. בשנת 2019 הזדהה בתקשורת המקומית כחבר הארגון, ובתמונה מאותה השנה הוא נראה חובש כובע עם הכיתוב Make America Great Again של תומכי טראמפ, במהלך מחאה על הסרת פסלים המזוהים עם צבא הקונפדרציה, שרבים רואים בהם שריד של אמונות גזעניות.
בקפיטול נעצר גם וויליאם ארתור לירי, תושב ניו יורק, והוא עצמו אמר ל-AP שהוא מאמין בכל לבו שהבחירות נגנבו מטראמפ ושנסע לוושינגטון כדי להפגין את תמיכתו. הוא סיפר כי הוא אינו בוטח במידע המתפרסם בתקשורת הממוסדת, וכי אחד המקורות העיקריים שמהם הוא שואב מידע הוא אתר Infowars, אתר המשמש אנשי ימין קיצוני ומקדם תיאוריות קונספירציה. לירי מכחיש שנכנס לקפיטול, וטוען שלמרות זאת הוחזק על-ידי המשטרה יותר מ-24 שעות ושהטלפון שלו הוחרם. "הם התייחסו אלינו כמו לחיות", התלונן.

אורות ירוקים מהבהבים

עצורה אחרת היא כריסטינה מלימון, בת 28, שבאה להפגין עם אמה והופרדה ממנה אחרי שהשתיים נעצרו על-ידי המשטרה בגין הפרת עוצר והסגת גבול. מלימון, שהגיעה לוושינגטון מפורטלנד, אורגון, היא סגנית היו"ר של ארגון בשם "הרפובליקנים הצעירים של אורגון", ובאתר הארגון מוצגת כשגרירה של ארגון תומכי טראמפ בשם Turning Point USA. חשבון האינסטגרם שלה מלא בתמונות שצולמו באירועים של טראמפ, בהם "הפגנת המיליון של MAGA" שנערכה בוושינגטון בחודש שעבר. היא פרסמה גם תמונות שלה עם דונלד טראמפ ג'וניור, בנו של הנשיא, ועם רוג'ר סטון, מקורבו של טראמפ שהורשע בשיבוש הליכי משפט וקיבל מטראמפ חנינה מפוקפקת ערב חג המולד.
18 צפייה בגלריה
ארה"ב עימותים בין משטרה לתומכים של דונלד טראמפ
ארה"ב עימותים בין משטרה לתומכים של דונלד טראמפ
משתלטים על כמה מהפורצים בתוך הקפיטול
(צילום: AFP)
18 צפייה בגלריה
ארה"ב עימותים בין משטרה לתומכים של דונלד טראמפ
ארה"ב עימותים בין משטרה לתומכים של דונלד טראמפ
כלי נשק שלופים נגד מפגינים המבקשים לפרוץ לאולם בית הנבחרים
(צילום: AFP)
18 צפייה בגלריה
ארה"ב עימותים בין משטרה לתומכים של דונלד טראמפ
ארה"ב עימותים בין משטרה לתומכים של דונלד טראמפ
מחוץ לקפיטול. מפגינים הגיעו חמושים בנשק
(צילום: AP)
בתקשורת המקומית באורגון דווח באוגוסט האחרון כי מלימון הייתה מראשי המארגנים של משט למען טראמפ שנערך בנהר מקומי. היא שימשה גם כמשקיפה מטעם הרפובליקנים בג'ורג'יה בבחירות האחרונות, ובאירוע שארגן קמפיין טראמפ בדצמבר היא טענה שראתה מכונות הצבעה בג'ורג'יה עם אורות ירוקים חשודים מהבהבים, שאותם פירשה כסימן לכך שהאקרים מבחוץ שולטים בחשאי במכשירים – טענה שנדחתה בתוקף גם על-ידי פקידי הבכירות הרפובליקנים של ג'ורג'יה שניהלו את ההצבעה שם.
18 צפייה בגלריה
ארה"ב מהומות וושינגטון קפיטול אחד המתפרעים דרק אוונס מחוקק ממערב וירג'יניה
ארה"ב מהומות וושינגטון קפיטול אחד המתפרעים דרק אוונס מחוקק ממערב וירג'יניה
המחוקק ממערב וירג'יניה דרק אוונס. נאלץ להתפטר
(צילום: Perry Bennett/West Virginia Legislature via AP)
בין העצורים היה גם בראד רקסטיילס, תורם של המפלגה הרפובליקנית ומנכ"ל של חברת ניתוח נתונים משיקגו, שהיה חלק מקבוצה שהתעמתה עם שוטרים בתוך הקפיטול. לפי מסמכים רשמיים, במהלך עונת הבחירות של 2020 הוא תרם לקמפיין טראמפ יותר מ-25 אלף דולר. אחרי הפריצה לקפיטול בשבוע שעבר הודה כי היה שותף למעשה, והחברה שלו פיטרה אותו.
עם הפורעים נמנה גם דרק אוונס בן ה-35, מחוקק רפובליקני שרק לאחרונה הושבע לחבר בבית המחוקקים של מערב וירג'יניה, וביום שבת הוא נאלץ להתפטר. במהלך הפריצה לקונגרס הוא העביר שידור חי שבו תיעד את עצמו ואת חבריו נכנסים בכוח לקפיטול.

300 עצורים מול 90: כשהמפגינים הם שחורים

אחת הסיבות לזעם בצד הדמוקרטי על התנהלות כוחות הביטחון במהומות הקפיטול הייתה הניגוד החריף בין הכוחות הגדולים שהוצבו בוושינגטון בשנה שעברה לקראת הפגנה לא-אלימה של תומכי תנועת Black Lives Matter, הפועלת נגד הפגיעה של שוטרים באזרחים שחורים, לבין הכוחות הדלילים-משהו שהוצבו שם לקראת בואם של תומכי טראמפ. גם העובדה שהכוחות האלה כמעט שלא הפעילו כלי נשק נגד המפגינים למען הנשיא, אף שהמפגינים היו אלימים למדי, עוררה תרעומת.
18 צפייה בגלריה
ארה"ב מהומות קפיטול הפגנת שחורים Black Lives Matter ב קונגרס יוני 2020
ארה"ב מהומות קפיטול הפגנת שחורים Black Lives Matter ב קונגרס יוני 2020
תומכי טראמפ בקפיטול ביום רביעי, ומפגיני Black Lives Matter אשתקד
(צילום: AP)
18 צפייה בגלריה
ארה"ב מהומות קפיטול הפגנת שחורים Black Lives Matter ב קונגרס יוני 2020
ארה"ב מהומות קפיטול הפגנת שחורים Black Lives Matter ב קונגרס יוני 2020
מוחים על האלימות נגד שחורים, מול הקפיטול ביוני האחרון
(צילום: AP)
"אמא שלי אמרה לי 'אם את היית עושה את זה, היו יורים בך'", אומרת ביאטריס מנדו, תושבת וושינגטון שהשתתפה בהפגנות המחאה על האלימות המשטרתית נגד שחורים בשנה שעברה. "היא צודקת. אם המפגינים היו שחורים, היו מאות מתים, אם לא יותר". גם הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ציין בנאומו ביום חמישי את ההבדל החד: "אף אחד לא יכול לומר לי שאם המפגינים האלה היו אנשי Black Lives Matter הם לא היו מקבלים יחס מאוד-מאוד שונה מזה שקיבלו הביריונים האלה שהסתערו על הקפיטול".
במהלך ההפגנות בקיץ האחרון, כוחות הביטחון בוושינגטון השתמשו בגז מדמיע, רימוני הלם וכדורי גומי כדי לסלק מפגיני Black Lives Matter לא-אלימים שהתאספו מול הבית הלבן, וכל זאת רק כדי לאפשר לנשיא טראמפ לצעוד לכנסייה סמוכה ולהצטלם שם מחזיק ספר תנ"ך. בערב ההוא עצרה משטרת וושינגטון קרוב ל-300 בני אדם, ואילו במהומות הקונגרס נעצרו עד כה רק כ-90, וגם לשם מעצרם של אלה נדרשו כמה ימים. "הם התייחסו אלינו כמו לאויב", אמרה אבי קנחו, תושבת העיר בת 29, על המהומות בקיץ. "איפה היה הזעם הזה ביום רביעי האחרון? למה הם התייחסו לאנשים האלה כמו לחברים?".