2 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל אביב כוכבי בשיחה עם לוחמי מגלן
הרמטכ"ל אביב כוכבי בשיחה עם לוחמי מגלן
הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי
(צילום: דובר צה"ל)
לרשימה המתארכת של האישים שהפרו את הוראות הסגר הצטרף גם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי - שאירח את הורי אשתו בחג.
לפי הדיווח הערב (יום ה') בחדשות קשת, בערב סוכות האחרון אירח כוכבי בביתו ביישוב קהילתי בצפון הארץ את הורי אשתו יעל למרות ההנחיה הברורה בתקנות שאסור לאדם להתארח בבית אחר ללא קשר למגבלת המרחק.
כוכבי מסר בתגובה: " לאורך כל תקופת הסגר אני מקפיד לקיים את הנחיות המדינה והצבא באדיקות. במוצאי יום הכיפורים, הגיעו הוריה של אשתי, הגרים במרחק שלושה בתים מאיתנו, ושהו בחצר הבית בלבד, תוך שמירת מרחק ועטיית מסיכות, וזאת מתוך הבנה מוטעית שההנחיות מאפשרות מפגש בשטח פתוח. לא העלנו בדעתנו שאנו עוברים על ההנחיות. אני מצר על האירוע ולוקח אחריות מלאה". מדובר צה"ל נמסר מוקדם יותר: "הרמטכ"ל נמנע לאורך כל התקופה מלארח ולהתארח שלא על-פי ההנחיות. בערב המדובר הגיעו הורי אשת הרמטכ"ל, הגרים במרחק שלושה בתים ושהו בחצר הבית בלבד, תוך שמירת מרחק ועטיית מסכות, וזאת מתוך הבנה מוטעית שההנחיות מאפשרות מפגש בשטח פתוח. הרמטכ"ל מצר על כך ומקבל אחריות מתוך הבנת החשיבות העליונה בשמירה על ההנחיות".
כוכבי מצטרף לרשימה לא מחמיאה של שורת פוליטיקאים ואנשי ציבור שהפרו את ההנחיות רק בשבוע האחרון. אתמול נחשף ב"ידיעות אחרונות" כי בזמן הסגר ובניגוד להנחיות הסתפרה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. בניגוד לרה"מ, שרשאי לשירותים מסוג אלו, לאשתו אין תפקיד רשמי המצדיק זאת.
שלשום נחשף ב-ynet כי בנו של יו"ר ימינה נפתלי בנט אירח ביום כיפור את חברתו. בנט אמר כי הוא "לוקח אחריות".
2 צפייה בגלריה
מפרי בידוד סגר קורונה חזי לוי מיקי לוי שרה נתניהו נדב ארגמן גילה גמליאל נפתלי בנט
מפרי בידוד סגר קורונה חזי לוי מיקי לוי שרה נתניהו נדב ארגמן גילה גמליאל נפתלי בנט
כוכבי לא לבד - מפרי הסגר מהשבוע האחרון. מנכ"ל משרד הבריאות: "מוקיע את התנהלותם"
(צילום: אבי מועלם, אלכס קולומויסקי, EPA, אוהד צויגנברג, אופיר יצחק)
עוד קודם לכן נחשף כי טרם נדבקה בנגיף, השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל שהתה בבית כנסת בטבריה ביום כיפור, 150 ק"מ מביתה שבתל אביב. השרה צפויה להיענש במישור המינהלי והיא תיקנס, ככל הנראה, בסך של 5,000 שקלים.
בנוסף, גם ראש השב"כ נדב ארגמן אירח בסוכות בביתו בני משפחה, בניגוד להנחיות. היום פרסם ארגמן הודעה בה נכתב כי "עם חזרתו מנסיעת עבודה בחו"ל בה שהה ביומיים האחרונים, ראש השירות מאשר כי בשבת האחרונה ביקרו בבית המשפחה בתו החיילת, לאחר חודש וחצי שלא הייתה בבית, ובתה של רעייתו, בעלה ובנם התינוק, עליו משגיחה רעייתו במהלך ימות השבוע".
"בניגוד לדיווח, היחידים ששהו בבית הם ילדיו וילדיה של רעייתו", אמר ארגמן. "סך הנוכחים, כולל בני הבית הקבועים, היה 8 אנשים, אשר שהו באוויר הפתוח. כמו כן, בתו אינה מתגוררת קילומטרים רבים ממנו (כמצוין בדיווח) - מדובר בחיילת המתגוררת לסירוגין בבית אביה ובבית אימה".