4 צפייה בגלריה
חולה קורונה ב בית חולים ב קליפורניה ארה"ב
חולה קורונה ב בית חולים ב קליפורניה ארה"ב
בית חולים בקליפורניה שבארה"ב
(צילום: gettyimages)

יותר משני מיליון מתים בעולם, אירופה זועמת על צמצום במשלוחי פייזר

בתוך כך, אוניברסיטת ג'ון הופקינס, שעוקבת אחר התפשטות הנגיף בעולם, דיווחה אמש כי יותר משני מיליון בני אדם מתו מקורונה ברחבי העולם. במקביל, חברת התרופות פייזר אישרה אתמול כי היא מצמצמת באופן זמני את משלוחי החיסונים לאירופה למרות שהגדילה את הייצור לשני מיליארד מנות בשנה. דוברת החברה אמרה לסוכנות הידיעות AP כי המחסור יורגש במדינות אירופה עד לתחילת פברואר.
משרד הבריאות הגרמני היה זה שדיווח על כוונתה של פייזר לצמצם את המשלוחים, לאחר שהחברה הודיעה שלא תעמוד בהתחייבותה לספק את החיסונים בשבועות הקרובים. לפי רויטרס, שבדיה, דנמרק, פינלנד, ליטא, לטביה ואסטוניה פנו לפייזר בניסיון ללחוץ עליה להעביר את המשלוחים בזמן. "המצב הנוכחי בלתי נסבל", כתבו נציגי המדינות. "מלבד ההשפעה על לוחות הזמנים של מבצעי החיסונים, צמצום המשלוח פוגע גם באמינות החיסון".
4 צפייה בגלריה
אבו מאזן
אבו מאזן
אבו מאזן
(צילום: רויטרס)

לראשונה מ-2006: אבו מאזן הכריז על בחירות לפרלמנט ולנשיאות ברשות הפלסטינית

הנשיא הפלסטיני אבו מאזן חתם אמש על צו שמורה על בחירות ברשות הפלסטינית. לפי הצו, הבחירות שייערכו לראשונה מאז 2006 יתקיימו בהדרגה לשלושה מוסדות: המועצה המחוקקת שהיא הפרלמנט הפלסטיני, הנשיאות הפלסטינית והמועצה הלאומית הפלסטינית. הבחירות למועצה המחוקקת ייערכו ב-22 במאי, והבחירות לנשיאות הפלסטינית ייערכו ב-31 ביולי. הבחירות צפויות להיערך במקביל בגדה המערבית וברצועת עזה בהתאם להסכמות שהושגו בין פתח לחמאס.
ההחלטה על קיום הבחירות התקבלה אחרי שמנהיג חמאס איסמעיל הנייה שלח לאבו מאזן איגרת רשמית לפני כמה שבועות, ובה הוא הציע לו להביא לסיום הפילוג בין הצדדים תוך שהוא מוותר על התנאי שחמאס התעקש עליו - קיום בחירות במקביל לשלוש המוסדות: הפרלמנט, הנשיאות והמועצה הלאומית הפלסטינית. אבו מאזן קיבל בברכה את האיגרת ובכירים פלסטינים הכריזו כי הוא צפוי להודיע על קיום בחירות הדרגתיות לשלושת המוסדות אחרי שמדינות ערב ורוסיה הביעו גם הן את תמיכתן.

ראשי רשויות ערבים נגד המפגש עם נתניהו: "111 נרצחו והוא לא דיבר מילה"

ראשי רשויות ערבים קוראים להחרים את הפגישה שאמורה להתקיים מחר (יום ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו באמצעות הזום. את הפגישה יזם יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, בתיאום עם יו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות מודר יונס, אך ראשי רשויות בכירים בוועד טענו בפוסטים זועמים שמדובר בניצול פוליטי של אוזלת היד של הממשלה במאבק באלימות.
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ביקור קופת חולים כללית נצרת
בנימין נתניהו ביקור קופת חולים כללית נצרת
עימותים לקראת ביקור נתניהו בנצרת
(צילום: EPA, AFP)
החלטתם של ראשי הרשויות נובעת גם מקריאותיהם של אזרחים ערבים רבים שלא להשתתף במפגש עם נתניהו, וטענו שאחרי הבחירות נתניהו לא יבקר ביישובים הערביים ולא יתייחס לבעיותיהם. "111 נרצחו ונתניהו לא דיבר מילה", טען אחד מהם. "מה הוא יכול להוסיף עכשיו?". בנוסף, בחברה הערבית יש ציפייה שראשי הרשויות יגיעו גם להפגנות נגד האלימות - ולא רק יחרימו מפגש עם נתניהו.
נתניהו מחזר בימים האחרונים אחרי הקול הערבי, וביקר בין היתר בטירה, נצרת ובאום אל פחם. בנצרת הוא אף התייחס לאמירתו המפורסמת מבחירות 2015, שלפיה "המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי", וטען כי "במשך שנים גורמים פוליטיים עיוותו את דבריי בבחירות של 2015. אמרתי אז ואומר גם היום - כוונתי לא הייתה להזהיר מעצם ההצבעה של אזרחי ישראל הערבים. כל אזרחי ישראל, יהודים וערבים כאחד, צריכים להצביע. כוונתי הייתה להתריע נגד הצבעה לרשימה המשותפת". עם זאת, נתניהו הזהיר מפורשות באותו סרטון כי "המצביעים הערבים" הם שנעים ב"כמויות אדירות לקלפי", ולא הזכיר כלל את הרשימה המשותפת.

בשלושה ימים: 154 חולי קורונה נפטרו

154 חולי קורונה נפטרו בשלושה ימים. מנתוני משרד הבריאות עולה כי ביום שני נפטרו בישראל 50 חולים, ביום שלישי 52 וביום רביעי גם כן 52. מדובר במספר שיא ליום אחד. אתמול נפטרו 11 חולים נוספים ובכך עמד מספר הנפטרים בישראל מאז פרוץ המגפה ל-3,910.


כבישי ת"א ריקים - הטיילת והפארקים עדיין מלאים

מבצע המחסומים המשטרתי מנע אמנם את התנועה בכבישים והפחית את התנועה ברחובות - אך מבלים רבים יצאו לשטחים הציבוריים בת"א, ואלה שלא עמדו במגבלת אלף המטרים נדרשו לחזור לביתם. המשטרה חסמה מתקני ספורט בטיילת, המתאמנים השתמשו בהם בכל זאת. צפו בתיעודים ובתמונות משבת שנייה של סגר.

תושבים שמתגוררים סמוך לכיכר דיזנגוף העידו כי המשטרה ביצעה אכיפה רבה במקום, שבמהלכה שוטרים שהסתובבו בכיכר תשאלו אותם לגבי מקום מגוריהם כדי לוודא שהם עומדים במגבלת אלף המטרים מהבית. צעירים שהגיעו לכיכר מאזורים אחרים בעיר התבקשו להתפנות מהמקום.
ממשטרת ישראל נמסר כי "במסגרת המאמץ הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, המשטרה מבצעת מגוון פעילויות אכיפה, פיקוח ומניעה של הגבלות התנועה, ההתקהלות והמסחר בת״א ובכל רחבי הארץ. בכדי למנוע את הצורך באכיפה במוקדי התקהלות, המשטרה נוקטת מגוון פעולות למען שלום הציבור ובריאותו ובין פעולות אלו, סגירת מוקדי התקהלות אסורה והדבקה המונית שבהם זוהו לאחרונה התקהלויות אסורות רבות. למען הסר ספק נדגיש כי ההיתר לעשות פעילות ספורט יחידנית, אינו מהווה היתר להתקהלויות המוניות אסורות שעלולות לפגוע בבריאות הציבור ובמאמץ של כולנו לבלימת התפשטות הנגיף".


4 צפייה בגלריה
 ביידן, האריס וכוחות המשמר הלאומי בקפיטול
 ביידן, האריס וכוחות המשמר הלאומי בקפיטול
ביידן, האריס וכוחות המשמר הלאומי בקפיטול
(צילום: AP, EPA, רויטרס)

יותר מאבטחים מאנשים: לקראת ההשבעה החריגה בהיסטוריה האמריקנית

בצל מגפה משתוללת, אומה חצויה וחשש כבד מאלימות, ג'ו ביידן יושבע ביום רביעי הקרוב לתפקיד נשיא ארצות הברית - בטקס שצפוי להיות אחד הטקסים הכי יוצאי דופן שידעה ההיסטוריה האמריקנית. מה עומד להיות שונה בטקס הקרוב? ובכן, כמעט הכול.באופן מסורתי, הנשיא היוצא אמור להשתתף בהשבעה כדי לסמל את העברת השלטון בדרכי שלום. אבל דונלד טראמפ, שמאז שהפסיד לא מפסיק לטעון שמדובר בהונאה, סירב להיות שם. עם זאת, סגנו מייק פנס צפוי להגיע - והוא אף שוחח עם קמלה האריס ובירך אותה על הניצחון בבחירות.
בנוסף, בעוד שבהשבעתו של טראמפ נכחו בין 300 אלף ל-600 אלף איש, ובהשבעתו הראשונה של אובמה נכחו לפי ההערכות כ-1.1 מיליון ואף יותר - בטקס ההשבעה הנוכחי יהיו במקום האירוע יותר כוחות אבטחה מאשר צופים. הסיבה לכך, כמובן, היא מגפת הקורונה שמשתוללת בארה"ב, ומהומות הקפיטול שהדליקו נורות אזהרה מהבהבות בנוגע למה שצפוי להתרחש אם לא תהיה אבטחה גדולה מהרגיל.

התחזית: קריר, מהלילה ועד חמישי ירד גשם לסירוגין

מזג האוויר היום היה מעונן חלקית ואחר הצהריים התחזקה הרוח. מהערב ירד ירד גשם בצפון הארץ שיתפשט מחר אחר הצהריים גם לאזור המרכז, ויימשך עד יום חמישי לסירוגין.
הטמפרטורות החזויות היום והלילה: ירושלים 6-13, תל אביב 11-18, חיפה 12-15, צפת 7-10, קצרין 10-15, טבריה 11-19, נצרת 9-15, עפולה 7-17, בית שאן 10-19, לוד 9-18, אשדוד 11-18, עין גדי 15-21, באר שבע 6-18, מצפה רמון 5-13, אילת 13-22.

מחר, יום ראשון, הגשם יתפשט כאמור אחר הצהריים וילווה בברקים ורעמים. הוא יתחזק במהלך הלילה ובשני בבוקר. הגשם ייפסק בשני בלילה ויתחדש בצפון הארץ בלבד בשלישי בבוקר. בהמשך היום הגשם שוב יחזור למרכז ובערב ירד גם בדרום.
ביום רביעי ירדו גשמים משמעותיים יותר, וישנה סכנת שטפונות בנחלים בדרום וסכנה להצפות באזור החוף. בחרמון ירד שלג. הגשם ייפסק רק ביום חמישי, עד אז צפויים לרדת מעל 100 מילמטרים של גשם בתחנות מדידה שונות.
עוד תחזיות לארץ ולעולם באפליקציה של דני רופ באייפון ובאנדרואיד