האיחוד האירופי גינה בחריפות את החיסול של המדען הבכיר מוחסן פחריזאדה ליד טהרן וכינה את הפעולה "פשע פלילי המנוגד לעקרון כיבוד זכויות האדם שהאיחוד מאמין בו". בהודעה שפרסמה דוברת האיחוד נכתב כי "הנציבות העליונה מביעה את תנחומיה בפני המשפחות של ההרוגים ושולחת איחולי החלמה לפצועים". עוד נכתב כי "בימים של חוסר יציבות, חשוב יותר שכל הצדדים יפגינו איפוק מרבי וימנעו הסלמה שאין מי שמעוניין בה".

החיסול הדרמטי באיראן - כתבות נוספות


גרמניה דאגה להוציא הודעה נפרדת שמגנה את החיסול. "חיסול המדען הוא צעד שרק מערער את יציבות המצב באזור", מסר משרד החוץ הגרמני. "עם כניסת הממשל החדש בארצות הברית, יש לחדש את השיחות עם איראן כדי לפתור את המחלוקות סביב תוכנית הגרעין. אנחנו קוראים לכל הצדדים להימנע מכל צעד שעלול להוביל להסלמה".
במהלך הלילה ניסו באו"ם להרגיע את הרוחות ולקרוא לאיראנים להימנע מפעולת נקם. "אנחנו מפצירים באיראן להימנע מכל פעולה שעלולה לגרום להסלמת המתיחות באזור", אמר הדובר של המזכ"ל גוטרש.
3 צפייה בגלריה
זירת החיסול בטהרן
זירת החיסול בטהרן
זירת החיסול ליד טהרן
טהרן פנתה למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ולמועצת הביטחון בטענה שהיא מחזיקה בסימנים משמעותיים המצביעים על מעורבותה של ישראל בחיסול. "איראן שומרת לעצמה את הזכות לנקוט את כל הצעדים ההכרחיים כדי להגן על אזרחיה ולשמור על האינטרסים שלה", כתב השגריר האיראני באו"ם מאג'ד טקאט רבאנצ'י שכינה את דבריו כאזהרה מפני "הרפתקנות" מצד ארצות הברית וישראל בחודשיים שנותרו לנשיא היוצא דונלד טראמפ בתפקיד.
המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, קרא הבוקר לפתוח בחקירת החיסול ולהגיע עד למתנקשים ולשולחיהם. "אחד המדענים המבטיחים שלנו בתחום הגרעין וההגנה נרצח על-ידי מתנקשים אלימים", כתב בטוויטר ושלח תנחומים למשפחתו של המדען. "הישגיו המדעיים גרמו לו לשלם על כך בחייו ולזכות בתואר שהיד".
גם הנשיא רוחאני הצהיר בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית כי "חיסול השהיד פחריזאדה הוא עדות לייאוש ולעוצמת השנאה של אויבנו. מותו לא יעכב את היעדים שלנו". גם בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי גינו את ההתנקשות במדען הבכיר ורמזו למעורבות הישראלית והאמריקנית - אך לא איימו בתגובה על אף אחת מהן.