5 צפייה בגלריה
הצהרה נתניהו כוכבי וארגמן בעקבות המצב הביטחוני
הצהרה נתניהו כוכבי וארגמן בעקבות המצב הביטחוני
ראש השב"כ נדב ארגמן. הודעה חריגה
(צילום: מוטי קמחי)
ראש השב"כ נדב ארגמן פרסם הערב (שבת) הודעה חריגה שבה נכתב כי בתקופה האחרונה ארגונו זיהה "התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, בדגש על זה המתקיים ברשתות החברתיות", כלשונו. "זהו שיח הכולל התבטאויות חמורות, תוך שימוש בשפה ובמונחים של שיסוי, הסתה ואף קריאות לאלימות ופגיעה פיזית", הוסיף ארגמן.
ארגמן הזהיר שהשיח עלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בקרב בודדים ככזה שמתיר פעילות אלימה ובלתי-חוקית, "שעלולה חלילה להגיע לכדי פגיעה בנפש".
ראש השב"כ קרא גם לנבחרי הציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, וכן למובילי דעה, אנשי דת ולכלל האזרחים לצאת בקריאה ברורה ונחרצת להפסקה לאלתר של השיח המסית והאלים, והוסיף כי על כתפי כולם מוטלת אחריות כבדה בימים אלה.

בימינה מעריכים: אורבך לא יצביע נגד הממשלה

חברת הכנסת עידית סילמן מימינה הודיעה אתמול סופית שתצביע בעד ממשלת בנט-לפיד, ובמפלגה מעריכים שגם חבר הכנסת ניר אורבך לא ימנע את הקמת ממשלת הרוטציה. אורבך אמר למקורביו שיחסיו הקרובים עם בנט והשותפות ביניהם לאורך השנים יהוו שיקול מרכזי עבורו.
5 צפייה בגלריה
בנט, אורבך ולפיד. מועד ההשבעה טרם נקבע, אבל בימינה מעריכים שהממשלה אכן תאושר בכנסת
בנט, אורבך ולפיד. מועד ההשבעה טרם נקבע, אבל בימינה מעריכים שהממשלה אכן תאושר בכנסת
בנט, אורבך ולפיד. מועד ההשבעה טרם נקבע, אבל בימינה מעריכים שהממשלה אכן תאושר בכנסת
(צילום: AFP, EPA, יואב דודקביץ)
לצד זאת, יו"ר הכנסת יריב לוין מהליכוד הודיע אמש שבכוונתו להעביר למליאת הכנסת ביום שני הקרוב את הודעת לפיד ולפיה עלה בידו להרכיב ממשלה עם בנט. מדובר במהלך טכני שנדרש לקראת ההצבעה על אישור הממשלה. לוין לא ציין מתי תתקיים ההצבעה על השבעת הממשלה, ורק אמר כי "בהתאם למסגרת הזמנים הקבועה בחוק יסוד: הממשלה, יקבע יו"ר הכנסת ישיבה לדיון ולהצבעה בדבר כינון ממשלה".
ראשי הסיעות החברות בממשלה שהורכבה שואפים לקיים את השבעת הממשלה במועד הראשון האפשרי, ועל כן צפויים בנט ולפיד לפנות ללוין ולבקש ממנו לקיים את מועד ההשבעה בהקדם.

תוכנית למצעד דגלים נוסף - ואיום מחמאס

כחודש אחרי שמצעד הדגלים ביום ירושלים נקטע במטח רקטות לעבר הבירה, שבעקבותיו נפתח מבצע "שומר החומות", מתכננות תנועות נוער וארגונים שונים לקיים מצעד נוסף בעיר העתיקה. לפי התוכנית, המצעד יתקיים ביום חמישי הקרוב ומסלולו יעבור גם בשער שכם - תוואי שלא אושר בפעם הקודמת בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו בצל המתיחות באותה עת באזור. על המארגנים נמנית גם סיעת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ'. המצעד טרם אושר על-ידי המשטרה.
5 צפייה בגלריה
פלייר לקראת צעדת דגלים בירושלים
פלייר לקראת צעדת דגלים בירושלים
הכרזה לקראת המצעד. המשטרה טרם אישרה
5 צפייה בגלריה
(צילום: AFP, מג'די פתחי, TPS)
על רקע הכוונה לקיים את המצעד, אמר הבוקר מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר שארגון הטרור "הבהיר לישראל שיש מי ששומר על מסגד אל-אקצה". בהמשך ציין כי אם העימות יפרוץ מחדש - המזרח התיכון יהיה "שונה ממה שהוא כעת", כלשונו. בארגון חמאס עצמו הזהירו מפני קיום המצעד וקישרו בינו לבין המצב הפוליטי בישראל. במקביל, קראו בארגון לתושבי ירושלים ולערביי ישראל להגיע למסגד אל-אקצה.

נחשף תיעוד ממנהרות חמאס בעזה

רשת "אל-ג'זירה" הקטארית פרסמה אמש תיעוד מיוחד מחדרי הפיקוד והשליטה התת-קרקעיים של חמאס, שמהם, לטענת הארגון, מנוהלות המערכות מול צה"ל בסבבי הלחימה. בצילומים נראים חדרי פיקוד מבוטנים שבהם מותקנות מערכות קשר חוטיות מנקודה לנקודה, וכן מפות של האזורים שנמצאים מעל המנהרות. בנוסף נראות במקום מיטות לשינה.

בין כל חדר לחדר מקשרת מנהרה צרה, וחלק מהחדרים אף משמשים מחסני רקטות שמשונעות מתחת לקרקע אל המשגרים, שרק פתח היציאה שלהם נמצא מעל פנני הקרקע. בתיעוד נראו גם מחרטות לייצור פצצות מרגמה. חמאס לא אישר לצלם עד כה את החללים התת-קרקעיים שבין המנהרות. מחר צפויה הרשת הקטארית לפרסם ריאיון עם מרואן עיסא, המתאם בין הזרוע הצבאית לזו המדינית של חמאס. עיסא גם משמש סגנו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף.

הסכם היסטורי ב-G7: מס חברות גלובלי

שרי האוצר של מדינות ה-G7 - ארה"ב, קנדה, יפן, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה, חתמו היום על הסכם היסטורי שבו התחייבו לחוקק מס חברות גלובלי של מינימום 15%, במטרה למנוע מחברות ענק דוגמת גוגל, פייסבוק ואמזון, להתחמק מתשלומי מס באמצעות רישום במדינות שנתנו להן פטור.
5 צפייה בגלריה
שרי האוצר של מדינות ה-G7, במסגרת החתימה על ההסכם
שרי האוצר של מדינות ה-G7, במסגרת החתימה על ההסכם
שרי האוצר של ה-G7. הסכם היסטורי ומכה לחברות הענק
(צילום: EPA)
משמעות ההסכם נחשבת אדירה, מאחר שההסכם קובע שהכלכלות המובילות בעולם מתחייבות כעת לחוקק מס חברות גלובלי, שמשמעותו היא שחברות בעלות שולי רווח של לפחות 10% יצטרכו לשלם לפחות 15% מס ולא יוכלו עוד להכריז על הכנסותיהן במדינה עם מיסוי נמוך על מנת להתחמק מהתשלום.

גרמניה: נזק לבית כנסת אחרי ניסיון הצתה

רעול פנים תועד הבוקר מנסה להצית בית כנסת בעיר אוּלְם שבדרום גרמניה. החשוד נראה כשהוא שופך נוזל דליק בחזית בית הכנסת, מבעיר אותו - ונמלט מהמקום. לא היו נפגעים אך נגרם נזק לקירות המבנה. רב בית הכנסת, שניאור טרבניק, הגיש תלונה במשטרה המקומית, בטענה כי מדובר בהצתה מכוונת.

דובר המשטרה המקומית וולפגנג יורגנס מסר כי כוחות גדולים פתחו בסריקות לאיתור החשוד - והמשטרה ביקשה גם סיוע של האזרחים בניסיון להתחקות אחריו.