צבעי הרמזור עודכנו הבוקר (יום ב'), אחרי 11 ימים. תלמידי כיתות ה' עד י"ב ביישובים שמוגדרים כעת "אדומים" ו"כתומים", שהם יותר מחצי ממדינת ישראל, יישארו ממחר בבית בסגר ולא ילמדו בכיתות.

לפי הודעת משרד הבריאות, 51 אחוז (4.5 מיליון) מתושבי ישראל בערים כתומות ואדומות. "רשימה זו היא הקובעת לנושא פתיחת מערכת החינוך בכיתות ה'-יב', החל ממחר (שלישי 29.12), וזאת בכפוף לאישור הרשימה על ידי הקבינט", נמסר.
עוד לפי ההודעה, בסיווג הנוכחי קיימות מספר רשויות מעל 200 אלף תושבים אשר צבען כתום/אדום וחולקו לשכונות - ירושלים, חיפה ואשדוד (תל אביב בציון צהוב גבוה אך איננה כתומה ולכן לא חולקה לשכונות). "לאור השינוי בלוחות הזמנים סיווג זה יחול עד לסוף השבוע. במהלך רביעי או חמישי הזה נבצע חיתוך נוסף על מנת לקבוע את הרמזור לשבוע הבא".
בין הערים שהפכו אדומות - אלעד, בני ברק, בית שמש, צפת, נצרת, נתיבות, מגדל העמק, מודיעין עילית, טבריה, נתיבות וערד. ברשימת הכתומות מופיעות בין היתר אריאל, אום אל-פחם, בית שאן, גדרה, הרצליה, חדרה, טייבה, טירה, טירת כרמל, יהוד, ירוחם, ירכא, כרמיאל, לוד, מודיעין-מכבים-רעות, נוף הגליל, נהריה, נס ציונה, סכנין, עכו, עפולה, קריית גת, קריית מלאכי, קריית שמונה, ראש העין, רהט ושפרעם.
אתמול בבוקר החליטה ועדת החינוך של הכנסת כי גם כיתות ה' עד י' ילמדו בבתי הספר בסגר, ביישובים "ירוקים" ו"צהובים", ולפיכך צבעי הרמזור חזרו להיות משמעותיים.
על פי ההחלטה המקורית של הממשלה, הגנים ותלמידי כיתות א'-ד' וכן י"א-י"ב היו אמורים ללמוד מ-08:00 עד 13:00. הביקורת הובילה לשינוי ולכך שבגנים ובאותן שכבות הלימודים יתקיימו באותה מתכונת שלפני הסגר. בכיתות ה' עד י', הוחלט, לא יתקיימו לימודים כלל. ועדת החינוך הפכה את ההחלטה, ובשכבות אלה לא יתקיימו לימודים רק במוקדי התחלואה.

ההחלטה הקודמת: עדכון כל יום חמישי

מפת פיקוד העורף המציגה את צבעי הרמזור אמורה להתעדכן בכל יום חמישי. לפני כשלושה שבועות החליט קבינט הקורונה כי פתיחת מערכת החינוך עבור שכבות הגיל מכיתה ה' עד י"ב תתקיים בהתאמה לצבעי הרמזור, כך ששכבות אלה יוכלו להיפתח רק ביישובים בצבע ירוק וצהוב.
לפי התכנון המקורי, רשות שהוגדרה ירוקה או צהובה ביום חמישי יכולה לפתוח שכבות אלה ביום ראשון העוקב למשך שבוע, ואילו רשות שהוגדרה כתומה או אדומה לא יכולה לפתוח למשך שבוע. בתקופה זו, אם הרשות תשנה את צבעה, לא יחול שינוי בהנחיות אלא במקרים חריגים בלבד של התפרצות תחלואה.
אולם לנוכח ההחלטות האחרונות סביב הסגר, ביום חמישי המפה לא עודכנה, ועד הבוקר נותרה בתוקף החלוקה שנקבעה לפני 11 ימים. כעת, פורסמה החלוקה החדשה.
1 צפייה בגלריה
תלמידים עם מסכות בבית ספר ברחובות
תלמידים עם מסכות בבית ספר ברחובות
ארכיון
(צילום: רויטרס)
פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר אמש כי "אי אפשר לקיים את מערכת החינוך בתנודות כאלה ולכן נקבע שיש יום קובע והוא קובע את הלימודים בשבוע לאחר מכן. אני לא חושב שזה משפיע על רמת התחלואה בצורה משמעותית, בוודאי אי אפשר לראות בזה הסבר להתפרצות של התחלואה ומה שהוביל אותנו לסגר.
פרופ' אש הוסיף כי "יש גורמים רבים אחרים שמשפיעים על קפיצת התחלואה. ככל שיוחלט, אם יוחלט, שהלימודים בתקופת הסגר נקבעים על פי צבע הערים, נצטרך לקבוע מועד חדש ולקבוע צבע חדש בהתאם למצב באותו יום שזה ייקבע".