משרד הבריאות הודיע הבוקר (יום ב') חגיגית על הורדת גיל המתחסנים ל-55, כפי שדווח לראשונה ב-ynet, וקרא לישראלים לקבוע תור - אך נראה שאיש לא טרח לעדכן את מוקדי קופות החולים.
גולשים שפנו למייל האדום סיפרו שאין עדיין תורים. חלקם התבקשו להשאיר פרטים במוקד ולהיכנס לרשימת המתנה. לדברי גורם באחת מקופות החולים, "משרד הבריאות לא תיאם איתנו את פרסום ההודעה. חבל מאוד". האזינו לשיחה עם נציג מוקד קופת החולים מכבי.
  • נתקלתם בבעיה להזמין תור לחיסון? צרו קשר במייל האדום בצירוף מספר טלפון.
הגולשים המתלוננים כי אף שגילם הוא פחות מ-60 הם אינם מצליחים לתאם תור לקבלת חיסון. "אני בן 57, עכשיו בדקתי ואין אפשרות להזמין תור", כתב מבוטח ל-ynet. גולשת אחרת כתבה: "אין חיסונים ולא קובעים תורים. לא במכבי ולא בכללית". גולש אחר, בן 56 המבוטח גם כן במכבי, סיפר: "לא קובעים תורים, אולי זה יתעדכן בהמשך היום. הוכנסתי לרשימת ההמתנה".
4 צפייה בגלריה
מנת החיסון השניה באיכילוב
מנת החיסון השניה באיכילוב
מנת החיסון השנייה בביה"ח איכילוב
(צילום: רויטרס)
במקביל, משרד הבריאות הודיע כי מחר, יום שישי, יחל מבצע חיסון צוותי ההוראה בישראל. "לצורך קבלת החיסון, על צוותי ההוראה לקבוע תור בקופת החולים ולהגיע עם תעודת עובד משרד החינוך או עם תלוש שכר. צוותי הוראה שאין בידיהם אישור העסקה, יופיעו ברשימה ייעודית של משרד החינוך וכך יהיו זכאים לחיסון",

רונית, בת 59 מחיפה, המבוטחת בקופת החולים מכבי סיפרה ל-ynet: "נכנסתי לאפליקציה של הקופה, עד עכשיו כבר שלוש פעמים, ונכתב לי שם שאני לא זכאית לקבל את חיסון. כשקיבלתי את ההודעה שמחתי מאוד, אני מחכה לזה מאוד. לאחרונה גם ניסיתי להגיע למתחם החיסונים של מכבי בסמי עופר ולצערי לא הצלחתי.
"אני מניחה שאם משרד הבריאות יוצא בהודעה כזאת, הדבר כנראה מסונכרן עם קופות החולים - אבל כנראה שלא", המשיכה, "זה מתסכל. אני חברת מכבי מאז שנולדתי. יש קצת טעם נפגם בהתנהלות, היא מעלה ספקות באשר ליכולת של הקופה להתנהל בשעת משבר. הדברים נבחנים בשעת חירום, לא כשהכול בסדר".
4 צפייה בגלריה
מנת החיסון השניה באיכילוב
מנת החיסון השניה באיכילוב
מקבלים את מנת החיסון השנייה בביה"ח איכילוב
(צילום: רויטרס)
עד כה התחסנו בישראל 1.87 מיליון תושבים. קצב ההתחסנות ירד באופן ניכר ביומיים החולפים בשל המלאי שהצטמק, ואתמול נרשם מספר מתחסנים של פחות מ-50 אלף. עם זאת, אתמול הגיע לארץ המשלוח הראשון במסגרת ההסכם שנחתם עם ענקית התרופות פייזר, ובחודש הקרוב עוד כמעט שני מיליון ישראלים צפויים לקבל את "תעודת המתחסן" ואת "הדרכון הירוק". ייתכן שהשבוע יגיעו לארץ גם עוד מאות אלפי מנות חיסון של חברת מודרנה.
בהמשך המבצע, כל שבוע או שבועיים יירדו בפעימות של חמש שנים בקבוצות הגיל, והמשך המבצע יתבצע לפי מידת הביקוש באותה קבוצה. עדיין לא ברור אם כשיגיעו לבני 30 עד 40 תהיה פתיחה מוחלטת לכלל האוכלוסייה עד גיל 16. כלומר, ירידה גדולה יותר במדרגות האחרונות.
4 צפייה בגלריה
משלוח נוסף של חיסוני פייזר בדרך לישראל
משלוח נוסף של חיסוני פייזר בדרך לישראל
משלוח נוסף של חיסוני פייזר לפני הגעתו לישראל
4 צפייה בגלריה
החיסון של מודרנה
החיסון של מודרנה
ייתכן שיגיעו השבוע: מאות אלפי חיסונים של מודרנה
(צילום: AP)
מי שקיבל מנה ראשונה של חיסון "פייזר" יקבל את המנה השנייה אחרי לפחות 21 ימים, מי שקיבל את המנה של "מודרנה" ימתין עד שבוע לפחות. רק שבוע אחרי קבלת המנה השנייה של החיסון ניתן לומר שהחיסון הושלם.
לפי שעה טרם ידוע לחלוטין אם החיסון מונע הדבקת אחרים בנגיף הקורונה, ולכן גם על המתחסנים לשמור על הגבלות הריחוק החברתי כדי לספק את ההגנה המרבית לאוכלוסייה.
במסמך ההנחיות שהפיץ משרד הבריאות לקראת מתן המנה השנייה בקופות ובבתי החולים ופורסם לראשונה ב-ynet, הובהר כי הגוף שהיה אחראי על מתן הזריקה הראשונה יהיה אחראי גם על הזריקה השנייה. הכוונה בעניין זה היא בעיקר למתחסנים מהאוכלוסייה הכללית שהתחסנו בבתי החולים לאחר שמבצע החיסונים הורחב אליהם.
"כל גוף שחיסן במנה הראשונה יהיה אחראי על חיסון המנה השנייה , לפי הגוף שקיבל ההקצאה - כולל קופות, בתי החולים, מד"א, ומוסדות שונים", הובהר.
עם תחילתו של מבצע החיסונים למורים, אושר עוד כי כ-5,000 מאבטחים הפועלים במוסדות החינוך יחוסנו גם כן במסגרת מבצע החיסונים לעובדי החינוך וההוראה. זאת לאחר שמשרד הבריאות נענה לפניית יו"ר השלטון האזורי, שי חג'ג'. "מאבטחי מוסדות חינוך הם חלק בלתי נפרד מהמערכת החינוכית. הם פוגשים בכל יום את כל התלמידים ועל כן חשוב לחסן גם אותם, כפי שיחוסנו המורות והמורים", אמר חג'ג'.
מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות כי 6,706 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כמעט 93 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 7.4% - נתון גבוה לעומת הימים האחרונים.
סיון חילאי השתתפה בהכנת הכתבה