עדות מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה נמשכה גם הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים, במסגרת תיק 4000. ביום עדותו ה-16 הוא נחקר נגדית על ידי הסנגורית של איריס אלוביץ', מיכל רוזן-עוזר. עורכת הדין טענה שאלוביץ' ביקשה שהאתר יהיה מאוזן, וישועה השיב כי "איזון זה רק מילה שנאמרת".
עוד הוצגה התכתבות של ישועה עם יצחק הרצוג, ובה טענה כי מנכ"ל וואלה העניק לו סיקור חיובי. ישועה הסביר כי "מדובר במקרה נקודתי", וכי "זה לא בסדר".
הבקשה לאיזון: עורכת הדין הציגה התכתבות מ-2016, בה שאל ישועה את אלוביץ': "את רוצה שיהיה ביביתון לגמרי?", בתגובה עונה אלוביץ': "אני לא רוצה שנהיה ביביתון". "אני לא יכול לשלוט על מה שברק ויעלון ובוז'י אומרים, אי אפשר", עונה לה ישועה. בהמשך כותבת אלוביץ': "איזון, אנחנו מדברים על איזון". וישועה השיב את תגובתו כי "זו רק מילה שנאמרת". בהמשך התכתובת כתב ישועה: "היינו ממש בסדר איתם, אני מקווה שהם יודעים להעריך".

הבאת כותבים ימניים: רוזן-עוזר טענה כי אלוביץ' התכוונה לאזן את תכני האתר על ידי הבאת כותבים ימניים, והציגה תכתובת מ-13 ביוני 2016. בדיון היא הסבירה: "איריס כותבת לך – 'תראו מה קלמן ליבסקינד כותב', ואתה אומר – 'כל מילה בסלע, והלוואי שהוא היה בוואלה'".
עוד הוסיפה רוזן-עוזר כי "כשאיריס מציעה את גיא בכור אתה מתלהב, ואת שמעון ריקלין אתה מתלהב – אבל כשהציעה את ארז תדמור (ממקימי "אם תרצו" ותומך בראש הממשלה בנימין נתניהו – ג"מ), אמרת שהוא יהפוך את המקום למטורף". ישועה אישר והבהיר: "בהתחלה לא הכרתי אותו, אחרי זה הבנתי שאנחנו לא רוצים אותו".
5 צפייה בגלריה
אילן ישועה
אילן ישועה
"הבנתי שאנחנו לא רוצים אותו". ישועה בבית המשפט, בתחילת החודש
(צילום: עמית שאבי )
מס דירה שלישית: רוזן-עוזר ניסתה להראות כי ישועה התערב בתכנים ואילו בני הזוג אלוביץ' ביקשו לשמור על איזון, ושאלה אם התנגד לתכנית "מס דירה שלישית" של משה כחלון. ישועה אישר כי התנגד לתוכנית. אז שאלה רוזן-עוזר אם "הייתה כתבה שכבר הכנת, ושאול ואיריס עצרו לך אותה, ואמרו שהיא ארסית מדי". ישועה טען כי "יכול להיות".
התערבות בסיקור לטובת הרצוג: רוזן-עוזר הקריאה התכתבות של ישועה עם הרצוג, בה נכתב – "יונית (לוי) הייתה נוראית, בלתי נסבלת, אתה היית עשר. תיעזר בי...". הרצוג מודה וכותב: "אשמח שהכותרת תהיה 'ניצחון מוחץ להרצוג, למרות המתקפות נגדו. אני חייב להראות שליטה והדרה של הכלבה" (הכוונה ליריבתו דאז במפלגת "העבודה", שלי יחימוביץ' – ג"מ).
ישועה כתב בתגובה: "בסדר, מטפל, אני בהוואי אבל אנחה את אבי (אלקלעי – ג"מ). הרצוג משיב: "איזה כיף! כן תיתן בבקשה הנחייה לאבי", וישועה מאשר כי הדבר "בטיפול. שלח לי עוד חומר ונכין אייטם גדול על הניצחון ועל כל מסכת ניסיונותיה להכשיל". יום לאחר מכן התראיין הרצוג באולפן וואלה, הציגה רוזן-עוזר, וטענה כי מדובר ב"אחד הראיונות החיוביים ביותר שנצפו אי פעם".
5 צפייה בגלריה
|
|
"אחד הראיונות החיוביים ביותר". הרצוג
"אולי הריאיון היה חיובי", השיב ישועה, "אבל ספציפית אחרי תקופה של קיפוח קשה שלו בבחירות 2015 בצורה בוטה. אני מסכים שזה לא בסדר. פניות אנקדוטליות. אין לי חברות אישים עם הרצוג". רוזן-עוזר טענה כי הדבר סותר את עדותו הראשית, וכי "במציאות יש מנכ"ל שיודע לפנות לפוליטיקאי ולומר, תיעזר בי. יודע להעלות ולהוריד ידיעות, בלי שום התנגדות של המערכת".
הרצוג, המתמודד על נשיאות המדינה, הבהיר כי הדברים נאמרו "בלהט מאבק פוליטי יצרי עם יחימוביץ'. בין יריבים פוליטיים יש תקופות סוערות. שלי ואני שוחחנו לא אחת מאז אותה תקופה והתקדמנו הלאה, אך אני מוצא מקום להתנצל בפניה, וגם ציבורית על האמירה המיותרת".
התכתבויות ישועה עם ערן טיפנברון: מיכל-עוזר אמרה לישועה כי "טיפנברון שלח קובץ – 'הוראה של העורך ללכת לכם על הראש, לתת קרדיט שלילי לוואלה'", ותוהה איך עורך של ynet מוסר מידע פנימי. ישועה משיב כי "היו לי עשרות אלפי התכתבויות במשך השנים. יכול להיות שהוא פנה אליי, לא זכרתי ספציפית". על האפשרות להעסיקו בוואלה הוא כותב כי "שאול הנחה אותי למצוא מישהו כמו בידיעות".
אינפו תיק 4000 משפט נתניהו
ישועה אמר כי "היה מידע שבקבוצת ידיעות, על פי נוני יישק דבר. היו התבטאויות של שאול. קיבלתי הערות משאול על מוזס". בדיונים קודמים וגם היום סיפר ישועה כי קיבל הנחיות מאלוביץ' "לא לגעת" בידיעות אחרונות. סנגורו של מוזס התנגד ואמר כי "הדברים הם לא מידיעה אישית של ישועה". האחרון אישר ואמר כי "זה מידע כללי".
האם חומרי חקירה מסוימים לא עברו להגנה? מיכל-רוזן טענה כי ההתכתבות של הרצוג הוסתרה מהם, ועורך הדין ז'ק חן, מההגנה של אלוביץ', הוסיף כי גילו עליה רק לפני חודש.
רוזן-עוזר הוסיפה כי מדובר ב"אירוע חמור", וראש הצוות התביעה, יהודית תירוש אמרה כי "לא הייתה כל הסתרה". חן הוסיף כי "גילינו את החומר הזה במקרה. חברתי אמרה שהחומר נמסר לנו, אך הוא לא. חברי עורך הדין בן צור לא קיבל את החומר הזה בכלל. קיבלנו טבלאות אקסל של השיחות של העד, עם לשוניות של האנשים איתם הוא שוחח". "אני מאותגר טכנולוגית", הוסיף חן. "לחצתי בטעות על ניקוי מסנן ונגלו בפנינו יותר מ-900 אנשי קשר שהוסתרו מאיתנו. מסתבר שהם אפילו לא קיבלו את החומר הזה. לא ידענו על קיומם של השיחות האלה. תירוש אמרה כי "הפרקליטות עוברת על חומרי חקירה ועושה חיפוש בטלפון סלולרי של אדם שנתפס. אנחנו לא רשות חוקרת, אין לנו איך לעבור על כל החומרים בטלפון".
5 צפייה בגלריה
עורכי הדין מיכל רוזן עוזר וז'ק חן
עורכי הדין מיכל רוזן עוזר וז'ק חן
עורכי הדין מיכל רוזן עוזר וז'ק חן, בשנה שעברה
(צילום: יעל פרידסון )
השופטת שאלה אם "כל החומר בטלפון עבר לידי ההגנה?", ושאלה את תירוש אם "עברתם על כל החומרים שהמשטרה החליטה שהם לא רלוונטיים?". תירוש ענתה כי אינה יודעת.
איש העסקים אילן שילוח: בדיון הוצגה טענה שלבנו של ישועה היה קשר עסקי עם שילוח, וכי הוא לא הזכיר זאת בעדות הראשית. רוזן-עוזר שאלה: ״דיווחת לפרקליטות על הקשר הזה עם אילן שילוח? על זה שהבן שלך עבד אצלו? שעשיתם 400 אלף דולר?". ישועה השיב בשלילה: ״לא. לא נשאלתי ולא סיפרתי״. רוזן- עוזר הוסיפה וטענה כי שילוח ביקש להעלות כתבות שתומכות באהוד ברק, סמוך לפרשת הרפז.

חקירה ראשונה של סנגורו של נתניהו

עם תום החקירה של רוזן-עוזר, החל סנגורו של נתניהו, בועז בן צור, לחקור את ישועה לראשונה. הוא הציג נתון לפיו נתניהו סוקר בין 2013 ל-2016 15,000 פעמים בוואלה.
אז תהה: "כמה סוקרו האדונים הרצוג, בנט, לבני וכחלון?", וענה: "1,400 בנט, 1,200 הרצוג, 500 לבני". הוא פנה לישועה: "ברשות לניירות ערך הציגו לך יותר מכמה עשרות פריטים?". ישועה השיב: "לא חושב". עוד שואל בן צור את ישועה: "מעולם לא נפגשת עם ראש הממשלה?". ישועה אמר כי פעם אחת, בחברת עוד 30 איש. הוא מוסיף כי ניהל עמו שיחת נימוסין אחת של ניחום אבלים, וכי לא שוחח עם שרה נתניהו.
כמה פעמים נפגש ישועה עם פוליטיקאים? עם שקד אמר כי נפגש שלוש פעמים, עם דליה איציק "פעמיים שלוש". ישועה גם אישר כי נפגש עם גדעון סער ורעייתו, וכי נפגש פעם אחת עם ליברמן. בן צור תוהה איך ייתכן שהוא "מנכ"ל לא מתערב", אם נפגש עם שרים, וישועה השיב: כשעשינו סיקור מוטה לטובת רה"מ, היה כעס אצל חלק גדול מהאנשים האלו. היה צריך לפייס אותם".
5 צפייה בגלריה
עו"ד בעז בן צור
עו"ד בעז בן צור
עו"ד בעז בן צור, בתחילת החודש
(צילום: יואב דודקוביץ)
בן צור ממשיך ושואל: "אמרת בחקירתך – כחלון פגש אותי פעמיים". ישועה אישר ובן צור המשיך: "אתה כותב לשאול – לא טוב להיות מזוהה איתו. אני נמצא בקשר יומיומי עם כחלון ובוז''י למקרה ש...". אז שואל בצור צור: "איך זה מסתדר עם זה שאמרת שפגשת אותו רק פעמיים?". ישועה אומר כי אכן נפגשו רק פעמיים. הקשר הוא כי היה משבר איתם".
יחסי ישועה וכחלון: בן צור מציג שיחה בה כתב ישועה – "כחלון מחפש אותי בטירוף". ישועה הסביר על הדוכן כי "היינו בקמפיין מולו במערכת". בן צור מקשה ושואל מדוע השר חיפש אותו אישית? וישועה עונה כי "במצב הנורמלי אין התערבות של המנכ"ל. אבל הלא היינו במצב לא נורמלי. כחלון ידע שאנחנו עושים קמפיין נגדו בהוראת הזוג אלוביץ'".
"היחסים בין הזוג אלוביץ' לכחלון היו שנאה-שנאה-שנאה-אהבה", הוסיף ישועה". חששו ממנו, ולכן רצו שאהיה איתו בקשר. איריס רצתה שאעביר אליו מסרים מאיימים, הגובלים ממש בסחיטה, ולא הסכמתי".
בן צור הציג כותרת ממעריב כי "שר האוצר יוצא נגד אשת עסקים: לא כולם נולדו במשפחת שטראוס", וכי ישועה הגיב לכחלון אז שהוא מעריץ אותו. מנכ"ל וואלה לשעבר הסביר כי התחנפתי לשר, לא הערצתי". בן צור טען כי הוא עושה זאת בשיטתיות, וישועה השיב: "ההקשרים היו הקשרים כלליים של וואלה, הקשרים של שאול ואיריס".
יחסי בנט-ישועה: מנכ"ל וואלה לשעבר אישר כי נפגש כמה פעמים עם בנט לגבי הסיקור שלו, אך הוא "לא זוכר משהו ספציפי. אני זוכר שהיה משהו סביב הבחירות של 2013 או 2015. תקפנו אותו, אז אולי הייתה פנייה ועשינו משהו מתקן סביב זה".
5 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
"תקפנו אותו, אולי הייתה פנייה ועשינו משהו מתקן". בנט
(צילום: יונתן זינדל)
בן צור הגיב: "בשיטת ישועה, החמאת לו". ומציג שיחה שבה החמיא ישועה לבנט על פוסט, וכי בנט ענה – "לא כולם חושבים ככה". בן צור הוסיף כי "הדפוס הכולל שלך לדמויות כאלו הוא מתחנף ומעריץ עד כלות". ישועה השיב: "אני לא יודע. הודיתי שנקטתי בלשון חנופה".
המשכורת של ישועה: "עלות השכר שלי הייתה יותר משני מיליון כולל בונוסים ושכר ברוטו", אמר ישועה. בן צור בתגובה ציטט את ישועה שכינה את אלוביץ': "הרומני הקמצן התולעת".
יום לפני הבחירות: בן צור, שנוקט בקו אגרסיבי מקודמיו, טוען כי ישועה העביר הודעה של בנט, ובה נכתב – "נתניהו מנסה לחסל את בנט". הוא פונה לישועה ואומר: "בנט ניסח את הכותרת בדרכו". ישועה השיב: "הוא העביר לכתב עמרי נחמיאס את הכיוון של מה שרצה".
שינוי ערך הוויקיפדיה של ישועה: בן צור שואל את ישועה אם התלונן על שינוי הערך. ישועה מאשר ואומר – "במשטרה ביקשו ממני לשים לב לכל דבר שמופיע, גם ברשתות החברתיות. היו השמצות ואי דיוקים". בן צור מטיח: "יש הבדל בין ויקיפדיה לפוסט, אתה לא מספיק אינטליגנטי להבין?".
על המשפט בטוויטר: בן צור שאל את ישועה אם הוא עוקב אחרי העדכונים ב טוויטר על המשפט. וישועה מאשר.
פורסם לראשונה: 11:28, 25.05.21