3 צפייה בגלריה
תחנת אוטובוס בתל אביב
תחנת אוטובוס בתל אביב
הקווים יושבו בערב - אבל יתוגברו ביום. ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
הממשלה הורתה על סגר לילי - משרד התחבורה הורה על תגבור מאות אוטובוסים למוקדי החגיגות ביום. הסגר הלילי שיחול מיום חמישי ועד יום ראשון בין השעות 05:00-20:30 אמור לכלול גם את השבתת התחבורה הציבורית בקווים בינעירוניים, אולם ל-ynet נודע היום (ד') כי משרד התחבורה הנחה את החברות המפעילות להיצמד לתוכנית שנקבעה לחג פורים ביום ראשון, שושן פורים, שבמסגרתה מאות קווי אוטובוס יתוגברו לירושלים, בני ברק וערים נוספות שבהן צפויות חגיגות.
במשרד התחבורה, בדומה להיערכות לפני הכניסה לסגר השלישי, עדיין לא פרסמו כיצד תפעל התחבורה הציבורית בימי חג הפורים - ונוסעים שייצאו מחר בבוקר לעבודה יעשו זאת מבלי שיידעו כיצד הם ישובו לביתם. בנוסף, מסתמן שתחנות הרכבת שגם כך לא פועלות בערבים ובסופי השבוע ב-150 הימים האחרונים - ייסגרו מחר כבר בשעה 20:00.
על פי ההנחיות ששלח משרד התחבורה לחברות המפעילות, התחבורה בשעות שלפני הסגר הלילי תפעל כבכל חג פורים - באופן מתוגבר - וביום ראשון כאשר תקנות הסגר הלילי יפוגו, היא אף תפעל במתכונת מתוגברת כשמאות נסיעות יתווספו למוקדי החגיגות בירושלים ובבני ברק.

3 צפייה בגלריה
שמרית נוטמן
שמרית נוטמן
שמרית נוטמן. "לא ברור למה מחכים לרגע האחרון"
(צילום: 15 דקות)
גורם בענף התחבורה הזהיר שמתכונת התגבורים "מזמינה" את הנוסעים לחגוג, וכי לא ברור אם הסגר הלילי יהיה אפקטיבי כשביד אחת המדינה מכריזה על הגבלות וביד השנייה מעודדת נסיעות למוקדי חגיגות והתקהלות בתחנות ובאוטובוסים. מנגד, גורם במשרד התחבורה טען כי הגבלת התנועה היא באחריות המשטרה ולא מתפקידו.
שמרית נוטמן, מנכ"לית ארגון 15 דקות, התייחסה לדברים: "יותר גרוע מלקבל החלטה שפוגעת בציבור הנוסעים, היא לא לקבל החלטה עד שנייה לפני הרגע האחרון. פורים מתקיים בכל שנה באותם התאריכים בדיוק, ולכן לא ברור מדוע נבחרי הציבור שלנו חיכו לרגע האחרון. מערכת התחבורה הציבורית בישראל היא לא מערכת פשוטה של on-off. החלטות חייבות להתקבל שבועות וחודשים מראש, ולהתפרסם בצורה מסודרת לציבור הרחב".