נשיא סוריה בשאר אסד ורעייתו אסמה נדבקו בקורונה. כך הודיעה בצהריים (יום ב') לשכתו של אסד. מהלשכה נמסר כי אצל השניים הופיעו בימים האחרונים תסמינים קלים המזוהים עם הנגיף ולכן הם עברו בדיקות, ובהן נמצא כי הם אכן נשאים. לפי ההודעה, מצבם הבריאותי של השניים טוב ויציב.
בהודעת לשכתו של אסד נמסר כי הנשיא הסורי ורעייתו ישהו בבידוד במשך שבועיים או שלושה, ובמהלכם ימשיכו את עבודתם מהבית. בהודעה איחלו השניים בריאות "לכל הסורים ולעמי העולם", וקראו לאזרחי ארצם להמשיך למלא את הנחיות הקורונה.
4 צפייה בגלריה
בשאר אסד ורעייתו אסמה. מחסנים צוותי רפואה
בשאר אסד ורעייתו אסמה. מחסנים צוותי רפואה
בשאר אסד ורעייתו אסמה. מחסנים צוותי רפואה
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
"ניצחתי את הסרטן"
"ניצחתי את הסרטן"
אסמה אסד מודיעה בריאיון ב-2019: "ניצחתי את הסרטן"
4 צפייה בגלריה
חיטוי ב דמשק סוריה נגיף קורונה
חיטוי ב דמשק סוריה נגיף קורונה
מחטאים רחובות בדמשק בשנה שעברה מחשש לקורונה
(צילום: EPA)
לבשאר אסד מלאו בספטמבר 55 שנים, ולא ידוע על בעיות בריאותיות משמעותיות שמהן הוא סובל. לעומת זאת רעייתו אסמה בת ה-45 החלימה רק לפני פחות משנתיים מסרטן השד אחרי טיפולים ממושכים. נכונותה של אשת הנשיא הסורי לספר לעולם על ההתמודדות עם המחלה נחשבה אז לצעד פורץ דרך בעולם הערבי, ותומכיה מדגישים כי בכך סייעה להעלאת המודעות למחלה בארצה ומחוצה לה.
מבקריה של אסמה אסד רואים בה שותפה לכל דבר למסע ההרג שניהל משטרו של בעלה בימי מלחמת האזרחים הסורית, שבשבוע הבא יציינו 10 שנים לתחילתה. במהלך המלחמה, שהחלה כהתקוממות פרו-דמוקרטית של מתנגדי המשטר והידרדרה למסע הרג שבו איבדו את חייהם יותר מ-380 אלף בני אדם, התייצבה אסמה אסד לצדו של בעלה והציגה את המורדים בו כטרוריסטים. אם לפני המלחמה זכתה הגברת אסד לכתבות מחמיאות ב"ווג" ובמגזיני אופנה אחרים במערב, מאז תחילת המלחמה הופנה הזרקור התקשורתי בעולם בעיקר אל אורח החיים הראוותני שהמשיכה לכאורה לנהל בזמן שבעלה טובח בבני עמו.

4 צפייה בגלריה
סוריה בדיקות נגיף קורונה בשאר אסד כנגיף קורונה עיירה ליד אידליב
סוריה בדיקות נגיף קורונה בשאר אסד כנגיף קורונה עיירה ליד אידליב
כתובת גרפיטי באידליב, מעוז המורדים: בשאר אסד כנגיף הקורונה
(צילום: AFP)
ההודעה על הידבקותם של בשאר ואסמה אסד באה שישה ימים אחרי שמשרד הבריאות הסורי הודיע כי החל את מבצע החיסונים של ארצו. בהודעת המשרד נמסר כי תחילה יחוסנו אנשי הצוותים הרפואיים הפועלים בחזית המאבק בקורונה, אך לא נמסר אם יש כוונה לחסן בקרוב גם את אסד ורעייתו. לפי דיווחים, 85% מהחיסונים שנמצאים בידי סוריה כעת הם מתוצרת רוסיה, והשאר הם חיסונים מסין.
בחודש שעבר, בימי העסקה שבה הוחזרה מסוריה לישראל אזרחית ישראלית שחצתה את הגבול, דיווחו מקורות זרים שבמסגרת העסקה סוכם כי ישראל תשלם לרוסיה 1.2 מיליון דולר כדי שזו תעביר מספר לא ידוע של חיסוני "ספוטניק V" מתוצרתה לדמשק. סוריה פרסמה הכחשה רשמית שבה טענה כי אין בהסכם שום סעיף הקובע שהעברת חיסונים תהיה חלק מהעסקה. ימים אחדים עברו, וסוריה הצהירה כי קיבלה חיסונים מ"מדינה ידידותית", אך לא חשפה באיזו מדינה מדובר.
סוריה מתכוונת לחסן לפחות חלק מאזרחיה גם בעזרת תוכנית האו"ם COVAX, המקצה חיסונים למדינות עניות שמצבן הכלכלי, ולעיתים גם מעמדן המדיני, מקשים עליהן להשיג מנות חיסון.