בזמן שהקרב המותח בין דונלד טראמפ לג'ו ביידן בבחירות לנשיאות נמשך ובעת שספירת הקולות במדינות מפתח מתעכבת, עיתונאי "ידיעות אחרונות" נחום ברנע אמר במשדר המיוחד של ynet כי "המאבק צמוד מאוד, וייתכן שיוכרע על ידי בית המשפט ולא על ידי הבוחרים".
ynet מלווה את ספירת הקולות לאורך כל היום, גם בשידורים חיים מהאולפן ומהמוקדים השונים בארה"ב.
לעמוד המיוחד של ynet – ארה"ב בוחרת 2020
"אנחנו עומדים בפני סימן שאלה מובהק", הסביר את הקושי לנבא את התוצאות, "משום שאנו לא יודעים מה ההבדל בין הקולות שעדיין לא נספרו, שהם הקולות של המצביעים שהצביעו בדואר ובהצבעה המוקדמת, לבין הקולות שכן נספרו בקלפיות. וזאת שאלה שהסוקרים לא יכולים לענות עליה".
לאן זה יוביל את ארה"ב אם לא תהיה כאן הכרעה ברורה אלא משהו שעלול להגיע לבתי משפט? אולי להסלים למהומות ברחובות? "מתוכן השאלה שלך הייתה התשובה; אנחנו יכולים להיות יותר חכמים בעוד 12-10 שעות כאשר הדברים יהיו יותר ברורים. אם הם לא יהיו ברורים, זה ילך להכרעה בבתי משפט מקומיים, פדרליים, אולי יגיע לבית המשפט העליון. אחת ההצלחות של טראמפ היא מינוי של שופטים פדרליים מאוד ימנים, מאוד שמרנים, וייתכן מאוד שהם יכריעו את תוצאות הבחירות".
1 צפייה בגלריה
קרב צמוד. טראמפ וביידן
קרב צמוד. טראמפ וביידן
קרב צמוד. טראמפ וביידן
(צילום: רויטרס)
מה קורה אם יהיה מהפך מבחינת מה שקורה אצלנו במזרח התיכון; היחס לישראל, איראן והסכמים פוטנציאליים שדובר בהם, ואולי לא עוד? "יש הגזמה גדולה בביטחון שמפגינים אנשים, בעיקר מהפוליטיקה, לגבי הקדנציה השנייה של טראמפ והקדנציה הראשונה של ביידן אם ייבחר. לגבי טראמפ, הוא התחיל קדנציה מאפס, בעיקר מבחינת מדיניות החוץ.
"אחת התכונות המעניינות של טראמפ היא דווקא היכולת שלו להשתחרר מכל מיני קבעונות, בעיקר בתחום מדיניות החוץ – תראי מה קרה עם צפון קוריאה. הוא חזר ואמר שמחכה לטלפון מאיראן. מה המשמעות של הטלפון הזה מאיראן? האם הוא רוצה איתה הסכם אחר? האם הוא רוצה לנהל איתה מו"מ כמו שניהל עם צפון קוריאה, שנגמר בלא כלום, והמשך פיתוח של כוח גרעיני בצפון קוריאה?
"השאלות האלה לגמרי פתוחות, טראמפ הוא אדם שמשוחרר מכל השקפת עולם בנושא מדיניות חוץ לבד מעניין אחד – הוא לא ייצא למלחמות, הוא בדלן, הוא רוצה להוציא את הכוחות האמריקניים מהאזור, במובן הזה הוא ממשיכו של אובמה ולא ניגודו של אובמה".

יכול להיות שתהיה יותר ודאות אם ביידן יהיה בבית הלבן מאשר טראמפ? "נכון. ביידן הוא במובן הזה קונבנציונלי הרבה יותר מטראמפ שהוא הרבה יותר מעניין ופרובוקטיבי. אני מניח שביידן ינסה לדחות ככל האפשר, בדומה להילרי קלינטון כמזכירת המדינה, את העיסוק במזרח התיכון. אין לו הישגים גדולים שמחכים לו בהישג יד, ואם ייבחר הוא ינסה קודם כל לטפל במדיניות פנים. אמריקה מפולגת ושסועה.
"ודבר שני, יכול להיות שהוא גם יהיה נשיא פחות אקטיבי משהיה טראמפ וממה שהיה אובמה. אנחנו לא בטוחים כמה בגילו המתקדם ובמצבו המאוד לא פשוט, הוא יעסוק במדיניות חוץ".