4 צפייה בגלריה
נתב"ג בימי קורונה
נתב"ג בימי קורונה
ייסגר למשך שבועיים? נמל התעופה בן גוריון
(צילום: גלעד ילון)
נמל התעופה בן גוריון צפוי להיסגר למשך שבועיים. כך הוחלט אמש (שבת) בתום דיון שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נציגי משרדי הבריאות, התחבורה והמטה לביטחון לאומי, על רקע נתוני התחלואה הגבוהים והחשש מפני התפשטות מוטציות הקורונה. הממשלה תתכנס היום כדי להכריע בנושא.
בכפוף לאישור הממשלה, סוכם בדיון על הנושאים הבאים: • איסור כניסה ויציאה של טיסות נוסעים זרות וישראליות. • צמצום היתר ההגעה לנתב"ג, כך שיתאפשר רק במקרים חריגים שיאושרו על ידי ועדה בראשות מנכ"לי משרדי הבריאות והתחבורה. • גיבוש מתווה נפרד למקרים הומניטריים שיצריכו טיסות מיוחדות. • ההגבלות יחולו על טיסות נוסעים למשך 14 ימים וייכנסו לתוקף לאחר אישור הממשלה.
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו ואדלשטיין בחניכת עמדת הבדיקות בנתב"ג
(צילום: אוהד צויגנברג)
לפי הטיוטה שהוצגה בדיון בידי גורמי הבריאות, נתב"ג עומד בפני סגירה למשך שבועיים. אם וכאשר ההחלטה תתקבל, יהיה זה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שיאמר מתי התקנה תיכנס לתוקף.
הדיון התקיים זמן קצר לאחר שמשרד הבריאות הודיע כי שש נשים הרות שחלו בקורונה ואושפזו במצב קשה - אובחנו כנשאיות של המוטציה הבריטית. נציגי משרד הבריאות אמרו בדיון כי איתור המוטציות קשה ומורכב יותר, ולא תמיד מתגלה בבדיקה פשוטה.
"למעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות הגיעו עד כה עשר דגימות", מסרו במשרד הבריאות, "בשש מתוך שבע מהן הסתיים תהליך הריצוף ואותרה המוטציה הבריטית". במשרד הוסיפו כי לנוכח ממצאי התחלואה האחרונים נשים בהיריון קודמו בתעדוף לקבלת החיסונים וציינו כי כל מי שמעוניינת בכך תוכל לקבל זימון.

מוקדם יותר אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי "במצב האידאלי, מי שאין לו סיבה לטוס מישראל - לא יטוס. עדיין לא ברור אם הסגירה תהיה הדרגתית או מוחלטת, מבחינתנו צריך לסגור מיד. ייתכן שיש אילוצים שלא מאפשרים זאת, והם צריכים להיפתר".

אמ"ן: לא ניתן לבלום את התפשטות המוטציה בישראל

במקביל לדיון, באגף המודיעין בצה"ל הזהירו מפני התפתחות מוטציה ישראלית, "תוצרת בית". בדו"ח חדש שפורסם הערב הומלץ לשקול להשיב את חובת הבידוד לחוזרים מחו"ל - גם אם הם החלימו או חוסנו - וציינו כי "מאוחר מדי לעצור את התפשטות המוטציה הבריטית של הקורונה בארץ". לקריאת הדו"ח המלא לחצו כאן.
בדו"ח צוין גם כי "יש לנהל את התפרצות וריאנטים שמעלים את קצב ההדבקה ובכלל זאת המוטציה הבריטיה שהתפשטה בישראל וביתר העולם וכן המוטציה הדרום-אפריקנית. בעיה זו היא גלובלית ואותותיה ניכרים כבר במדינות אירופה ובארה"ב, ובמדינות נוספות בעולם בהתפרצויות מהירות יותר, אשר השליטה בהן הופכת לקשה ביותר".
מנתוני התחלואה העדכניים שפרסם הערב משרד הבריאות עולה כי מאז חצות נפטרו עוד 13 חולים. מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה בישראל עומד על 4,326. כמו כן, אתמול אובחנו 7,316 מאומתים חדשים. בסך הכול בוצעו כ-83 אלף בדיקות. ברחבי הארץ מאושפזים 1,171 חולים במצב קשה. 335 חולים - מספר שיא - מחוברים למכונות הנשמה.
פורסם לראשונה: 22:52, 23.01.21