האלימות בחברה הערבית נמשכה גם השבת: יוסף ג'רושי (58) ורעייתו נואל (46) נרצחו בצהריים יחד עם בתם בת ה-16 בזמן נסיעה ליד עילבון, צפונית למחלף גולני שבגליל. באירוע נפצעה בינוני ילדה כבת 9 שאותרה לבדה מחוץ לרכב לאחר שגם היא נפגעה מהירי. היא פונתה לבית החולים פוריה שנמצא באזור.
רק בחודש האחרון עברו יוסף ונואל ג'רושי מרמלה לכפר דיר חנא מחשש שסכסוך פלילי במשפחה המורחבת יגיע עד אליהם. זה לקח כמה שבועות עד שמתנקשים התקרבו לרכב הסובארו המשפחתי של הזוג שנסעו ליד עילבון שבגליל ופתחו בירי כבד לעברו.
7 צפייה בגלריה
יוסף נואל ג'רושי הנרצחים
יוסף נואל ג'רושי הנרצחים
עברו לצפון מחשש לנקמה במשפחתם ונרצחו יחד עם בתם
(צילום: אפי שריר)
זמן קצר לאחר שבני המשפחה נרצחו, אותר רכב שרוף בין הכפרים עילבון ומרר, ובו כלי נשק שככל הנראה שימשו לרצח. יוסף הוא אחיו של זייד ג'רושי, ועל כן המשטרה בודקת אם מדובר בנקמה על הרצח של חאתם ג'רושי שנדקר למוות בחודש שעבר במסגד אל-אקצה, לפי החשד בשל הסכסוך עם זייד. בשל זהות המעורבים, חקירת הרצח הוטלה על ימ"ר מרכז.

מחדל? מהנדס הזהיר מ"נזק משמעותי" למגדל בפלורידה

"ניו יורק טיימס" חשף היום בצהריים דו"ח מ-2018 שבו התריע מהנדס על "נזק מבני משמעותי" במגדל בן 12 הקומות שכמחצית ממנו קרסה ביום חמישי האחרון בעיירה סרפסייד שליד מיאמי. הדו"ח, כך דווח, הביא לתכנון פרויקט בעלות של מיליוני דולרים לשיפוץ המבנה, שהיה אמור לצאת לפועל רק בעתיד הקרוב.
7 צפייה בגלריה
ארה"ב סרפסייד פלורידה קריסת בניין ליד מיאמי
ארה"ב סרפסייד פלורידה קריסת בניין ליד מיאמי
אפשר היה למנוע את האסון? ההריסות בסרפסייד
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
פעולות לאיתור נעדרים סמוך לבניין המגורים שקרס בפלורידה
פעולות לאיתור נעדרים סמוך לבניין המגורים שקרס בפלורידה
עדיין מחפשים אחר הנעדרים
(צילום: AFP)
מניין ההרוגים הרשמי עד כה באסון הקריסה עומד אמנם על ארבעה בלבד, אך בארה"ב ברור לכל שהמספר האמיתי גבוה הרבה יותר: 159 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים. מאמצי החיפוש הקדחתניים נמשכים גם בשעות אלה, וכוחות ההצלה פועלים שם בסכנה רבה לאור העובדה שההריסות יכולות לקרוס עליהם בכל רגע.
לפי הדיווח ב"טיימס", שמתבסס על אותו דו"ח של יועץ הנדסה בשם פרנק מורביטו, הנזק שממנו סבל הבניין כלל סדקים והתפוררות של הבטון המזוין בו, נזקים שככל הנראה נגרמו בשל שנים ארוכות של קורוזיה - שנגרמה מהאוויר מלא המלח בסביבת הבניין, השוכן ממש על חופי האוקיינוס האטלנטי של דרום פלורידה. בדו"ח נכתב כי הנזק הפוטנציאלי המשמעותי ביותר הוא בבסיס הבניין. בדו"ח הוא מציין כי "כישלון להחליף את שכבת הבידוד בעתיד הקרוב יגרום להיקף ההידרדרות של הבטון לגדול באופן אקספוננציאלי".

מות הפעיל הפוליטי ברשות: עימותים ברמאללה

אלפי בני אדם התכנסו להפגנות בחברון וברמאללה במחאה על מותו של הפעיל הפלסטיני ניזאר בנאת, שהוכה למוות בעת מעצרו על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים ביום חמישי לפנות בוקר.

7 צפייה בגלריה
הפגנות ברמאללה כמחאה על מותו של הפעיל הפלסטיני ניזאר בנאת
הפגנות ברמאללה כמחאה על מותו של הפעיל הפלסטיני ניזאר בנאת
הפגנות ברמאללה על מותו של הפעיל הפלסטיני ניזאר בנאת
האלפים שהגיעו לכיכר מנארה ברמאללה קראו נגד אבו מאזן והרשות הפלסטינית, קריאות שהיו שגורות בימי האביב הערבי. כעבור זמן קצר התפתחו עימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון שהדפו אותם בזמן שניסו להתקרב למוקטעה. המפגינים השליכו אבנים על אנשי מנגנוני ההביטחון - שהגיבו בירי אמצעים לפיזור הפגנות. בתיעוד מרמאללה נראו אנשי המנגנונים מוסווים בלבוש אזרחי כשהם שולפים את אחד המפגינים וגוררים אותו על הכביש תוך כדי שבעטו בו.

בן 8 נהרג בנפילה מערימת חציר, הרוג ב"פגע וברח" בב"ש

ילד בן 8 נהרג היום מנפילה מגובה של 5 מטרים במושב פטיש שבנגב. צוות מד"א איתר אותו כשהוא חבול בכל חלקי גופו מתחת לערימות חציר שעליהן ככל הנראה היה לפני שנפגע. תחילה מצבו הוגדר אנוש, הוא היה מחוסר הכרה ללא דופק ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע תוך כדי פעולות החייאה מתקדמות. כעבור זמן קצר נקבע מותו בחדר ההלם בבית החולים סורוקה בבאר שבע.
7 צפייה בגלריה
הולך רגל הרוג בתאונת דרכים בבאר שבע
הולך רגל הרוג בתאונת דרכים בבאר שבע
זירת תאונת הפגע וברח בבאר שבע. הנהג אותר בזכות המצלמות
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
בבאר שבע, גבר כבן 60 נדרס למוות בתאונת "פגע וברח" ברחוב דרך מצדה בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום מצאו את הגבר לכוד מתחת לרכב חונה כשהוא סובל מפגיעה רב-מערכתית ונאלצו לקבוע את מותו. נהג הרכב נמלט מהמקום, והמשטרה קראה לו להסגיר את עצמו, אולם איתרה אותו כעבור זמן קצר בזכות המצלמות הרבות באזור כשהוא בביתו.

בריטניה: הרומן של שר הבריאות שדרש להימנע ממגע מסעיר את הממלכה

שר הבריאות מאט הנקוק התפטר ברקע הסערה סביב תיעוד שלו מנשק עוזרת בכירה שלו – בימים שבהם הבריטים היו תחת הגבלות קורונה קשות. כלי התקשורת הבריטיים האשימו את הנקוק בצביעות ואמרו שהוא איבד את הסמכות המוסרית שלו. הנקוק, גבר נשוי, התנצל וביקש להעניק פרטיות למשפחתו.
7 צפייה בגלריה
 הרומן שמסעיר את בריטניה, והדרישה לפטר את הנקוק
 הרומן שמסעיר את בריטניה, והדרישה לפטר את הנקוק
הרומן שמסעיר את בריטניה, והדרישה לפטר את הנקוק
(צילום: gettyimags)
7 צפייה בגלריה
 השר עם העוזרת הבכירה
 השר עם העוזרת הבכירה
השר עם העוזרת הבכירה
(צילום: gettyimags)
השר בן ה-42 עומד בחזית המאבק של ממשלת בריטניה נגד מגפת הקורונה, ולעיתים קרובות מתייצב מול המצלמות ומנחה את הבריטים כיצד למלא אחר ההנחיות הקפדניות. הצהובון הבריטי "הסאן" פרסם תמונות שלו מנשק ומחבק את העוזרת הבכירה במשרד הבריאות. התיעוד של מצלמות האבטחה במשרד היה ב-6 במאי – 11 ימים לפני סבב הקלות בסגר. בנוסף למבוכה סביב הרומן, השר אמר שהוא מודע לכך שהפר את ההנחיות שעליהן הודיע בעצמו לציבור. "אכזבתי אנשים ואני מאוד מצטער", אמר.