2 צפייה בגלריה
איציק שמולי
איציק שמולי
איציק שמולי
(צילום: אופיר יצחק)
שר הרווחה איציק שמולי הודיע אחר הצהריים (שלישי) כי לא יתמודד על ראשות מפלגת העבודה. "לאחר לבטים רבים החלטתי שלא יהיה נכון שאעשה זאת, ולכן לא אציג בבחירות הקרובות את מועמדותי", כתב שמולי בפייסבוק.
"זו החלטה שאני מקבל בלב כבד אך שלם, למרות האפשרות להגשים חלום, שמצויה ממש בהישג יד", הוסיף שמולי. "אני מאמין שהדבר החשוב ביותר בבחירות האלו הוא יצירת כוח משותף של מפלגות שיוכלו לרכז מאמץ, כדי שבסופן תושג מטרה אחת ויחידה: שנתניהו לא יהיה עוד ראש הממשלה. מפלגת העבודה חייבת להיות חלק ממהלך רחב שכזה, הן כחלק מאותו המאמץ והן עבור הישרדותה שלה".
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
כן תתמודד על ראשות המפלגה. מרב מיכאלי
(צילום: הדר יואביאן)
שמולי הסביר: "קיומם של הליכים פנימיים שיארכו עד ראשית פברואר (יומיים לפני הגשת הרשימות לכנסת) מקטינים את הסיכוי לכך ועלולים, לפי מיטב הערכתי, להפוך התמודדות דמוקרטית לגיטימית לחסרת תוחלת; מניצחון מוחץ - לניצחון פירוס. לכן גם הייתי שותף פעיל ליוזמה, שלצערי כשלה אמש, להביא להסכמה רחבה במפלגה תוך נכונות לשים בצד כל אמביציה ושיקול אישיים".
לבסוף הוא כתב: "ההחלטה הזו אינה קלה לי. המפלגה הזו היא בית עבורי. כולכם יודעים גם כמה חיכיתי לרגע שאוכל להנהיגה".
יו"ר המפלגה, שר הכלכלה עמיר פרץ, מסר: "מקבל בצער את החלטתו של חברי איציק שמולי ,שותף אמיתי לעשייה חברתית רחבה בתחומים רבים, כתובת אמינה ונאמנה לאוכלוסיות רבות שנושאות אליו את עיניהם, ואני בטוח כי ימשיך לעשות למענם בכל מקום בו יפעל".

בשבוע שעבר דחה בית המשפט העליון את עתירת מפלגת העבודה והכריע כי ייערכו בחירות פנימיות לראשות המפלגה ב-24 בינואר. ח"כ מרב מיכאלי, שהובילה מאבק לקיום בחירות פנימיות במפלגה, הודיעה כי תתמודד על התפקיד. ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הודיע אתמול כי דחה פניות להתמודד על ראשות המפלגה.
היו"ר המכהן עמיר פרץ הודיע בחודש שעבר על פרישה מראשות המפלגה, ובהמשך הכריז כי גם לא יתמודד מטעמה על מקום בכנסת.
איציק שמולי נבחר לכנסת לראשונה מטעם העבודה ב-2013. הוא הצטרף לפוליטיקה אחרי שהיה מראשי המחאה החברתית של 2011 כיו"ר התאחדות הסטודנטים. לקראת הבחירות בספטמבר 2019 התמודד בבחירות לראשות העבודה, אך הגיע למקום השלישי - אחרי עמיר פרץ וסתיו שפיר. עם השבעת הממשלה הנוכחית מונה לשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.