איחוד האמירויות העבירה לישראל מחאה על התבטאות של ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, שבה אמרה כי "יותר אנשים מתו בשבועיים של שלום עם דובאי מאשר ב-70 שנות מלחמה עמה".
את המחאה על הדברים של ד"ר אלרעי פרייס, בשיחה שקיימה עם מנהלי בתי חולים, העבירו בכירים במשרד החוץ של איחוד האמירויות למשרד החוץ ולמועצה לביטחון לאומי (מל"ל).
2 צפייה בגלריה
שרון אלרעי פרייס ודובאי
שרון אלרעי פרייס ודובאי
ד"ר שרון אלרעי פרייס ודובאי. באמירויות מחו, בישראל התנצלו
(צילום: לע"מ, shutterstock)

הבכירים האמירתים ביקשו הבהרות ואמרו שמדובר בהתבטאות לא ראויה, ממנה עולה שאיחוד האמירויות אחראית לעלייה בתחלואה בישראל. הצד הישראלי הבהיר שמדובר בבדיחה לא מוצלחת, וכי בכל מקרה אין מדובר בעמדה ממשלתית ושישראל מתנצלת על הדברים.
ד"ר אלרעי פרייס הייתה מבין אלו שדחפו להטיל הגבלות על הטיסות מאיחוד האמירויות, עוד לפני ההחלטה להפוך את כל מדינות העולם ל"אדומות". האמירויות הפכה ליעד תיירותי אהוד בעולם כולו, ובמיוחד על הישראלים, בעקבות ההנחיות המקלות של הרשויות בדובאי, ובמערכת הבריאות בארץ חששו שרבים מהתיירים שחגגו שם יביאו עמם את הנגיף לישראל.
המהלך להפיכת איחוד האמירויות למדינה אדומה נכשל בתחילת דצמבר, בעקבות לחץ של משרד החוץ שחשש ממשבר מדיני. בהמשך, כאמור, הוחלט להפוך את כל מדינות העולם לאדומות, והחודש הוחלט לסגור כליל את נמל התעופה בן גוריון, מחשש מאותן מוטציות מידבקות יותר של הנגיף.
2 צפייה בגלריה
דובאי בורג' חליפה שנה חדשה 2021 חגיגות
דובאי בורג' חליפה שנה חדשה 2021 חגיגות
חגיגות השנה החדשה בדובאי. הנחיות מקלות לתיירים
(צילום: רויטרס)
בסוף החודש שעבר, לאחר שהתברר כי במטוס שחזר מדובאי היו 14 חולי קורונה, עקצה ד"ר אלרעי פרייס את אלו שהתנגדו להפיכת האמירויות למדינה אדומה: "עד לא מזמן היא הייתה מדינה ירוקה. מתנהלים שם בצורה מופלאה, אמרו לנו. חוזר לנו מטוס עם 14 חולים מאומתים עכשיו, ממש עכשיו", היא אמרה בדיון בוועדת החוקה של הכנסת. השבוע, אגב, נחשף כי נוסע שחזר מדובאי יצר שרשרת הדבקה שבה אובחנו כ-180 חולים.
כעת קוראת אלרעי פרייס להאריך משמעותית את סגירת נתב"ג, לחודש שלם. "אנחנו חייבים לקנות זמן לתושבי מדינת ישראל כדי שיתחסנו. אני מניחה שנצטרך כמה שבועות כדי לאפשר למבצע החיסונים להתקדם בקצב מהיר כדי שרוב האוכלוסייה תהיה מחוסנת", אמרה ביום שני, גם כן בדיון בוועדת החוקה. לפי שעה אמור תוקף ההגבלה לפוג ביום ראשון בחצות, אולם הממשלה צפויה להאריכו.